A Magyar Nemzet ír arról, hogy az Európai Bizottság által finanszírozott, magyarországi iskolákat és munkahelyeket célzó Befogadó terek elnevezésű program részeként útmutató készült „az iskolai zaklatás megelőzéséről" a pedagógusoknak.
Bár az iskolai erőszaknak és a bullyingnak bárki áldozata lehet, a magyarországi „civil" szervezetek által összeállított kiadvány középpontjában elsősorban a szexuális és nemi kisebbséghez tartozó fiatalok állnak, mivel állításuk szerint az LMBTQ-fiatalok ellen elkövetett szóbeli, fizikai és online zaklatás és erőszak növekvő tendenciát mutat.
Az Amnesty International Magyarország, a Háttér Társaság, a Labrisz Leszbikus Egyesület és a Budapest Pride ezért olyan ajánlásokat fogalmaz meg az oktatási intézmények vezetői és dolgozói számára, amelyek végeredményeként egy elfogadó légkör alakulhat ki.
Az LMBTQ-szervezetek javaslata szerint a sokszínűséget, mint értéket kell hangsúlyozni az iskolákban, amely teret ad annak, hogy a kisebbségekhez tartozó fiatalok és felnőttek felvállalják önmagukat, és merjenek beszélni arról is, amiben különböznek a többségtől. Ehhez kapcsolódva sokszínűséget közvetítő iskolai terek kialakítását tanácsolják, valamint
a sokszínűség jegyében tematikus eseményeket, bullying- és diszkriminációellenes programok – köztük LMBTQ tematikájú rendezvények, iskolai foglalkozások, tudásátadó alkalmak – megtartását javasolják.
Az útmutatóban megjegyzik azt is, hogy a 2021-ben elfogadott gyermekvédelmi törvény – amely tiltja a homoszexualitás és a transzneműség népszerűsítését a 18 éven aluliak számára, valamint a genderideológiát nem engedi be a kiskorúak közé az iskolákba – „számos ponton megnehezíti, hogy a fiatalok a számukra fontos tudáshoz hozzájussanak, de nem tilt meg minden lehetőséget a diákok hiteles tájékoztatására".
Az útmutató ezen a ponton a Háttér Társaság 2022-es kiadványát ajánlja, amelyből kiderül, hogy a pedagógusok a gyermekvédelmi törvény hatályba lépése után hogyan tudnak tájékoztatás adni a gyermekek egészséges személyiségfejlődéséhez, többek között LMBTQ-témákban is.
A felvilágosításon túl fontosnak tartják az LMBTQ-fiatalok igényeinek, szükségleteinek meghallgatását, tiszteletben tartását, valamint ezeknek a beépítését az iskola működésébe, amely szerintük például olyasmiben nyilvánulhat meg, mint a mosdó- és öltözőhasználat vagy a gyermek által választott név használata.
Az LMBTQ-szervezetek elképzelése szerint az iskolák dolgozóinak ezen felül az érdekérvényesítést, beleértve az alulról szerveződő, például LMBTQ-csoportok létrejöttét is támogatni kell, valamint segíteniük kell a kisebbségekhez tartozó diákokat a szükségleteik kielégítésében.
Így például lehetővé kellene tenni számukra, hogy mindenki szabadon fejezze ki nemi identitását, az iskolai ünnepségeken, szalagavatón pedig engedélyezniük kellene az azonos nemű pár választását
– olvasható az útmutatóban.