A Citroen három pilótája, a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb, José Maria Lopez és Yvan Muller végzett az első három helyen az időmérőn, de az üzemanyag-elzáró rendszer hibája miatt megbüntették őket, és a rajtrács végére sorolták.
Így Muller indulhat az élről, és Michelisz feljebb jött két helyet. A Zengő Motorsport magyar versenyzője az időmérő után az Origónak még azt mondta, hogy szerinte nem lehet utolérni a Citroeneket, még annyival előttük vannak tempóban, de így nagy lehetőség nyílt Michelisz számára. Már ha sikerül megszerelni a váltót, amely elromlott az időmérőn.
„Vagy cserélni kell az egészet, vagy elég, ha a srácok szétszedik és megszerelik, nem tudom, mit fognak választani. Én kizártnak tartom, hogy ezzel a váltóval három körnél többet tudjak menni” – mondta az Origónak Michelisz, aki először versenyzett a Paul Ricard pályán.
„A könnyű pályák közé tartozik, mert hatalmas bukóterek vannak, és büntetlenül tehetsz meg bármit. Semmi nem történik, ha elfékezed magad. Ez a helyszín a pályatanulás szempontjából az egyik legkönnyebb, egy utcai pályát sokkal nehezebb megtanulni” – nyilatkozta a Zengő Motorsport pilótája, aki a pontszerzést tartja reálisnak Franciaországban, de kis szerencsével a dobogót is elérheti, főleg Loebék visszasorolásával.
A futamot az Eurosport élőben közvetiti.