Mesélj a gyökereidről! Honnan származol?
- Dél-Kaliforniában születtem és nőttem fel. A családom Texasból és Új-Mexikóból származik, így erős a délnyugati befolyás, a kultúrák keveredése. A régi spanyolok, cowboyok, indiánok.
A neved egy sajátos, egyedi hangzással kapcsolódik össze. Melyek voltak az első zenéi hatások, és hogyan jutottál el végül ehhez a mély hangzáshoz?
- A legelső hatások abból a nagyon erős avantgárd, undeground zenei szcénából származnak, amely elárasztotta Los Angelest a diszkóéra után. Az undeground diszkó, a feltörekvő elektronika és az új érzelmek keveredése. Olyan emberek, mint Giorgio Moroder, Peter Bauman, a dzsessz nagyjai, például Lonnie Liston Smith, és a latin rock/dzsessz-szcéna, az Escovedo Brothers, Malo, Santana, a Tower of Power. Ezek igazán erős befolyással voltak a latin közösségre itt a nyugati parton. Később jobban megfogott Arthur Baker, Africa Bambaata, a Model 500. A mély hangzásokat a dzsessz és az r&b hatására vezetem vissza.
A zenéid tele vannak érzelmekkel. Honnan veszed az inspirációt? Mi hajt, hogy újabb és újabb darabokat írj?
- Nehéz megmondani, egyszerűen ezt érzem. Volt idő, amikor azt mondtam magamnak, "mi van, ha megpróbálok csak úgy csinálni egy eladható felvételt", de a bennem rejtőző dolgok mindig valami olyanhoz vezettek, aminek mélysége van. Azt hiszem, a beszéd a kommunikáció legalacsonyabb rendű formája. Szavakkal soha nem tudsz teljes egészében kifejezni valamit, amit láttál, vagy tapasztaltál. Mint a naplemente, amelyet nemrég láttam. Soha nem tudnám szavakkal elmondani az áhítatot, amit éreztem, bármilyen tehetséges szónok lennék is. Ezek a látott, tapasztalt dolgok el vannak zárva bennünk, amíg valami elő nem hozza őket, hogy testet öltsenek valamely kifejezési formában. Számomra a zene az, ami előhoz belőlem mindent, amit valaha megéltem. Az élet magában motivál, és mindenki körülöttem, különösen a lányom nyűgöz le folyamatosan.
Hogyan ülsz le dolgozni? Vannak fix módszereid?
- Zűrzavar az egész. Nincs semmilyen konkrét eljárás, egyszerűen belevágok. Több időt töltök azzal, hogy hangokat hozzak létre, mint a dalok összerakásával. Született dobos vagyok, úgyhogy a ritmusok nagyon könnyen jönnek, de a köztük levő hely az, ami igazán érdekel. Megtölteni, életet adni neki, elérni, hogy lélegezzen a szám. Többnyire csak leülök a helyemre és rákényszerítem magam, hogy nekiálljak dolgozni. Néha arra is kényszerítenem kell magam, hogy távol maradjak a stúdiótól, egészen addig a pontig, amikor úgy érzem, felrobbanok, ha nem mehetek vissza.
Milyen eszközöket használsz? Hangmintákkal dolgozol, vagy magad készíted a hangokat?
- Sok hangmintát használok alapként a hangszerkesztéshez. Vettem már teljesen kihallható mintákat, de mindig valami olyat készítettem belőlük, amiben meghallhatatlan az eredeti. Örülök, hogy a technológia eljuttatott minket egy olyan pontra, ahol végtelen palettával dolgozhatunk. Minden, amit csinálok, az Emagic Logic körül összpontosul, egy csomó Native Instruments-plugin és sok furcsa, ingyenes plugin és shareware segítségével. Szeretem a filtereket, bármilyet és bármennyit.