Angliában a múlt héten éleződött ki, hogyan kezelik az iskolák az identitás kérdését, miután egy tanárról kiderült, hogy alávalónak nevezett egy 13 éves gyereket, amiért megkérdőjelezte a több neműség elméletét, és vitatta egy osztálytársa meggyőződését, arról, hogy ő egy macska.
Információk szerint
egy walesi diáknak megengedték, hogy amikor kérdésekre válaszol a tanórákon közben nyávoghasson.
Egy másik diák pedig köpenyt viselt a tanórán, és azt állította, hogy ő a Hold, míg
egy másik skót tanuló rókának adta ki magát.
Stuart Waiton, a skót oktatási szövetség elnöke azt nyilatkozta: "Sok tanár problémába ütközik, mikor megpróbálja követni a kormányzati irányelveket, amelyek bátorítják a transzneműséget, és ezzel együtt bátorítják a gyerekeket az "önazonosításra".
Hozzátette:
Az aktivista tanárok (...) azt hiszik, hogy progresszívek, de valójában mérhetetlen kárt okoznak a gyerekeknek.
A skót kormány szóvivője azt mondta:
Az iskoláknak biztonságos, támogató környezetnek kell lenniük minden tanuló számára, nemtől függetlenül, ahol mindenki jogait tiszteletben tartják.
A középiskolai tanárok viszont fegyelmi eljárástól tartanak, mert vagy megtagadják a gyerekek jogait, vagy engednek bizarr szeszélyeiknek.