Képgaléria: Fotók Sepangból
Videó: Ferrari F2005 - Webber a hídon
Ezt a futamot három dologért volt érdemes végignézni: a 33. körben lezajlott Webber, Ralf Schumacher, Heidfeld csatáért, a 38. körben látott Fisichella, Webber párharcért, na meg általánosságban azért, mert az utóbbi években sosem tűnt olyan gyengének a Ferrari, mint most. Máskülönben eszméletlen unalmas volt a Malajziai Nagydíj, esemény alig, mindenki a saját tempóját autózta.
Kivéve ugye a Ferrarit.
A maranellóiak végtelenül szerény teljesítményt nyújtottak Sepangban, hogy miért, az egyelőre rejtély. Valószínűleg a Bridgestone abroncsok felelősek a visszaesésért, Rubens Barrichello például - megunván az autóval való hadakozást - fel is adta a versenyt. Addig lekörözték egyszer-kétszer, ami az ő máshoz szokott lelkének vélhetően sok volt.
A hétszeres világbajnok Schumacher szerzett ugyan két pontot, de ezt csak a fentebb említett Fisichella kontra Webber esetnek köszönhette, amelynek köszönhetően mindkét versenyző kiesett. A német percekig sem tudta tartani az élmezőny tempóját, végig másodpercekkel rosszabb időket ment, ami kisebb (nagyobb?) válságot jelez. És persze előrevetíti, hogy az új Ferrari Spanyolország helyett esetleg már Bahreinben bemutatkozik.
A Renault-nál bezzeg éppen ellenkezőleg, mindenki boldog, hiszen a szezon második versenyén sem talált legyőzőre a csapat. Melbourne-ben a most kiesett Fisichella, míg Sepangban a dobogón félhullaként támolygó, a világbajnoki pontversenyben a vezetést átvevő Alonso (spanyol pilóta még sosem állt az élen!) páholta el a mezőnyt, utóbbi sikere talán még csapattársánál is meggyőzőbb volt. 24 másodpercet vert a másodikként célba ért, barátját a hétvégén elveszítő, ezért legkevésbé sem mosolygós Trullira, aki helyett a Toyota azért örömködött, hiszen a japánok most először állhattak dobogóra a Forma-1-ben. Ráadásul Ralf Schumacher révén az ötödik hely is az övék lett.
Jó napja volt a williamses Nick Heidfeldnek, aki bronzérmével pályafutása eddigi legjobb eredményét állította be, utoljára a 2001-es Brazil Nagydíjon pezsgőzhetett, akkor még a Sauber-Petronas színeiben. Ismét jól szerepelt a Red Bull, amelynek ezúttal is pontot szerzett mindkét pilótája, a Jaguar-utód már 11 egységnél tart a világbajnoki pontversenyben. Ne feledjük, az elődnek tavaly összesen 12 jutott.
Nem volt rossz a McLaren sem, ezt bizonyítja Montoya negyedik helye, bár az ezüst nyilakból egyelőre hiányzik az igazi átütőerő. Räikkönen egy szerencsétlen defekt miatt csak kilencedik lett, máskülönben talán a pódiumra is felfért volna. Ismét katasztrofálisan szerepelt a BAR-Honda, motorhiba miatt Button és a Szatót helyettesítő Davidson is kénytelen volt már az első körökben kiállni. Button első dühében ki is jelentette, minden szempontból visszafejlődött a csapat, amely tavaly a vb második helyén végzett.