Országos szintű közvélemény-kutatás bizonyítja, hogy olasz családok túlnyomú többsége nemet mond az oktatási intézmények falain belül történő genderideológia terjesztésére. Az olasz szenátus szerdán mutatta be a Pro Vita e Famiglia nevű civil szervezet megbízásából készült felmérés eredményeit: a Noto intézet által végzett kutatás szerint a megkérdezettek 92 százaléka tisztában van azzal, mit takarnak a genderrel kapcsolatos tartalmak - írta a magyarnemzet.hu.
A felmérésből kiderült, a válaszadóknak csupán a 32 százaléka ért egyet az ilyen jellegű tartalmakkal, míg a megkérdezettek 50 százaléka helyteleníti, természetidegen ideológiának tartja azt.
A válaszadók 60 százaléka ráadásul kifejezetten ellenzi, hogy női sportágakba nevezzenek be azok a férfiak, akik nőnek érzik magukat. A véleménynyilvánítók 79 százaléka úgy véli, kizárólag a családokra tartozik gyermekeik szexuális életre vonatkozó nevelése, az oktatási intézmények nem vehetik át önhatalmúlag ezt a feladatot.
Azt érzik leginkább felháborítónak a szülők, hogy az oktatási intézmények a megkérdezésük és a beleegyezésük nélkül avatkoznak be gyermekeik érzelmi és szexuális nevelésébe.
A megkérdezettek 81 százaléka követeli, hogy az iskolák minden szexuális tematikai programról tájékoztassák a szülőket, hiszen jogukban áll dönteni, engedélyezik-e gyermekeik részvételét az adott foglalkozáson vagy sem. A válaszadók 66 százaléka igen veszélyesnek tartja azt is, ha a nemiségében kételkedő fiatalokat nemváltó, hormonterápiákkal vagy átalakító műtétekkel kapcsolatos irányba befolyásolják ahelyett, hogy pszichológus közreműködésével segítenék saját nemiségük elfogadásában.
A fenti eredmények egyértelműen bizonyítják, hogy az olasz családok visszautasítják a LMBTQ-szervezetek által szorgalmazott genderkurzusokat, valamint mindazokat a foglalkozásokat, amelyek a szexuális szférára vonatkoznak.
– Ezek megvitatása a családok kizárólagos joga – mondta a szenátus sajtótermében Jacopo Coghe, a Pro Vita e Famiglia szervezet szóvivője. Többéves, szomorú tapasztalatunk, hogy a szülők neveléshez való jogát semmibe veszik az olasz intézmények, és következmények nélkül, a családok tudta nélkül zajlik a genderoktatás, amelyet maga Ferenc pápa is ideológiai kolonizációnak nevezett – fogalmazott, majd hozzátette: a civil szervezetek követelik az alakuló új kormánytól, hogy törvényben védje a családok neveléshez való szabadságát.
– Hiába is próbálják támadni Orbán Viktor magyar miniszterelnököt, az ő kormánya az egyedüli, amely biztosítja a neveléshez való jogot és tiltja a gendertartalmakat az iskolákban – nyilatkozta lapunknak Francesca Poleggi, a szervezet média felelőse.
Mindezzel kapcsolatban Párkányi Eszter, az Alapjogokért Központ elemzője ezt nyilatkozta az Origo kérdéseire:
Hogy látja, miért csak a nyugati civilizációra jellemző a genderideológiával való foglalkozás?
P. E.: Szerintem ez az elkényelmesedett kultúrák problémája, amelyek meghökkentő impulzusokkal akarják még szórakoztatóbbá tenni az életüket. A fejlődő országokban ilyesmi talán szóba sem jöhet, ott az emberek napi küzdelmet folytatnak a puszta megélhetésükért is. A genderideológia is a posztmodernitás része, az LMBT-aktivisták pedig minél fiatalabb kortól, intézményes keretek között – óvodában, iskolában – akarják a gyermekeket indoktrinálni.
Mi parancsolhatna megállt a genderideológia terjedésének?
P. E.:Ki kell kérni az emberek véleményét. Látható, hogy Olaszországban is többségben vannak a józanul gondolkodó emberek, a szülők, akik nem akarják kitenni gyermekeiket az érzékenyítésnek. Egy nagyon hangos kisebbségről van szó, amely mégis felülreprezentált a médiában, hiszen manapság már szinte minden filmben van egy LMBT-karakter. Magyarországon az emberek elmondhatták, mit gondolnak arról, hogy a legkisebbeket is ki akarják tenni az ideológiai agymosásnak: a gyermekvédelmi népszavazással az eljövendő generációk megvédéséről, a jövőről is határozhattunk. Négy nem a genderideológiára, egy igen a gyermekek ártatlanságának védelmére.
Megkérdeztük Margherita Saltinit is, a Matteo Salvini által vezetett Liga párt külügyi osztályának különleges tanácsadóját is.
Látható-e Olaszországban az a tendencia, hogy a nemek közötti ideológia bekerüljön az iskolai tantervbe? Ha igen, akkor ki terjeszti ezt a napirendet?
M. S.: Olaszországban van egy olyan "trend", hogy a nemek közötti tanítás és ideológia bekerül az osztálytermekbe, különösen az olyan baloldali régiókban, mint Emilia Romagna. Ez a kulturális szektor és az oktatási intézmények baloldal általi teljes ellenőrzésének eredménye. Az 1968-as kulturális forradalommal az iskola rosszabb irányba változott, ami a tekintély hiányához, a tanár szerepének lealacsonyításához és a különböző tantárgyak politizált tanításához vezetett. Ha korábban elsősorban a történelem és az irodalom állt a középpontban, akkor mostanra a biológia és a "gender" elméletek felé tolódott el sok állami iskolában.
Mi az oka a szülők lázadásának a nemi ideológia iskolai oktatása ellen?
M. S.: Az olasz családok azonban továbbra is nagyon konzervatívak, és nehezebben fogadják el a hitüktől nagyon eltérő "gender" elképzeléseket. Ezért néha úgy érzik, hogy a kiegyensúlyozottabb oktatás érdekében kénytelenek gyermekeiket magániskolákba íratni, amelyek főként a katolikus egyházhoz kötődnek. Emiatt a jobboldali és mérsékelt pártok számos képviselője támogatja a magániskolák állami finanszírozását, amely az 1920-as évek vége óta létezik, és megvédi a szülők jogát, hogy megválasszák gyermekeik oktatását.