A baloldali önkormányzatok Nyugat-Európában nem érzik „eléggé" befogadónak, feministának a karácsonyt.
Nem tisztelik sem a hagyományokat, sem azt, hogy az emberek ragaszkodnak a karácsony hagyományos megünnepléséhez. Ezek a baloldali, szélsőliberális önkormányzatok minden évben kísérletet tesznek arra, hogy „újra feltalálják az ünnepi időszakot" és lényegében megszentségtelenítsék a karácsonyt.
A franciaországi, baloldali, ultraliberális önkormányzati képviselők több településen is azt szeretnék, hogy a karácsony legyen befogadóbb, feministább és sokszínűbb, ezért a gyerekek idén decemberben új „szereplők" egész sorával találkozhatnak az iskolákban és a karácsonyi vásárokon.
"Sidi-Mikulás", „Szent-Miklós, a nő" vagy „Anyuka kis Karácsonya" csak néhány azon új nevekből, karakterekből, amelyekkel a gyerekek idén decemberben találkozhatnak.
Ennek eredményeképpen mostantól az adventi naptár minden egyes napján egy-egy meglepetés alak, figura ugrik majd elő, ami nem mindenkinek fog tetszeni - erről írt a Le Figaro. Fogalmazzunk így: a normális, hagyománytisztelő, európai embereknek nem fog tetszeni.
Nantes-ban már második éve nincs igazi karácsony és karácsonyfa a város főterén. Egy "Téli utazás"-nak nevezett kompozíció és a hozzá tartozó fényszobrok, szivárványszínű világítóelemek és "multikulturális" installációk váltották fel a hagyományos karácsonyi díszeket és szimbólumokat.
Nantes szocialista önkormányzata büszkén állítja, hogy az volt a céljuk, hogy "teret engedjenek minden vallásnak, de a nem vallásos embereknek is".
A „Mama Kis Karácsonya" elnevezésű szobor futónadrágban, piros zokniban, széttárt lábakkal görnyed egy járókelők fölé felfüggesztett hintán. „Mert a 21. században a karácsony szelleme multikulturális - írta a város az X-en (korábban: Twitter), válaszul egy tiltakozó és megbotránkozó levélírónak. „Mert ezeknek a varázslatos pillanatoknak mindenkit a kreativitás ugyanazon zászlaja alatt kell egyesíteniük" -folytatódott a szocialista városvezetés válasza, amit gyorsan töröltek is, mivel azt végül „félreértelmezhetőnek találták..." Ami a "La nuit je vois" („Az éj, ahogy én látom") művészi megvilágítást illeti, a városközpont egyik „érzékeny" utcájában szerelték föl, majd szinte azonnal le is szedték, mert a visszafogott, alig látható fények miatt az emberek nem érezték magukat biztonságban, féltek. Ugyanis arrafelé sok a migráns...
(„Érzékeny" utcának szokás nevezni a liberális orwelli „újbeszédben" Nyugat-Európa nagyvárosainak olyan, migránsokkal teli bevásárló utcáit, ahol rengeteg zsebtolvajlást és más bűncselekményeket követnek el, de erről nem lehet nyíltan beszélni.)