Frentzen megverte a McLareneket
1900. január 01. 00:00
Valencia
Pénteken megismételte szerdai elsőségét Marc Gené, a Williams spanyol teszterje távlati fejlesztéseken munkálkodott. Ralf Schumacher ezzel szemben Monacóra állítgatott set-upot, ám csak negyedik lett. A második, harmadik pozíciót a Renault foglalta el, Jenson Button és Fernando Alonso segítségével. A franciák egy újított motorral próbálkoztak, melyet várhatóan a Kanadai Nagydíjon vetnek majd be.
Miként az előző napokban, ezúttal sem volt képes problémamentes napot produkálni a BAR. Olivier Panis autóját előbb szoftverbaj, majd motorhiba sújtotta. Délután új Honda-erőművet tettek a francia kocsijába, ám az 25 perccel később tönkrement, így befejeződött Panis napja és átmenetileg a tréning is.
Valencia, negyedik nap, május 17.:
1. Marc Gené, BMW-Williams (Michelin), 1:10.510 perc, 38 kör
2. Jenson Button, Renault (M), 1:11.540, 56
3. Fernando Alonso, Renault (M), 1:11.950, 60
4. Ralf Schumacher, BMW-Williams (M), 1:12.650, 58
5. Olivier Panis, BAR-Honda (Bridgestone), 1:12.850, 59
Másnap csak a Renault és a Williams maradt, a két istálló privát esőtesztet végzett a Michelinnek. A pályát mintegy negyven percre tudták felvizezni szakaszonként, így nagyjából öt mért kört tettek meg a pilóták különböző Intermediate gumikkal. Ilyen negyvenperces periódusokban telt el a nap, melynek végén Marc Genét egy különös trófeával ajándékozták meg a Williams szerelői: jó munkájáért cserébe egy törött kipufogóból készítettek neki kupát. Az autót maga Gené törte össze, év elején Silverstone-ban.
Valencia, ötödik nap, május 18.:
1. Fernando Alonso Renault (Michelin), 1:31.180 perc, 38 kör
2. Marc Gené, BMW-Williams (M), 1:31.600, 100
3. Jenson Button, Renault (M), 1:32.000, 71
4. Ralf Schumacher, Williams (M), 1:32.320, 80
Fiorano, Mugello
Fioranóban már pénteken, Mugellóban szombaton viszont végleg befejezte tesztjeit a Ferrari. Fioranóban Rubens Barrichello végzett fejlesztési és előkészítő munkákat. A brazil esőben is gyakorolt, majd előkészítette a Monacói Nagydíjra szánt három kocsit.
Barrichello 43 kört vezetett "műesőben", ebből 13-at a rövid pályán. Legjobb ideje 59.168 másodperc lett, ami meglepően közel van Michael Schumacher itteni rekordjához (58.326).
Másnap Mugellóban a Ferrari sikeres versenyszimulációval zárta a hetet, Luca Badoer tesztpilóta az F2002-es volánját tekergette. Az olasz 79 kört ment, 1:23.379 perces legjobbal.
Paul Ricard
A narancs nyíl legyőzte az ezüstöt |
Kimi Räikkönen és David Coulthard Frentzen közelébe sem került, akárcsak Nick Heidfeld. Utóbbi délelőtt kényszerszünetet iktatott be, mert Sauberjének motorjából folyt az olaj. Később azért el tudta végezni, amit tervezett: beállításokat és csúszásgátlót próbálgatott.
Allan McNish mechanikai és aerodinamikai fejlesztéseket végzett a Toyotának, a brazil CART-menő, Cristiano da Matta pedig meghívott vendég volt.
Paul Ricard, negyedik nap, május 17.:
1. Heinz-Harald Frentzen, Arrows (Bridgestone), 1:12.530 perc, 90 kör
2. Kimi Räikkönen, McLaren (Michelin), 1:13.532, 94
3. David Coulthard, McLaren (M), 1:13.694, 111
4. Nick Heidfeld, Sauber (B), 1:14.097, 69
5. Allan McNish, Toyota (M), 1:14.235, 63
6. Cristiano da Matta, Toyota (M), 1:15.082, 96
Ujlaky István
Ajánlat:
Korábban:
Fórum: