A TSB 100 Facebook Marketplace-re feltöltött hirdetést vizsgált. Ezek között órák, játékkonzolok, táskák és légsütők is voltak. Ezután az eladókkal is kapcsoltba léptek, hogy kiderítsék hirdetésük valódi vagy hamis.
A felmérésen dolgozó csapat elárulta a csalók 34 százaléka ugyanazzal a módszerrel veri át a vevőket.
Ezek közé tartozik a hamis weboldalra való átirányítás vagy az előre utalás kikényszerítése a vevőtől. Ezekhez a módszerekhez tartozik még az is, hogy az eladó nem hajlandó személyesen átadni a terméket.
Az is kiderült a legtöbb hamis terméket jóval olcsóbban árulják, mint amennyi az eredeti ára. Volt olyan eset, hogy egy
új iPhone 13-ért alig 84 fontot (37.000 forint) kértek, miközben az eredeti ára 600 fontba kerül, azaz 270.000 forint.
Ezután egy autó hirdetést is hamisnak találtak, ugyanis az eladó nem volt hajlandó válaszolni a csapat kérdéseire és egy e-mail címre irányította őket. Később kiderült a megadott e-mail címet korábban jelenettették, akkor is csalás miatt.
A TBS megállapította, hogy a
Facebook Marketplace hirdetéseinek a 73 százaléka hamis.
Valamint azt is kiderült, hogy ez az oldal a csalások legnagyobb mozgatórugója.
A Meta ezek után elismerte, hogy többségében a Facebook Marketplacen történnek az internetes csalások, azonban hozzá tették a szállítást és a fizetést ugyan megnehezítették, de amíg a Facebook felhasználói ki tudják törölni a különböző beszélgetéseiket, addig nem lehet felmérni pontosan kik árulnak hamis termékeket.
Forrás: Mirror.co