Az új Forma-1-es szabályok értelmében az eddigi V10-es erőforrások helyett V8-asokat kell használni jövőre, az FIA egyértelmű célja a sportág lelassítása. Van azonban egy kiskapu, amellyel a szövetség a szegényebb istállóknak próbált kedvezni, e szerint akinek nincs elég pénze motorfejlesztésre, nyolchengeres helyett használhat fordulatszám-szabályzóval ellátott, lefojtott tízhengeres hajtóműveket.
Ilyen csapat lesz a Red Bull tulajdonába került Minardi, új nevén Toro Rosso, amely a régi Cosworthok butított változatát fogja használni. "Ez óriási előny" - sommázta véleményét Mike Gascoyne, a Toyota technikai igazgatója. A japán gyár látja el motorokkal a Jordan-utód MF1 Racinget, de partnerének is V8-asokat szállít.
"Az MF1 Racing a kialakult helyzetben egyértelmű hátrányban lesz a Toro Rossóval szemben, ami már csak azért is igazságtalan, mert utóbbiról a red bullos háttérrel már korántsem állítható, hogy alulfinanszírozott istálló lenne. Az FIA-nek azonnal át kell gondolnia ezt a szabályt, mert az egyszerűen nem történhet meg, hogy azon csapatok, amelyek rengeteg pénzt öltek a V8-asok kifejlesztésébe, lemaradnak a könnyebb utat választóktól."
Vitantonio Liuzzi, aki valószínűleg Scott Speed csapattársaként vezeti majd az egyik Toro Rosso-autót, Barcelonában már kipróbálta a herélt V10-est, s szerinte felesleges az aggodalom. "Ezek a motorok ugyanannyit tudnak, mint a V8-asok" - magyarázta Liuzzi. "Elképzelhető persze, hogy a szezon elején lesz egy hajszálnyi előnyünk és tudjuk tartani a lépést a mezőnnyel, de idővel a nyolchengeresek fejlesztése olyan stádiumba érkezik, hogy erőből elmennek mellettünk."