A diszkont légitársaság kabinszemélyzete még ebben a hónapban sztrájkot tervez Belgiumban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Portugáliában. A munka beszüntetése a légitársaság számos nyaralójáratát, ennélfogva több ezer utast érint. Spanyolországban június 24-től július 2-ig tervezik beszüntetni a munkát, Portugáliában június 24-26. között. Olaszországban június 25-én akarnak sztrájkolni a légiutas-kísérők. Belgiumban pedig szintén június 24-26. között szünetelteti munkáját a társaság kabinszemélyzete, akik jobb munkakörülményeket követelnek, valamint kollektív szerződéseket.
A Ryanair ugyanis rabszolgaként foglalkoztatja a dolgozóit, a pilótáival is csak nagyon nehezen tudott megállapodni a vállalat vezetése, a kabinszemélyzettel ugyanakkor meg sem próbált érdemi tárgyalást folytatni. Korábban megígérték, hogy 2022-ig nemzeti szerződésekre változtatják a munkavállalók szerződéseit, ez azonban még a mai napig nem történt meg. Az egyik legnagyobb gond ugyanis az, hogy a dolgozók szerződése nem a lakóhelyük szerinti ország jogrendszerén alapul, hanem kizárólag Írországén. Ez lehetővé teszi a vállalat számára, hogy szűkmarkú legyen a munkavállalóival.
A spanyol jog például tartalmazza az esküvő alatti fizetett szabadságot, korlátozza a munkaórák számát, és vészhelyzetekben csökkenti azokat. Az ír törvény nem tartalmaz ilyen rendelkezéseket. Ráadásul az állami ellátáshoz sem jutnak hozzá minden esetben a saját országukban, mert az ír alkalmazotti jog vonatkozik rájuk.
Nem új keletű a probléma a rabszolgatartóként viselkedő légitársaságnál, 2018-ban szinte teljesen megegyező követeléseket fogalmaztak meg az alkalmazottak.
A dolgozók akkor egy plakátot is készítettek, amelyen 13 pontban szedték össze a követeléseiket. Azt írták többek között, hogy nem kapnak biztosítást munkahelyi baleset esetén. De arról is panaszkodtak a spanyol munkavállalók, hogy nem tudnak hitelt felvenni, csak írországi banktól, ahol azonban nem tudnak hitelt felvenni egy spanyol házra. Óriási gondot okozott az is, hogy havonta 40-50 eurót vontak le az alkalmazottak ír bankszámláiról azért, hogy az ír bankokat megmentsék. A sztrájk okai között szerepelt az is, hogy az alkalmazottak egyfajta "terrorban élnek".
Korábban, 2014-ben is óriási botrány középpontjába került az ír fapados légitársaság, amikor két elbocsátott munkavállaló nyilvánosságra hozta a szerződését. Azt állították akkor, hogy a Ryanair "rabszolgaszerződéseket" alkalmaz a Norvégiában dolgozó stewardessekkel szemben. Azt is elmondták, hogy a Ryanairnél "a félelem kultúrája" uralkodik, és a személyzet teljesen kiszolgáltatott helyzetben kénytelen dolgozni. Kiderült többek között az, hogy nem kapnak betegszabadságot, és ha sztrájkolni mernek, akkor azonnal kirúgják őket.
De nemcsak az alkalmazottaknak, hanem az utasoknak is egyre inkább elegük van a Ryanair csapnivaló szolgáltatásaiból. Az alábbi fotót az egyik utas osztotta meg a közösségi oldalán, aki az olvasók fantáziájára bízta, hogy mi lehet az a tócsa az ülése alatt, de az egészen biztos, hogy alapvetően nem kellett volna ott lennie.
Egy másik járaton pedig egy nő arról készített fényképet, hogy milyen koszos volt az ülése. Az utas gúnyosan megjegyezte, hogy esetleg több pénzért egy tiszta repülőn is utazhatna.
Az utasok gyakran szembesülnek azzal is, hogy a járatukat minden előzetes tájékoztatás nélkül törlik, mindössze akár fél órával a tervezett indulásuk előtt. A cég pedig nem segít az utasoknak alternatív megoldást találni. Az egyik utas így mérlegelte a kálváriáját: "Köszönöm, Ryanair a valaha volt legrosszabb élményt! Összesen 3 járat késése, 6 óra várakozás, 3 bunkó személyzet, 0 ügyfélszolgálat és 1 csomag elvesztése".
Egy férfi pedig azt írta a légitársaság közösségi oldalára, hogy már azzal is megelégedne, ha megkapná a helyet, amiért felárat fizetett, és nem adnák el kétszer ugyanazokat a helyeket a repülőn.
Egy pórul járt utas egészen döbbenetes történetet osztott meg: "Üdvözlöm, Ryanair, mi a helyzet a Dublinból Berlinbe tartó járatommal, amely a tervezettnél 2 órával később ért véget Hannoverben? Berlinbe nem tudok eljutni (még taxival sem). A gép leszállt, és mindenki eltűnt a Ryanairtől. Tényleg nem tudom elhinni!" - írta a bejegyzésben.
De volt olyan is, aki 80 eurót fizetett a Ryanair szolgáltatásain keresztül a repülőtéri parkolásért, de magát a parkolójegyet nem kapta meg - ahogyan a pénzét sem kapta vissza, hiába próbálta felvenni a kapcsolatot a vállalattal.
Az egyik posztjában a Ryanair azzal hencegett, hogy landoláskor mindig megtapsolják a pilótákat az utasok. A közösségi médiáért felelős alkalmazott azonban kénytelen volt jó néhány kommentet törölni, mert az utasok szembesítették a valósággal. Egyikük azt írta, hogy csak azért tapsolnak, mert valóságos csodaként élik meg, hogy ilyen ügyetlen pilótákkal és ilyen járművekkel épségben földet értek, ráadásul a célországban.
Egy másik pedig úgy véli, hogy a taps azért jár, mert az utasok örülnek, hogy véget ért a rémálom, amikor "valamelyik vacak doboz" földet ér.
A Ryanair üzleti politikáját hűen tükrözi az is, hogy Michael O'Leary vezérigazgató rendszeresen sértegeti az utasait, akiket néha "hülyének", "idiótának", esetleg "hájpacninak" nevez.