Több ezer utas maradt a két londoni reptéren, miután a Ryanair, az EasyJet, és a British Airways több mint 30 járatát törölték.
Többek között töröltek lanzarotei, budapesti és velencei járatokat is. A British Airways két oda-vissza járatot törölt Rómába, valamint több Nápolyba, Barcelonába és Ciprusra tartó járatot is.
Az EasyJet járatai hétfőn reggel órákat késtek, azonban az eddigi információk szerint délutánra rendeződhet a helyzet. A légitársaság azt írta a közleményében, hogy az előző nap 1800 járatuk repült sikeresen, azonban az éjszakai vihar miatt kénytelenek voltak több járatot is törölni. Azt írták, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy kárpótolják az utasaikat. Hozzátették, hogy nekik a legfontosabb az utasaik biztonsága, és elnézést kérnek az okozott kellemetlenségért, de rajtuk kívülálló okok miatt kellett járatokat törölni - írja a The Standard.
Ezzel szemben több utas is erősen panaszkodott a légitársaságra. Az egyikük azt írta a közösségi oldalán, hogy az EasyJet nyújtotta a valaha volt legrosszabb szolgáltatást. Magának kellett szállodát foglalnia a törlés után, mert a légitársaság azt mondta, hogy az általuk javasoltak már megteltek.
Más azt írta, hogy senkinek sem ajánlja a légitársaságot, három járattörlés után inkább vonattal mentek haza.
A Ryanair szintén bocsánatot kért az utasoktól a sok késés miatt, amit személyzethiánnyal magyaráztak. A légitársaság járatainak a 21 százalék késett.
Ahogy korábban megírtuk, a kormány a légi közlekedésben tapasztalható késések miatt azt várja el a légi közlekedés valamennyi szereplőjétől, beleértve a HungaroControlt is, hogy készítsenek akciótervet, minden információt folyamatosan biztosítsanak az utasoknak, a földi kiszolgálás pedig radikálisan gyorsítsa a folyamatokat. Amit most a légi közlekedésben látunk, az a tűrhetetlen kategória, azon nem lehet nem felháborodni - mondta a légi közlekedésben tapasztalható fennakadásokról Orbán Viktor miniszterelnök pénteken.
Vitályos Eszter úgy fogalmazott, hogy megengedhetetlen, hogy a repülőtereken az információhiány miatt kiszolgáltatott helyzetbe hozzák az utasokat.