A légierő közlése szerint nyolc F/A-18 Hornet vadászrepülő vesz részt a június 5-i gyakorlaton. Erre elmondásuk szerint azért van szükség, mert jelenleg a légierő összes erőforrása a három fő légibázisra - a Payerne-ben, Beiringenben és Emmenben található katonai repülőtérre - összpontosul. Ez sebezhetővé teszi a bázisokat a nagy hatótávolságú ellenséges fegyverrendszerekkel szemben - tették hozzá.
A gyakorlatra készülve június 4-étől másfél napra lezárják az Avenches és Payerne-t összekötő A1-es autópályát.
Nem ez az első ilyen gyakorlat a svájci légierőnél.
Az autópályák kényszerleszállási sávként való használatának ötlete az 1950-es évekre nyúlik vissza. Akkoriban különböző helyeken két kilométeres holtegyenes szakaszokat építettek, könnyen eltávolítható, növényzet nélküli központi védőkorlátokkal. Ezeket vészkifutóként szánták arra az esetre, ha a katonai repülőterek kifutópályái megsemmisülnének - írja a Tagesanzeiger.
A hidegháború idején tíz alkalommal végeztek hasonló teszteket az országos utakon – közölte a hadsereg szóvivője.
A svájci vadászrepülőgépek utoljára 1991-ben hajtottak végre leszállást autópályán
a dél-svájci Ticino kantonban.
Az SWI hírportál szerint a gyakorlat egyik oka az európai biztonsági helyzet romlása és a hadsereg képességeinek növelése.
A legmodernebb Gripenekkel bővülhet Magyarország légiereje