Több mint kétezer Kate Moss és divatrajongó gyűlt össze az egyik londoni Top Shop áruház előtt, hogy elsőként szerezhessék meg a hírhedt topmodell nevével fémjelzett kollekciót. Volt, aki közel nyolc órát várakozott, csak azért, hogy az elsők között próbálhassa fel a ruhákat.
Az áruházban azonban meglehetősen szigorúak voltak a szabályok: egy-egy vásárló mindössze húsz percig válogathatott, csak nyolc ruhadarabot próbálhatott fel, és mindössze öt terméket vehetett meg magának. A kollekciót gyártó cég azért korlátozta a megvásárolható darabok számát, hogy azok ne bukkanhassanak fel különböző internetes árveréseken.
Maga Moss mindössze néhány percre jelent meg a rajongói előtt: egy narancspiros, hosszú ruhában pózolt az üzlet kirakatában - majd gyorsan hátravonult a számára elkülönített terembe, ahol ezután órákig beszélgetett és pezsgőzött a barátaival.
A pletykák szerint Moss - akinek a karrierje mind feljebb ível azóta, hogy két éve fotók jelentek meg róla egy bulvármagazin címlapján, amint éppen kábítószert fogyaszt - 3 millió fontot, azaz közel egymilliárd forintot kapott azért, hogy a nevét adja a kollekcióhoz és szerepeljen a reklámokban.
Az egyik legnevesebb amerikai divatlap, a Harper's Bazaar szakújságírója szerint a ruhadarabok - amelyeket 20 és 200 font közötti áron dobtak piacra - fantáziátlanok, unalmasak és pusztán azoknak a daraboknak az olcsó másolatai, amelyeket Moss viselt az elmúlt években. "Szinte látom magam előtt azokat a paparazzifotókat, amelyeken Kate ezeket a ruhákat viseli" - írja Kristina O'Neill. "De nem hiszem, hogy bárki mást várt volna tőle. A kollekció stílusa letisztult, és aki megveszi a ruháit, megveszi az egész Kate Moss-érzést is."