Vágólapra másolva!
Csak szombaton nem végződött Williams-sikerrel a valenciai F1-es teszt, az utolsó napon a Renault-é lett a trón. A legtöbb helyszínen már pénteken befejeződtek az edzések, Valencia mellett Mugellóban a Ferrari dolgozott még hétvégén is, Franciaországban pedig az Arrows megverte a McLareneket.

Valencia

Pénteken megismételte szerdai elsőségét Marc Gené, a Williams spanyol teszterje távlati fejlesztéseken munkálkodott. Ralf Schumacher ezzel szemben Monacóra állítgatott set-upot, ám csak negyedik lett. A második, harmadik pozíciót a Renault foglalta el, Jenson Button és Fernando Alonso segítségével. A franciák egy újított motorral próbálkoztak, melyet várhatóan a Kanadai Nagydíjon vetnek majd be.

Miként az előző napokban, ezúttal sem volt képes problémamentes napot produkálni a BAR. Olivier Panis autóját előbb szoftverbaj, majd motorhiba sújtotta. Délután új Honda-erőművet tettek a francia kocsijába, ám az 25 perccel később tönkrement, így befejeződött Panis napja és átmenetileg a tréning is.

Valencia, negyedik nap, május 17.:
1. Marc Gené, BMW-Williams (Michelin), 1:10.510 perc, 38 kör
2. Jenson Button, Renault (M), 1:11.540, 56
3. Fernando Alonso, Renault (M), 1:11.950, 60
4. Ralf Schumacher, BMW-Williams (M), 1:12.650, 58
5. Olivier Panis, BAR-Honda (Bridgestone), 1:12.850, 59

Másnap csak a Renault és a Williams maradt, a két istálló privát esőtesztet végzett a Michelinnek. A pályát mintegy negyven percre tudták felvizezni szakaszonként, így nagyjából öt mért kört tettek meg a pilóták különböző Intermediate gumikkal. Ilyen negyvenperces periódusokban telt el a nap, melynek végén Marc Genét egy különös trófeával ajándékozták meg a Williams szerelői: jó munkájáért cserébe egy törött kipufogóból készítettek neki kupát. Az autót maga Gené törte össze, év elején Silverstone-ban.

Valencia, ötödik nap, május 18.:
1. Fernando Alonso Renault (Michelin), 1:31.180 perc, 38 kör
2. Marc Gené, BMW-Williams (M), 1:31.600, 100
3. Jenson Button, Renault (M), 1:32.000, 71
4. Ralf Schumacher, Williams (M), 1:32.320, 80

Fiorano, Mugello

Fioranóban már pénteken, Mugellóban szombaton viszont végleg befejezte tesztjeit a Ferrari. Fioranóban Rubens Barrichello végzett fejlesztési és előkészítő munkákat. A brazil esőben is gyakorolt, majd előkészítette a Monacói Nagydíjra szánt három kocsit.

Barrichello 43 kört vezetett "műesőben", ebből 13-at a rövid pályán. Legjobb ideje 59.168 másodperc lett, ami meglepően közel van Michael Schumacher itteni rekordjához (58.326).

Másnap Mugellóban a Ferrari sikeres versenyszimulációval zárta a hetet, Luca Badoer tesztpilóta az F2002-es volánját tekergette. Az olasz 79 kört ment, 1:23.379 perces legjobbal.

Paul Ricard

Fotó: frentzen.de
A narancs nyíl legyőzte az ezüstöt

Kimi Räikkönen és David Coulthard Frentzen közelébe sem került, akárcsak Nick Heidfeld. Utóbbi délelőtt kényszerszünetet iktatott be, mert Sauberjének motorjából folyt az olaj. Később azért el tudta végezni, amit tervezett: beállításokat és csúszásgátlót próbálgatott.

Allan McNish mechanikai és aerodinamikai fejlesztéseket végzett a Toyotának, a brazil CART-menő, Cristiano da Matta pedig meghívott vendég volt.

Paul Ricard, negyedik nap, május 17.:
1. Heinz-Harald Frentzen, Arrows (Bridgestone), 1:12.530 perc, 90 kör
2. Kimi Räikkönen, McLaren (Michelin), 1:13.532, 94
3. David Coulthard, McLaren (M), 1:13.694, 111
4. Nick Heidfeld, Sauber (B), 1:14.097, 69
5. Allan McNish, Toyota (M), 1:14.235, 63
6. Cristiano da Matta, Toyota (M), 1:15.082, 96

Ujlaky István

Ajánlat:

A 2002-es szezon tesztjei

Korábban:

Fórum:

Teszt, eredmények, 2002

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!