Az alkotásból származó bevételt megosztják a múzeum és az örökösök között - jelentette be szerdán a Kunsthaus. A megállapodás részleteit azonban nem hozták nyilvánosságra.
Az 1865 és 1867 között született L'homme a l'ombrelle (Férfi esernyővel) című festmény Carl Sachs üzletember és műgyűjtő tulajdonában volt. Ám mikor ő a nácik elől 1939-ben feleségével Svájcba szökött, kénytelen volt eladni a festményt, hogy legyen miből megélniük. Sachs 1943-ban meghalt.
A múzeum közlése szerint "igazságos és méltányos megállapodásra" jutottak az örökösökkel.
A zürichi Kunsthausra évek óta nagy nyomás nehezedik, hogy vizsgálja felül gyűjteményét és egyes darabok beszerzésének körülményeit. A kiindulópontot a nácikkal együttműködő Emil Bührle egykori svájci fegyvergyáros vitatott gyűjteménye jelentette, amely 2021 óta látható a múzeumban. A Kunsthaus korábban bejelentette, hogy megkezdi az eredetvizsgálatokat a történelmi tulajdonjogi kérdések kezelésére. A Monet-festménnyel kapcsolatos megállapodás már ennek a stratégiának az eredménye - fűzték hozzá.
Korábban arról is beszámoltunk, hogy nyoma veszett két festménynek a zürichi Szépművészeti Múzeum (Kunsthaus) Svájc-szerte híres gyűjteményéből. Arról is írtunk, hogy filmbeillő nyomozás indult több ezer eltűnt műkincs után Nagy-Britanniában, miután kiderült, hogy több ezer műtárgy hiányzik a világhírű British Museumból. 2022-ben tolvajok betörtek egy bajorországi múzeumba, és több millió euró értékben elloptak közel 500 darab ősi kelta aranyérmét. Az Origo nemrég közölt egy összeállítást, amelyben öt elképesztő festménylopást szedtünk össze a világ minden pontjáról.