Renault-k a dobogón
1900. január 01. 00:00
Mindkét Jaguar-sofőr, Eddie Irvine és Pedro de la Rosa az új R3-ast vezette, utóbbi ment gyorsabban, ám a hangsúly az aerodinamikai munkán és a bokszkiállás-gyakorlaton volt.
Szato Takuma délelőtt nagy sebességnél szenvedett balesetet a Jordan-Hondával, ám délután újra autóba ült. Akkor megint nem volt szerencséje, autója fékjei gyorsan felmelegedtek, a hátsó kerekek blokkoltak, így megint kicsúszott.
Button a Renault-ban, naplementében |
"Az egész autó nagyon jó. Pillanatnyilag bajom van az üléssel, a fejem nekiütődik a támlának, ezt még ki kell javítanunk. A tavalyi autóval nem voltam elégedett, az idei - a fejtámla-gondok ellenére - sokkal fejlettebb. A gumiknál sokkal magasabb hőmérsékletet generálhatunk, mint tavaly, az autó hátulja rendkívül stabil. Sokat fogunk még fejleszteni az aerodinamikán és a megbízhatóságon, így alapvetően olyan kocsink lesz, amivel harcolhatunk a Sauberrel a negyedik helyért" - értékelt Trulli.
Az olasz mindezek mellett egy kis személyes problémáról is beszámolt: "Még mindig nehezen bánok az új gumikkal, mert a Michelin karakterisztikája annyira különbözik a Bridgetstone-étól, ezért változtatnom kell a vezetési stílusomon. Ez idő kérdése, várom tehát a szezont!"
Giancarlo Fisichella nem volt ennyire feldobott, mert Jordanje kezelhetősége nehézkesnek bizonyult. Csak 25 kört vezetett az olasz, az EJ12 több időt töltött a garázsban, mint a pályán. A spekulációkkal ellentétben a Jordan mégsem vesztette el a Benson & Hedges dohányipari vállalat támogatását. Az EJ12-est várhatóan február 18-án mutatják be - kevéssel az előtt, hogy a legtöbb csapat Ausztrália felé veszi az irányt. A Jordan-Honda ugyan tesztelt már Silverstone-ban és Barcelonában is, de a kocsi végleges festését - továbbra is a B&H és a Deutsche Post logóival - csak a leleplezéskor láthatjuk meg.
Szombaton csak a Jaguar gyakorol Barcelonában.
A Minardi Imolában készítette fel új autóját, a PS02-t, Alex Yoonggal és Mark Webberrel a volánnál. A malajziai sofőr húsz kört tett meg problémamentesen a megemelt orrú és oldalszekrényű, erősebb motorral felszerelt kocsival. Az olasz csapat először próbálta ki új erőművét, az Asiatech AT02 V10-est.
"Nagyon izgatottan ültem be a kocsiba, melyen a csapat rengeteget dolgozott. Ma csak egy sima felkészítés volt, komolyabb tesztek a jövő héten, Valenciában lesznek, de addig is elmondhatom: érezhető a javulás. Különösen elégedett voltam a kényelmes cockpittel" - árulta el Yoong.
Felipe Massa, a Sauber újonca - az egész heti gyakorlás után - fejébe vette, hogy az első tízbe kvalifikálja magát az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. "Azt hiszem, képes vagyok az első tízbe kerülni. Nagyon fontos, hogy befejezzem a versenyt, így erre hajtok majd, mert tapasztalatot kell szereznem" - fejtegette az elődjénél, Kimi Räikkönennél gyorsabbnak mondott Massa.
Fiatal finn pilótával erősített a Renault. Heikki Kovalainennel hosszú távú szerződést kötött a frncia csapat. Kovalainen Räikkönenhez hasonlóan a brit Formula Renault bajnokságban villantotta fel tehetségét, tavaly negyedik lett összetettben. Idén a Formula-3-ban versenyez majd a finn, ahol Jenson Button és Szato Takuma is feltűnt, és amelyet a GP-versenyzéshez vezető út fontos állomásaként tartanak számon.
Barcelona, 12. nap:
1. Antonio Pizzonia, Williams-BMW (Michelin), 1:19.452 perc, 74 kör
2. Fernando Alonso, Renault (M), 1:20.029, 49
3. Jarno Trulli, Renault (M), 1:20.071, 30
4. Szato Takuma, Jordan-Honda (Bridgestone), 1:20.527, 44
5. Pedro de la Rosa, Jaguar (M), 1:20.533, 51
6. Giancarlo Fisichella, Jordan-Honda (B), 1:35.595, 25
7. Eddie Irvine, Jaguar (M), 1:22.078, 73
Ajánlat:
Korábban:
[stefano.nuovolacchi]