Az easyJet egyik járata 179 emberrel a fedélzetén Londonból indult és Franciaországban készült leszállni Bordeaux-Mérignac reptéren. A légiforgalmi irányítás megadta az engedélyt a pilótának a leszálláshoz, de közben egy másik repülőgép már a kifutópályán tartózkodott.
Az ügyben vizsgálatot indítottak. A francia vizsgálóbizottság szerint a katasztrófát a légiforgalmi irányítók számának csökkentése okozta.
A baleset napján hat légiforgalmi irányító helyett csak három dolgozott, amelynek következtében egyikük egyszerre négy állomást irányított. Ez vezetett a mulasztáshoz.
A vizsgálat alapján az is kiderült, hogy a felszállni készülő gép pilótájának köszönhető, hogy a tragédia nem következett be.
A pilóta - aki a felszálláshoz készülődött - észrevette, hogy az utasszállító gép ugyanabban a sávban készül leszállni. Gyorsan jelentette a hibát a légiforgalmi irányítónak, aki ezután azonnal figyelmeztette az utasszállítót.
Az utasszállító - amely ekkor már csak 70 méter magasságban és 1000 méter távolságra volt a kifutópályától - 54 méter magasan átrepült a lenti gép felett, így elkerülve a hatalmas ütközést - írja a Daily Mail.
A lenti gép később engedélyt kapott a felszállásra, és az utasszállító is biztonságosan leszállt.