Ahogy az Origo is beszámolt róla, március 26-án megdöbbentő tragédia történt Baltimore-ban, ahol összeomlott egy több kilométeres híd, miután nekiütközött egy teherszállító hajó. Ekkor többen a vízbe zuhantak az autóikkal.
Azóta már tudjuk, hogy a vízbe összesen nyolc ember zuhant. Közülük két embert élve sikerült kimenteni, míg hat embert eltűntként tartottak nyilván. A tragédia másnapján bejelentették a hatóságok, hogy leállítják a keresést.
Ezt azzal indokolták, hogy nem valószínű, hogy további túlélőket találnak, a további kereső munkát pedig a romló látási és időjárási viszonyok, valamint a víz hőmérséklete is akadályozza.
Roland Butler, Maryland rendőrség vezető nyomozója akkor hozzátette, hogy
a víz tele van törmelékkel és a híd acélroncsaival, a hajótestről pedig konténerek lógnak a víz fölé, ami veszélyessé teszi búvárok munkáját.
Azonban március 28-án megtalálták a baltimore-i hídkatasztrófa két halálos áldozatát. A két férfit egy furgonban találták meg, a híd központi elemének roncsa közelében.
A korábbi tájékoztatások alapján a hat halálos áldozat többsége latin-amerikai születésű munkás volt, aki a katasztrófa éjszakáján a Francis Scott hídon útfelületet javította. Az építmény összeomlása akkor következett be, amikor szünetet tartottak, és ezért a járműben tartózkodtak.
Azóta megkezdték a baltimore-i híd romjainak eltakarítását. Eközben találták meg a kutatócsapatok a harmadik áldozatot. A Fox azt írja, hogy pénteken, több mint egy héttel a hídomlás után került elő egy 38 éves harmadik munkás holtteste.
Brandon Scott közölte, hogy a 38 éves Maynor Yasir Suazo-Sandoval holttestét sikerült kiemelni a vízből, és egyben köszönetet mondott a károk elhárításán dolgozó egységeknek, hogy változatlanul az áldozatok megtalálását tekintik elsődlegesnek.
Az oldal úgy tudja, hogy őt egy vörös teherautóban találták meg 25 méter mélyen.
A híd roncsainak eltávolításán dolgozó műszaki szakemberek csütörtökön azt közölték, hogy várhatóan négy héten belül tudják annyira megtisztítani a vízi utat, ami Baltimore kikötőjének korlátozott újranyitását lehetővé teszi.
Az amerikai haderő hadmérnöki egységének közlése szerint akár a hónap végére szabaddá válhat egy 85 méter széles, 11 méter szélességű csatorna, amelyen keresztül már nagyobb áruszállító hajók is átjutnak.
A közzétett mentési menetrend alapján május végére a kikötő visszatérhet a teljes kapacitásának megfelelő működéshez, amikorra 213 méter szélességű és 15 méter mély szakaszon szabaddá válik a hajózás. Jelenleg elsősorban a mentési munkákon dolgozó vízijárművek mozgását segítő, több, kisebb közlekedési folyosó van csak. A mentesítési munkát segíti az Egyesült Államok keleti partvidékének legnagyobb daruja, amely 1000 tonna emelésére képes.
Baltimore kikötője nem csak Maryland állam, de a teljes amerikai gazdaság számára meghatározó bizonyos termékek szállításában, így gépjárművek és mezőgazdasági alkatrészek importja és exportja szempontjából. A kikötő leállása miatt emberek ezreinek munkahelye került veszélybe a kikötőben, és naponta milliós kiesést jelent a gazdaság számára.