17 éve eltűnt kisrepülőt és emberi maradványokat találtak egy tó mélyén

Vágólapra másolva!
A kutatók egy 17 évvel ezelőtt lezuhant kisrepülőt fedeztek fel a michigani Huron-tóban. A gépben megtalálták az egyik utas maradványait is.
Vágólapra másolva!

A maradványok az 56 éves H. Brooke Stauffer Jr.-hoz tartoztak, aki Washingtonban élt. A férfi 2007 augusztusában egy repülőgépen volt és a Mackinac-szigetről egy michigani alsó-félszigeti kisvárosba tartott a menyasszonyával, amikor a gép eltűnt a radarokról.

Stauffer, aki a pilóta volt és menyasszonya, Karen Dodds egy Socata TB-20 Trinidad típusú géppel repültek a végzetes napon. A lány maradványait két hónappal a katasztrófa után találták meg a Mackinac-hídtól keletre, de a gépnek vagy Stauffernek nyoma sem volt.

2023 októberében a Great Lakes Search & Recovery magáncég családtagok kérésére újraindította a kutatást

 – közölte az állami rendőrség. 

2024 augusztusában a kutatócsoport tagjai repülőgéproncsokat fedeztek fel Bois Blanc sziget közelében.

Az állami rendőrség búvárai ezt követően csontvázmaradványokat találtak, és az Észak-Michigani Egyetem Törvényszéki Antropológiai Központja fogorvosi feljegyzések segítségével megerősítette Stauffer személyazonosságát – közölték a hatóságok.

Stauffer a National Electrical Contractors Association szabványügyi és biztonsági igazgatója volt. Az 52 éves Doddsnak saját vállalkozása volt, a Dodds Design grafikus webdesign és marketing cég Washingtonban.

Idén Brazíliában történt súlyos légikatasztrófa, a gép feketedobozát augusztusban találták meg.  Idén januárban  titokzatos emberi maradványokra bukkantak egy kaliforniai nemzeti parkban. 

Korábban azt is megírtuk, hogy a Spanair 5022-es járata 2008. augusztus 20-án Madridból repült a Kanári-szigetekre. A gépen 172-en utaztak: 166 utas - mind turisták - és a hatfős személyzet. A pilóták műszaki hibát jelentettek, ezért a gép nem tudott felszállni. Az MD-82 típusú repülőgépet a terminál mellé irányították, ahol a szerelők kb. 1 órát dolgoztak a hiba elhárításán. A második felszállás előtt a pilóták elfelejtették kiengedni az orrsegédszárnyat és a fékszárnyat. Ezek az aerodinamikai felületek megnövelik a felhajtóerőt, és lehetővé teszik a kis sebességű repülést, ami épp fel- és leszálláskor lényeges. A tévedés következtében a repülőgép visszazuhant a felszállópályára néhány másodperccel az elemelkedés után és felrobbant. Mindössze 18-an élték túl a tragédiát.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!