Múlt vasárnap a Boeing 737-900-as repülő Salt Lake Cityből az Oregon állambeli Portlandbe tartott, amikor kényszerleszállást kellett végrehajtania Salt Lake Cityben a nyomáscsökkentési problémák miatt. Az egyik utas, Caryn Allen elmondta, hogy amikor odanézett, észrevette, hogy férje előre dől az ülésében, és mindkét kezét a füléhez tartja. Allen ezután észrevette, hogy más utasoknak is fájdalmai vannak.
Egy sorral mögöttem, a folyosó másik oldalán volt egy úriember, akinek erősen vérzett az orra, és az emberek próbáltak segíteni neki.
Hasonlóképpen egy másik utas, Jaci Purser is elmondta, hogy úgy érezte, mintha valami szúrná a fülét, és érezte, ahogy a dobhártyája kipattan.
A kényszerleszállást követően a mentősök a fedélzeten tartózkodó 140 utas közül legalább 10 olyan személyt azonosítottak, akik orvosi ellátásra szorultak, és a Delta felajánlotta, hogy kifizeti a kórházba szállítás költségeit - számolt be róla a Guardian.
A Delta az esetet követő közleményében azt írta:
Őszintén elnézést kérünk ügyfeleinktől a szeptember 15-én a 1203-as járaton tapasztaltakért. A Delta technikusai mostanra sikeresen megoldották a repülőgép nyomáscsökkentési problémáját. A gépet szeptember 15-én reggel kivonták a forgalomból, és szeptember 16-án újra üzembe helyezték
- tette hozzá a légitársaság szóvivője.
Korábban arról is beszámoltunk, hogy egy Boeing repülőgép a Tui ügyfeleit szállította Gran Canariára márciusban, amikor rendszerhiba miatt a repülő nem tudott felszállni. A fedélzeten tartózkodó pilóták és a kilencfős személyzet többi tagja nem vette észre a biztonságos felszálláshoz szükséges energiahiányt.
Kényszerleszállást kellett végrehajtania az American Airlines egyik járatának is Los Angelesben, miután a pilóta műszaki problémát érzékelt.
Márciusban beszámoltunk arról is, hogy holtan találták John Barnettet, a Boeing egykori mérnökét, aki azzal lett ismert, hogy panaszt tett az óriáscég ellen, mert nem működő oxigénmaszkokat építettek be több gépükbe.
A Barnett és a Boeing közötti ügyről korábban részletesen írtunk, ennek lényege szerint a minőségügyi vezetőként dolgozó Barnett panaszt tett az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatalnál (FAA) bizonyos selejtes alkatrészek miatt.