Az új Virus-kiadvány érdekessége, hogy többségében eddig ki nem adott, korai felvételek kerültek a korongra a műfajt megújító duó kezei alól. Egészen régi, még a Wormhole album hangzását idéző darabok keverednek az ezredforduló utáni zenékkel.
Ahelyett, hogy az újabbak összeszerkesztésével törődtek volna az alkotók, egyes esetekben inkább már klasszikussá vált opusok közül merítettek, hogy a gyökereikhez visszatérve tegyenek le az asztalra egy időtálló és időtlen szerzői albumot.
Mondjuk Calibre-rel ellentétben, aki valószínűleg soha nem fogja kiadni két szerzői albuma között összegyűlt temérdek számát, Ben Settle és Matt Quinn nem körülményeskedett. Nehéz eldönteni, hogy mocskosan anyagi vagy művészi indíttatásból, esetleg hiánypótló szándékkal jelentette meg a duó a Virus Vaults-ot, de talán nem is lényeges. Mindenesetre a Virus hangzását kedvelőknek mindenféleképpen kötelező darab az egyedi hangnemű válogatás.
Az album két cédéből áll, az első lemezen tíz szám követi egymást, a második korong már mixelt változatban tartalmaz tizenkilenc zenét. Az első cédén a kísérletibb zenéktől (Zoner, K-wire) jutunk el a kiforrott stílusú alkotásokig (példéul a 2005-ös Flute-ig és a 2002-es Big Slick-ig).
A rajongók fülének ismerős lehet a Prototype-nál már megjelent, Optical jegyezte Hitek Dreams, vagy a Fierce közreműködésével létrejött Side Effect, melynek a kiadására egyenesen nyolc évet kellett várni.
Optical & Ed Rush
A mixelt lemez a Virus kiadó különféle, saját művészei által vagy másokkal közösen (Fierce, Ryme Tyme, Drum Kru) elkövetett zenékkel virít. Ezek közül tizenhárom került már a vásárlók kezei közé. Olyan alapművek fordulnak elő, mint az Alien Girl, a 97-es Void vagy a kicsit későbbi Bleep Bleep.
K. M.
Virus Records, Deep Distribution, 2005