Ősz hajszálainkat kezdjük számlálni, mikor szembesülünk a ténnyel, a Thievery Corporation (TC), már tizenegy éve, igen 1995-ben alakult. A washingtoni nyakkendős downtwempo-duó nem is sokat váratott az első albumra, mely '96-ban jött ki, de két évre rá egy kicsit kibővítve újra piacra dobták a Sounds from the Thievery Hi-Fi-t.
Rob Garzaés Eric Hilton négy év alatt szülte meg második albumát, a The Mirror Conspiracy-t. Két évre rá jött a The Richest Man in Babylon, amelynek dubverziója a Babylon Rewound 2003-ban került a boltokba.
A tavalyi év aztán elhozta az utolsó Thievery stúdióalbumot a The Cosmic Game-et és a duót Magyarországra, pontosan a soproni Volt Fesztiválra. Az album folyósabbra sikerült, mint az előzőek, és kis túlzással új távlatokat nyitott a TC zenéjében.
Az ominózus koncertről viszont megoszlanak a vélemények, bár az kétségbevonhatatlan tény, hogy a srácok fergeteges hangulatot generáltak a soproni sártengerben. A hangtechnikusok azonban nem álltak a helyzet magaslatán, egy kritikusabb szemlélő szerint az öreganyja Sokol rádiója is jobban szólt.
Legújabban egy remixalbum keveredett washingtoni boszorkánykonyhában. A TC saját kaidójánál, az ESL-nél megjelenő lemezt itthon a Deep Music Depo terjeszti május tizenötödikétől. A címmel nem sokat bíbelődtek, így az egyszerű Versions lett a megoldás.
Eric Moszkvában
A döntően füstös hangulatú albumhoz az alapot olyan zenkarok és előadók felvételei adják, mint Bebel Gilberto, Norah Jones, a Wax Poetic, a Transglobal Underground, Sarah McLachlan, Nouvelle Vogue, vagy a Doors.
Ezenkívül saját magához is viszanyúlt a duó, mikor a Revolution, a Soulution és a Shiva című számukat remixelték. Sőt, a következő stúdióalbumukat is megelőlegezik a roots-énekesnő Syster Nancyvel közös Originality című számmal.