A munkák hétfőn kezdődtek. Traian Bulzan, a romániai országutak karbantartásáért felelős társaság Bihar megyei területi igazgatója a hírportálnak elmondta, hogy a forgalmas útszakasznak a Királyhágón található 200 méteres szakaszán rendszeresen jelentkeznek problémák, miután az országút egy évtizeddel ezelőtti felújítása során rosszul oldották meg az alapozást.
Ezért a hegyekből lezúduló esővíz rendszeresen kimossa az aszfaltburkolatot vagy földcsuszamlást idéz elő a környéken.
Az útügyi vállalat készíttetett egy tervet a probléma orvoslására, ám ennek költségei elérnék a 20 millió lejt (csaknem 1,7 milliárd forintot).
Az igazgató szerint mivel az 1-es számú országút Románia egyik legfontosabb útvonala, megpróbálnak uniós alapokból forráshoz jutni a munkálatokra, de ez legkorábban jövőre történhet meg.
Traian Bulzan a szintén nagyváradi Bihon hírportálnak elmondta: mivel az országúton naponta mintegy 20 000 gépkocsi halad át, nem lehet lezárni a forgalom előtt.
Ezért a napokban csak az érintett szakaszon, Báródsomos (Cornitel) település közelében dolgoznak, amit táblákkal jeleztek.
Ezen a szakaszon legfeljebb 30 kilométer/órás sebességgel lehet haladni. Az ígéretek szerint a munkálatokkal csütörtökön végeznek.
A Nagyváradot Kolozsvárral összekötő országút, mely a Királyhágón keresztül halad, Románia egyik legforgalmasabb útszakasza. Magyarországi szempontból is fontos, ugyanis az Ártánd-Bors határkelőtől is erre halad a forgalom jelentős része Erdély és a Székelyföld irányába.
A címlapi kép illusztráció!