Koncerten a szibériai, a maláj, az ázsiai, a szumátrai, a kaszpi, a bengáli és a tamil tigrisek csapata klasszikus skahangulatú, pergős bulikat produkál, de a hasonló megszólalású anyag, otthoni hallgatásakor csak töredékeiben adja vissza a fílinget. Évekkel ezelőtt, az LB27-reggaetáborban lazítós rootsrock-reggae-témákat nyomtak, a tábor nagy megelégedésére. Nem úgy az első lemezen.
A kor szele megfútta a Tigris zenekar parazsát is, és a lemezre egy magyaros ízű, jamaikai hatású, bulizós zenei egyveleget raktak össze. Értve ez alatt a klasszikus reggae-számok feldolgozását, továbbá a leglassabb elszállástól a pogózásig mindent. Az igazi lazítós vidámság szinte csak a Copycon nevével fémjelzett dalokban érezhető, a többi dalt a punk kritikája vagy a rock melankóliája hatja át. Népszerű ska-punk "kocsonya" lett a végeredmény. (A torzított metálgitárt mindazonáltal egyszerűen nem értem ebben a zenében.)
A mai kiadótlanság (szerzői kiadás) korában szép példa a lemez létrejötte. A megjelenés a Crossroads Records nevéhez fűződik, amely már évek óta megtalálja az itthoni együttzenélés öröméért élők kis szigeteit, azokat a zenekarokat amelyek a blues-rock, a ska-punk keresztútján, avagy a dub-reggae és a szempler-elektronika határmezsgyéjén csavarognak kisebb-nagyobb csapatokban.
A Tigris zenekarnak is méltán jelent meg itt ez az - eddig a hazai palettáról biztosan hiányzó - előremutató zenei anyaga. Záró dalként a Partybilincs Németh Gergely és Prieger Zsolt (Anima Sound System) -féle remixét hallhatjuk, modern dancehallhangulatával mintegy megelőlegezve a készülő Copycon-szólóalbumot, amelyből pár dal már közismert. Úgyhogy figyeljétek a szolnoki tigriseket!
uh yeah, uh yeah
one step forward two step backward
war inna babilon...
-k-
Crossroads Records, 2004