A változás már jó ideje a levegőben lógott: hiába állt ugyanis elő újabb és újabb öltözékkel a gyártó (legutóbb például egy Bond-párost megalkotva), és hiába figyelt a sárga és fekete bőrű babák fontosságára is, a fogyasztás mégsem emelkedett olyan mértékben, ahogy szerették volna.
A Barbie-knak ezért teljesen meg kellett újulniuk, az új, vadabb nőideál jegyében. A Flavas névre hallgató új termékcsalád így szintén karcsú babákból áll, és szintúgy a 8-12 évesek korosztályát célozza meg, ám a kistermetű plasztikhölgyek imidzse minden, csak nem szelíd: a P. Bo, Happy D., Kiyoni és Tika névre hallgató babák a nyakukban keresztet viselnek (á la Madonna), és keveset takaró szűk kis nadrágocska feszül a csípőjükön.
Amerikában már piacra is dobták őket, még a karácsonyi bevásárlási roham előtt; Európában később jelennek meg. Az olasz Gossipnews című internetes lap szerint a Mattel Christina Aguilera európai turnéjához igazította a terjesztést, hogy a babák és az új popdíva imidzse egymást erősítse és a termék jobban fogyjon.