Miután Kenderesi Tamás úszó megszerezte olimpiai bronzérmét a 200 méteres pillangó döntőjében, a medence partján azt mondta, "ráférne pár sajtburesz". Két hamburgerlánc, a magyar Zing Burger és a Burger King Facebook-posztban gratulált neki és a magyar olimpikonoknak, de a MOB szerint Kenderesi nevének és fotójának használatához nem volt joguk – írja a Kreativ.hu.
A Nemzetközi Olimpiai Bizottság irányelve, kiegészítve a sportolók reklámcélú megjelenéseire vonatkozó szabállyal, kimondja, hogy az olimpiát megelőző 9. naptól az olimpiát követő 3. napig csak az olimpia főszponzorai használhatják fel kampányaikban a sportolók nevét. Ráadásul az olimpia főszponzora a McDonald's, a két említett cég konkurense.
"Mindkét megjelenés minden szempontból sérti az irányelveket, sőt ennél súlyosabb, személyiségi jogokat sértő esetről van szó, mert a sportoló image-ét használja. Eddig is voltak olyan megjelenések, amelyek jogtalanul használták az olimpia arculati elemeit, de ezeknél beértük azzal, hogy felszólítottuk őket, vegyék le a hirdetést. Ez a két eset azonban olyan szint, ami túlmegy azon a határon, hogy ne legyen belőle bírósági ügy" – mondta a Kreatív érdeklődésére Siklós Erik, a MOB marketingigazgatója.
A két cég egyébként eltávolította már a posztokat.