A nemzetközi dzsesszvilágban Pege Aladárt nem véletlenül tartják úgy számon, mint a nagybőgő Paganinijét - virtuóz stílusát a megrögzött dzsesszfejek éppúgy értékelik, mint a komolyzene rajongói. Ez részben köszönhető zenei frissességének is, hiszen a mai napig legalább évi egy komolyzenei és egy dzsesszlemezt jelentet meg évente, sőt túl a hatvanon is hallhatjuk olykor rockot, soult, bluest vagy funkyt játszani.
Pege Aladár 1969-ben szerezte meg diplomáját a Budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola nagybőgő tanszakán. Alig egy évre rá már a montreux-i dzsesszfesztiválon találta magát: kvartettjével a második helyen végzett, nem meglepő, hogy azonnal lemezajánlatot kapott. A hetvenes évek közepén egy ideig Berlinben élt, itt Reinhold Zeppereznél tökéletesítette stílusát. A nemzetközi figyelem középpontjába végül a nyolcvanas évek folyamán került: többek között fellépett New Yorkban a Carnegie Hallban, de a világhírű zongoristával, Walter Noriss-szal közös duettjei is nagy visszhangot keltettek.
A zenekarvezető basszista, Charles Mingus halála után a Mingus Dynastyban is többször játszott, a dzsesszlegenda örökösei tiszteletük jeléül meg is ajándékozták Mingus egyik nagybőgőjével. Részben a Mingus Dynasty tagjaként, részben önálló zenészként olyan művészekkel játszott közösen, mint a zongorista Harald Neuwirt, Rudi Wilfer, Herbie Hancock, a dobos Tony Williams, a szaxofonos Branford Marsalis vagy a trombitás Benny Baley.
Jövő hét hétfőn a hazai dzsesszélet legjobbjaival lép színpadra: Borbély Mihály, Vukán György, Balázs Elemér, Kőszegi Imre, László Attila, Dresch Mihály és Babos Gyula mellett Oláh Kálmán és Berki Tamás is tiszteleg majd előtte.
A Művészetek Palotájába tervezett, havonta jelentkező sorozat a továbbiakban is tartogat izgalmas programokat: március harmincadikán például a Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekarral, Oravecz Györggyel, a Honvéd Férfikarral, a Budapesti Akadémiai Kórustársasággal és a Cotton Club Singersszel találkozhat a közönség.