Demszky Gábor a napokban utcára került választási plakátján kampányának főbb témáit sorolták fel egymás alatt, melyek a következők: levegő, tempó, metró, új híd. A felsorolásban azonban - tipográfiailag sem megkülönböztetve - szerepel a Demszky név is, mellette pedig egy kis nyíl jelzi, hogy őt kell választani. A plakát összességében azonban azt sugallja, mintha a felsoroltak közül kellene választani; vagy Demszky, vagy metró, vagy levegő.
A főpolgármester-jelölt kampányfőnöke szerint ez is egy lehetséges olvasata a plakátnak, bár nem ez volt a szándékuk. Elképzelhető, hogy aki nagyon sokat internetezik, abban felmerül, hogy ezek közül választani kell, de egyrészt a budapestieknek csak 20 százaléka rendszeres internetező, másrészt pedig az általunk megkérdezettekben nem merült fel ez a lehetőség - mondta az [origo]-nak Nyáry Krisztián, Demszky kampányfőnöke. A plakáttal azt szeretnék elérni, hogy Demszky nevével ezek a témák kapcsolódjanak össze, mert szerinte ezekre van szüksége a városnak. Sokan látták a terveket, és minden korcsoportnak ez a plakát tetszett a legjobban - mondta a kampányfőnök, aki azt is hozzátette, hogy a számítógép, az egér megjelenése sem véletlen, ezzel is arra akarnak utalni, hogy Budapestnek tempóváltásra van szüksége. Demszky kampányának főbb témáit pedig a közeljövőben megjelenő további választási hirdetésekben fogják részletesebben taglalni.
A plakát készítésének, kiválasztásának körülményeiről megtudtuk: a kampányfőnök különböző cégeknél dolgozó reklámszakembereket kért fel közös munkára, akik több plakáttervet készítettek. A terveket különböző korú embereknek mutatták meg, ők egyhangúlag ezt a plakátot választották. A kampányban részt vevő reklámszakemberek nevét nem árulta el a kampányfőnök, csak annyit mondott róluk, hogy sok reklám készítésében vettek részt korábban, Demszky kampányán azonban korábban nem dolgoztak.