Tévedésből áron alul adta el első osztályú jegyeit egy légitársaság

Rex Airline enters voluntary administration
Képünk illusztráció!
Fotó: NurPhoto via AFP/Morgan Hancock/NurPhoto
Vágólapra másolva!
A Qantas légitársaság visszatéríti több száz repülőjegy árát, miután a múlt héten egy informatikai rendszerhiba miatt hatalmas kedvezménnyel adtak el első osztályra szóló jegyeket.
Vágólapra másolva!

Csütörtökön, amikor a hibás ajánlat felkerült az oldalra, mintegy 300-an foglalták le az Ausztrália és az Egyesült Államok közötti oda-vissza utakat, 85%-kal kevesebbet fizetve a szokásos első osztályú viteldíjnál. Az ausztrál légitársaság szóvivője azt mondta:

Sajnos ez egy olyan eset, amikor a viteldíj valójában túl jó volt ahhoz, hogy igaz legyen.

A Qantas közölte, hogy az akciós jegyeket vásárló utasok két opció közül választhatnak: 

  • vagy visszatérítik nekik a jegyek árát, 
  • vagy felhasználhatják a jegyüket, de a repülőgépen a turistaosztályra irányítják át őket.

A kedvezményes jegyek körülbelül nyolc órán keresztül voltak elérhetők az oldalon. 

qantas
Képünk illusztráció!
Fotó: DAVID GRAY / AFP

A vásárlók a szokásos ár töredékét fizették: néhány ezer ausztrál dollárt fizettek csak a több mint 20 000 AUD (4,7 millió forint) értékű jegyekért - amelyek whisky és pezsgő, valamint à la carte menü fogyasztására jogosították volna fel őket.

A légitársaság általános szerződési feltételei azonban kimondják, hogy ha a viteldíj értékében nyilvánvaló a hiba vagy tévedés áll a háttérben, a légitársaságnak jogában áll törölni a foglalást és teljes visszatérítést nyújtani - számolt be róla a BBC.

Az ügyfeleknek lehetőségük van a teljes visszatérítésre is

- áll a Qantas közleményében. 

Korábban arról is írtunk, hogy tévedésből 34 milliót forintot utaltak át egy férfinak, nem utalta vissza, így bíróság elé kell állnia. Júniusban arról is írtunk, hogy hihetetlenül olcsón vett szállodát egy brit férfi.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!