A főügyész elmondta, hogy hétfőn reggel szakértők kezdték meg a rendelkezésre álló információk elemzését: a szemtanúk beszámolóit, a köztéri kamerák felvételeit, valamint a gépjármű elektronikus adathordozóinak az elemzését. Mivel új járműről van szó, az autó fel van szerelve minden olyan digitális eszközzel, amelyből kinyerhető például
a gázolás idején mért sebessége, hogy történ-e fékezés, vagy, hogy magyarázható-e bármivel az, hogy a sofőr - látszólag - nem fékezett.
A főügyész nem zárja ki, hogy a modern járművekbe beépített funkció, amely az ütközések elkerülésére szolgál, ki volt kapcsolva a gázolás idején.
A sofőr személyét még övezik kérdések, ugyanis a gépjármű az első becsapódást követően csak 600 méterrel távolabb állt meg.
Ezért a nyomozóhatóság nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy a gázoló sofőr helyet cserélt az utasával,
mielőtt szemtanúk is igazolhatták, ki ült a volán mögött. Ugyanis a látszólag vétlen utas vérében alkoholt találtak.
A nyomozás jelenleg gyilkosság vádja miatt zajlik – tekintettel az autó nagy sebességére és a fékezés látszólagos hiányára –, azonban a begyűjtött információk alapján a nyomozó ügyészség később átminősítheti az esetet.- írja a DH net.
A gázolásban résztvevő sofőr és utasa unokatestvérek,
mindkettőről közismert, hogy a száguldás és az autók szerelmesei. Egyikük jogosítványát 2017-ben már bevonták, azonban azóta visszakapta.
A cselekmény sérültjei közül
tízen válságos állapotban vannak, huszonheten könnyebb sérülést szenvedtek.
A főügyész elmondta, hogy még nem tudják meghatározni a gázolás valódi okát, de bármit is igazol majd a nyomozás, az elkövető nagyon súlyos büntetésre számíthat.