A milánói divathét szervezői, egy anorexiás nőről készült, meztelen fotókkal próbálják meg felhívni a figyelmet a szépségipar soványság-kultuszára. Az olasz nagyváros több forgalmas pontján kiállított óriásplakátokon a 27 éves, mindössze 31 kilós Isabelle Caro hirdeti: mondjanak nemet a "nullás" méretekre.
Az anorexia ellenes kampány fő szervezője a Flash&Partners ruházati cég, amely a Nolita márkát is forgalmazza. A fotókat egy neves olasz művész, Oliviero Toscani készítette - az ő nevéhez fűződnek a Benetton nagy botrányt kavaró fotósorozatai is.
"Azért készíttettük ezeket a sokkoló képeket, hogy mindenkinek megmutathassuk a betegség szörnyű arcát" - írta a plakátokról kiadott közleményében a Flash&Partners. "Az anorexiát legtöbbször a divatlapok és a modellek által sugallt kép idézi elő a fiatal lányoknál, így éppen itt volt az ideje annak, hogy valaki a valóságot is bemutassa."
"Túlságosan sokáig bújtam el a világ elől, és hosszú ideje rejtegetem a testemet" - nyilatkozta a fotókon szereplő modell, Isabelle Caro, aki 13 éves kora óta küzd a betegséggel. "De eljött az a pillanat, amikor félelem nélkül meg akartam mutatni a testemet, még akkor is, ha ez egyesekben visszatetszést kelt. Azt azonban sokkal fontosabbnak tartom, hogy felhívjam a fiatal lányok figyelmét arra, milyen szörnyű is ez a betegség."
Bár a milánói divathét szervezői úgy döntöttek, csatlakoznak New York-i és londoni kollégáikhoz, és kitiltják a kifutókról a csontsovány modelleket, a neves divattervezők szerint - bár egyetértenek a kezdeményezéssel -, az haute couture világának nincs túl sok köze az anorexiához vagy más étkezési zavarokhoz.
"Az anorexia mindenkit érint, nem csak azokat, akik a divat megszállottjai" - mondta Giorgio Armani. Domenico Dolce, a Dolce&Gabbana cég egyik vezető tervezőjének véleménye szerint: "az anorexia elsősorban egy pszichés betegség, nincs túl sok köze a divathoz."