A világ lakosságának bő háromnegyede (78 százaléka) hallott, olvasott híreket a június közepén induló labdarúgó világbajnokságról. A magyarok is eléggé tájékozottnak mondhatók, 70 százalékuknak vannak ismeretei a napokban kezdődő foci vb-ről. Az érdeklődők 16 százaléka igyekszik mindegyik meccset megnézni, és további 27 százalék fog a képernyők előtt a leginkább kedvelt csapatáért szurkolni – ezek a legfontosabb megállapításai annak a május közepén készült, 26 országot felölelő felmérésnek, amelyet az Ipsos végzett online módszerrel, 19 ezer ember megkérdezésével.
A magyarok 8 százaléka követi majd az összes mérkőzést és 20 százaléka a kedvencek válogatottját. A világbajnokságot figyelemmel kísérők közül a legtöbben – 39 százaléknyian – a brazilokat várják győztesnek, jóval kevesebben adnak esélyt a végső győzelemre a spanyoloknak (14%), a németeknek (9%) és az argentinoknak (8%). Olaszországról csak 4, Angliáról csupán 2 százalék gondolja, hogy vb-t nyer. A magyar fociszurkolók szerint is Brazília a legnagyobb favorit (37 százalék), és még viszonylag sokan prognosztizálják a spanyolok és a németek győzelmét (17, illetve 13 százalék).
A rendező kontinens országaiban magas, 90 százalék feletti az érdeklődés a vb iránt, de a dél-amerikaiak mellett az érintett belgák és franciák körében is hasonló az arány. Legkevésbé az egyiptomiakat foglakoztatja a világbajnokság – 36 százalékukat -, de az USA polgárait sem hozza igazán lázba (42 százalék). A magyarok tájékozottsága elmarad a 78 százalékos átlagtól, minden hetedik embernek vannak friss ismeretei a futball vb-ről.
A tévét néző emberek nagy többsége (86 százaléka) nem egyedül, hanem baráti, családi körben követi majd a világbajnokság meccseit. Azok is sokan vannak (43 százaléknyian), akik esetenként a munkatársaikkal tervezik nézni a közvetítéseket. A tévénézők 41 százaléka úgy gondolja, hogy vendéglátóhelyen, nagy társaságban figyelik majd a mérkőzések alakulását. A magyarok is többnyire szűkebb, családi, baráti társaságban szurkolnak (77 százalék). Egyharmaduk valamilyen étteremben, sörözőben szorít kedvenceiért, míg 22 százalék többnyire kollégáival tekinti meg a közvetítéseket.