Vágólapra másolva!

Fotó: Hoch Zwei
Ralf Schumacher vagy Montoya lesz 2002-ben a vezér?

Most Patrick Head technikai igazgató újabb előrelépést tervez: "Amennyiben vannak pályák, ahol nem nyerünk saját erőből, akkor a kocsi nem megfelelő. Az aerodinamika és a megbízhatóság továbbfejlesztése a célunk az FW24-gyel."

Gavin Fisher fődizájner azt magyarázta, miért hasonlít annyira az új kocsi a régihez: "Kevés szabály változott a 2002-es szezonban, ezért a kihívás inkább az, hogy tovább fejlesszünk egy olyan autót, amely már eleve magas fokon áll."

A teljesen új BMW-motor, a P82-es mellett új váltót is integrált a csapat a karosszéria mögé. "A BMW-vel közösen terveztük a kocsit, még optimálisabbá téve a motor elhelyezését. Mint mindig, azért küzdöttünk, hogy csökkentsük a súlyt és a térfogatot, javítottunk a kocsi dinamikáján és az aerodinamikai rendszerek hatékonyságán.

Gerhard Berger sportigazgató szerint a Williams házicsatája Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya között minden versenyen másként alakul majd. Kettőjük rivalizációja tavaly év végén már elég éles volt, mikor Montoya néhány versenyen megverte Ralf Schumit. Ennek ellenére Berger szerint a kolumbiainak változatlanul keményen kell hajtania.

"Igazi katalizátor lesz nekünk ez az erős pilótapáros. Arra számítok, hogy mindketten élvezni fogják a sikerért való harcot. Néhány pályán Juan lesz jobb, másokon Ralf. Mindketten képesek futamokat nyerni" - mondta Berger.

Frank Williams csapatfőnök szerint ez a pilótakettős a legjobb a Forma-1-ben. "Négy impozáns győzelmet, ugyanennyi pole pozíciót és nyolc leggyorsabb kört értünk el közösen két év alatt. Az elvárások ezért már nagyon magasak. Komoly reményeket fűzünk az FW24-eshez és az új BMW-motorhoz egyaránt. Mindezek felett a mi pilótapárunk a legjobb. Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya eltérő személyiség, más vezetési stílussal, de a céljaik azonosak" - fejtegette Williams.

A BMW motorsport igazgatója, Mario Theissen szerint ismét a BMW kell, hogy legyen a mérce a Forma-1-es motorok között. Tavaly a BMW V10-ese volt a legerősebb a mezőnyben, a maga 850 lóerejével, a négy leggyorsabb pályán (Imola, Montreal, Hockenheim és Monza) ez győzött. 2002-re még magasabbra tette a mércét a mücheni cég.

Az új P82-es erőmű a tavalyiból indul indul ki, de számos módosítást végeztek rajta. Közel ötezer önálló alkatrészből áll, melyek közül mintegy ezer teljesen új. Középpontban a nagyobb megbízhatóság állt és a súlycsökkentés a motor felső részén, hogy optimálisabb helyen legyen a súlyközéppont.

Egyéb hírrel is szolgált a grove-i csapat a bemutatón, méghozzá a Federal Expresszel (FedEx), az amerikai csomagküldő céggel kötött szponzori szerződéssel. A FedEx logói megjelennek a kocsik első szárnyán (ahogy a bemutatón látni lehetett), ezen kívül a két pilóta bukósisakján.

Ajánlat:

Korábban:

[stefano.nuovolacchi]

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!