Vágólapra másolva!
A Forma-1-es Spanyol Nagydíj időmérő edzését végig Rubens Barrichello uralta, illetve majdnem végig: az utolsó percekben ugyanis ferraris csapattársa, Michael Schumacher elhalászta előle a pole pozíciót. A két Williams a gyengébb szabadedzések után megszerezte a második rajtsort. Mivel szabálytalan üzemanyagot használt, ezért csak a mezőny végéről rajtolhat Eddie Irvine, a Jaguar ír pilótája.

"Azt az időt én most túlszárnyalom!"
pénteki szabadedzések

Az edzés első tíz percében senki nem gurult a pályára. Elsőnek Jarno Trulli kezdett mért körbe, a 14. percben, utána Alex Yoong következett. A renault-s alig 1:19 fölötti időt ért el, majd a minardis be sem tudta fejezni első kísérletét. Némi meglepetésre Trullitól az arrowsos Enrique Bernoldi vette el a legjobb időt. 21 perc után a nagymenők még mindig nem "léptek pályára", viszont az egyetlen hazai pilóta, Pedro de la Rosa megfutotta a harmadik köridőt.

Aztán kijöttek az edzésen remeklő Sauberek, így a Heidfeld, Felipe Massa duó került az élre, ám nem sokáig: David Coulthard javított idejükön. Jött a péntek este még roppant kiábrándult Ralf Schumacher, s gond nélkül vette át a pole pozíciót, több mint hat tizeddel verve az éllovas McLarent.

Még Juan Pablo Montoya és Michael Schumacher ki sem jött a bokszból, mikor Barrichello 1:17 alá vitte a hivatalos pályacsúcsot. A Ferrari világbajnoka a vártnál talán gyengébbet produkált, megkaparintotta ugyan a második helyet, de egyetlen pillanatig sem versenyezhetett Barrichello idejével.

Allan McNish épp a célegyenes bejáratánál pördült meg, majd a pit bejáratánál állt meg kocsija, háttal a bokszoknak. Egy elegáns farolással a skót visszaállt a helyes menetirányba, és visszaevickélt csapatához. Montoya közben csak egy nyolcadik pozíciót kaparintott meg, a McLaren pedig képtelen volt javítni: Coulthard a negyedik, Kimi Räikkönen az ötödik rajtrácsot birtokolta.

Barrichello próbált javítani saját rekordján, de ez csak az első szektorban sikerült. Schumi egykori csapattársa, Eddie Irvine 15.-nek lépett elő. Schumacher ugyancsak képtelen volt javítani, mintegy három tizeddel maradt el csapattársától, Räikkönen viszont visszaelőzte DC-t. Utána elővették a piros zászlót, mert Yoong Minardijának első szárnya leszakadt, és a célegyenes közepén hullott le.

A hajrában erődemonstrációt tartottak a vörös rakéták: előbb Barrichello javított bő két tizedet saját legjobbján, utána viszont Schumacher még ezen is hozott több mint három tizedet. Ez az idő már jobb volt Jacques Villeneuve 1997-es rekordjánál is, pedig azóta átépítették ezt a pályát. Végül Montoya feljött negyediknek, így az első két sor ismét a Ferrarié és a Williamsé lett.

Érdekesség, hogy még a 11. helyen végző Massa is jobb időt ért el Michael Schumacher tavalyi pole pozíciós eredményénél.

"Nagyon élveztem az edzést. Sokáig Rubens volt a jobb, de szerencsére a végén sikerült megelőznöm. Érdekes kihívást jelentett ez a csata, állandóan figyelnem kellett" - fogalmazott Schumi.

"Mindent megtettem az első rajtkockáért, de végül nem sikerült. Ennek ellenére csodálatos élményt jelentett a párharc. Az autó tökéletesen működött, így óriási harc várható a vasárnapi futamon. Meg akarom szorítani Michaelt!" - fogadkozott Rubinho.

Ralf Schumacher végre kicsit felszabadultabban nyilatkozhatott: "A szerelők nagyszerű munkát végeztek, a pénteki gyengélkedés miatt sokat módosítottak a beállításokon. Úgy tűnik, hogy hatásos volt a változtatás, ezért lehettem most a harmadik."

Mivel szabálytalan üzemanyagot használt, ezért csak a mezőny végéről rajtolhat Eddie Irvine, a Jaguar ír pilótája. A versenyző eredetileg a 15. lett, de a döntés alapján csupán a 22. helyről vághat neki a futamnak.

A Spanyol Nagydíj rajtsorrendje
1. Michael Schumacher, Ferrari (Bridgestone), 1:16.364 perc, 9 kör
2. Rubens Barrichello, Ferrari (B), + 0.326 mp, 9
3. Ralf Schumacher, BMW.WilliamsF1 (Michelin), + 0.913, 9
4. Juan Pablo Montoya, BMW.WilliamsF1 (M), + 1.061, 10
5. Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes (M), + 1.155, 11
6. Jenson Button, Renault (M), + 1.274, 8
7. David Coulthard, McLaren-Mercedes (M), + 1.258, 11
8. Nick Heidfeld, Sauber-Petronas (B), + 1.487, 13
9. Jarno Trulli, Renault (M), + 1.565, 10
10. Heinz-Harald Frentzen, Arrows-Cosworth (B), + 1.757, 13
11. Felipe Massa, Sauber-Petronas (B), + 1.775, 12
12. Giancarlo Fisichella, Jordan-Honda (B), + 1.927, 12
13. Olivier Panis, BAR-Honda (B), + 2.108, 13
14. Enrique Bernoldi, Arrows-Cosworth (B), + 2.151, 12
15. Jacques Villeneuve, BAR-Honda (B), + 2.483, 12
16. Pedro de la Rosa, Jaguar-Cosworth (M), + 2.521, 12
17. Mika Salo, Toyota (M), + 2.533, 12
18. Szato Takuma, Jordan-Honda (B), + 2.638, 12
19. Allan McNish, Toyota (M), + 2.661, 11
20. Mark Webber, Minardi-Asiatech (M), + 3.438, 9
21. Alex Yoong, Minardi-Asiatech (M), + 5.051, 7
22. Eddie Irvine, Jaguar-Cosworth (M)

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!