A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0

Előkerült az olajszállító, amely egy másik hajóval ütközött

Vágólapra másolva!
Malajzia azt állítja, hogy elfogott egy nagy olajszállító tartályhajót, ami egy másik hajóval ütközött pénteken, mielőtt elmenekült a helyszínről, és kikapcsolta a nyomkövető rendszerét.
Vágólapra másolva!

Malajzia azt állítja, hogy elfogott egy nagy olajszállító tartályhajót, amely egy másik hajóval ütközött, mielőtt elmenekült a helyszínről, és kikapcsolta a nyomkövető rendszerét. 

A parti őrség közölte, hogy megtalálták és őrizetbe vették a São Tomé és Príncipe lobogója alatt hajózó Ceres I-t, valamint két vontatóhajót, amelyek az ország keleti partjainál vontatták a hajót

 - írja a BBC.

A hajó pénteken ütközött a szingapúri lobogó alatt közlekedő Hafnia-Nílussal, aminek következtében mindkét hajó kigyulladt. A szingapúri tisztviselők szerint mindkét hajó személyzetének minden tagját megmentették. A malajziai parti őrség azt mondta, hogy 

a Ceres I azonnal elhagyta a helyszínt a tüzet okozó ütközés után, és a legénység legalább két tagja megsérült.

Az eset körülbelül 55 kilométerre északkeletre történt a szingapúri Pedra Branca szigettől – közölték a szingapúri hatóságok. A malajziai parti őrség kutató-mentő csapatának vezetője, Zin Azman Mohamad Yunus nem magyarázta meg, hogy a São Tomé és Príncipe lobogója alatt közlekedő tanker miért próbált elmenekülni, de azt elmondta, hogy további vizsgálatokat folytatnak.

A szingapúri hatóságok azt mondták, hogy miután 

a legénység körülbelül 40 tagját kimentették a lángoló hajókból, közülük körülbelül 26-an a Ceres I-en maradtak, hogy oltsák a tüzet.

A szingapúri lobogó alatt közlekedő Hafnia Nile állítólag benzint szállított. Az ütközés oka máig tisztázatlan, a hajók forgalmát nem befolyásolja.

A malajziai parti őrség azonban mintegy 17 négyzetkilométernyi olajfoltot talált.

A Ceres I egy nagy kőolajszállító szupertanker. 

Egyes jelentések szerint egy úgynevezett „sötét flotta” része lehet, amely szankciók hatálya alá tartozó országokból szállítja az olajat.

A kínai Shanghai Prosperity Ship Management által üzemeltetett hajó állítólag korábban iráni nyersolajat szállított, amelyre amerikai szankciók vonatkoznak.

Ahogy arról az Origo korábban beszámolt, nemrég katonai egyenruhát viselő "illetéktelen személyek" foglaltak el egy olajszállító tartályhajót az Ománi-öbölben. Malajzia partjainál pedig eltűnt egy sétahajó 31 emberrel, túlnyomó többségükben kínai turistákkal a fedélzetén néhány éve. 

Arról is írtunk, hogy Malajzia egyik folyóján már sikeresen működik a szemétszedő hajó. Decemberben nagyjából 9 ezer kilogramm szárított teknőshúst találtak és foglaltak le egy halászhajón, Malajzia partjainál. 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!