A keddi szakaszon Szalayék a 26. helyen zártak, és az összetettben is ugyanezen a helyen állnak, pedig nem volt zökkenőmentes a tizedik etap a számukra, hiszen a 180. kilométernél a német Stephan Schott beleszaladt a Minijével a magyar páros Opel Mokkájába.
"Nagy csattanás volt, Schott körülbelül ötvennel jött, és pont belénk szállt" - kezdte az értékelést Szalay Balázs. "A pálya elején túl gyorsan érkeztünk, és nem vettünk észre egy bal kanyart, kicsúsztunk a pályáról, egyenesen be a sziklák közé. Előre nem lehetett menni, mert a motorháztetőnél is magasabbak voltak a sziklák, megpróbáltam tolatni, de elsőre nem sikerült. Akkor érkezett meg Schott, ő sem látta meg a kanyart" - mondta Szalay, aki azt is hozzátette, hogy a német náluk is rosszabbul járt, mivel neki kilyukadt a hűtője, és elfolyt belőle az összes víz. Az Opel Mokka menetképes maradt, így Szalayék ki tudtak jönni a pályáról, de veszítettek körülbelül tíz percet, és majdnem ugyanannyi helyet is a szakaszon.
Szalayék Opel Mokkája jól bírja a gyűrődést
Szalay elmondta, hogy a baleset pillanatában még be volt kötve, így komolyabb baja nem esett, meghúzódott egy kicsit a nyaka, és fájt a feje, de mire a táborba értek, a fejfájás elmúlt. Bunkoczi László sérülése látványosabb volt, de szerencsére az sem súlyos.
"Elharaptam a számat, úgyhogy jött belőle a vér. Emellett én is meghúztam a nyakamat, az egy kicsit jobban fáj. Mázli, hogy még nem szálltunk ki a kocsiból, és hogy mind a ketten be voltunk kötve, hiszen egy kéttonnás versenyautó érkezett meg belénk ötvennel" - nyilatkozta a navigátor. Az Opel Mokkában sem keletkezett nagy kár, Szalayék tudják folytatni a Dakart.
A Sebestyén Sándor, Bognár József páros a 70., a Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán trió a 71, lett a szakaszon, előbbi a 73., utóbbi a 74. helyen áll az összetettben.
"Tudtunk úgy menni, hogy ne gőzöljünk be, mégis jól haladjunk. Aki gyorsan ment a szerpentines, sziklás utakon, az akkorát bukott, mint amikor a nyulat karikára lövik" - összegezte a napot Sebestyén Sándor.
Sebestyénék nem gőzöltek be
Navigátora, Bognár József arról számolt be, hogy nagyon sok volt mellettük a szakadék, és elég kanyargós volt a pálya, de tájékozódási szempontból nem volt nehéz a nap.
Pócsik László szerint ismét egy hibamentes napon vannak túl. "Az elején elég lassan teltek a kilométerek, de aztán a végén - legalábbis nekem - megjött a kedvem a nagyobb sebességhez. Tetszett a nap, bár ezek az argentin pályák azért nem teljesen nekünk vannak kitalálva, viszonylag gyorsak, és inkább ralipályák, mint tereprali, ráadásul televannak alattomos gödrökkel és vízmosásokkal, ahol elég könnyű bajba keveredni."
Az időjárásról Pócsik elmondta: "Továbbra is a negyven fokot közelítgetjük, de viszonylag jó dolgunk van, mert ülünk a klímában. Azokat azért nem irigylem, akiknek nincs ilyen úri extra az autójukban" - tette hozzá.
A mezőny szerdán a La Rioja és Fiambalá közötti 481 kilométeres szakaszt (ebből 219 km szelektív) teljesíti majd. A Peruból indult, szombaton záruló verseny mintegy 8400 kilométeres távjának 153 autó, 183 motorkerékpár, 75 kamion és 38 quad vágott neki. A verseny Argentína érintésével a chilei Santiagóban fejeződik be.