A budapesti Városépítészeti Főosztály májusban mutatta be az elhasználódott Margit-szigeti futópálya megújításának terveit, a munkálatok pedig szeptember második felében kezdődtek meg.
Budapest Főváros Kommunikációs Igazgatósága az Origo kérdésére válaszolva elmondta: "a Margit-szigeti-i 5,3 km-es futókör kivitelezési munkálatai a kiviteli terveknek megfelelően, rendben folynak. A pesti oldalon az eddig megépített futópályának a (Margit hídtól a Víztorony-Szabadtéri Színház hajóállomásig terjedő szakaszának I. ütem cca. 1800 m) műszaki átadás-átvételi eljárása szerdán megkezdődött".
A pálya szélessége a bemutatott terveknek megfelelően az eddigi 1 méter helyett szinte mindenütt 1.40 méter széles lesz. A pesti oldalon van olyan rész, ahol a fákat úgy kerüli ki a pálya, hogy kettéválik, itt az egymás mellett haladó pálya sáv 2x1méter széles.
A futópályát több helyen kőburkolatú járda is kiegészíti a gyalogosok és a babakocsival közlekedők kedvéért.
Viszont a pesti oldalon az Építők csónakháznál nagyjából 400 méteren keresztül a helyhiány miatt csak 120 cm széles a pálya, ezen a keskeny területen a futók biztonságát a dunai oldalon beton támfalakkal és korlátokkal is védik majd.
"A pálya építési munkálatait az időjárási viszonyok nagyban befolyásolják, különösen igaz ez a pálya felső rétegére, az úgynevezett CONICA burkolatra, mert ezt a burkolatot csak a gyártó által megkövetelt időjárási körülmények között lehet fektetni. Az elmúlt hetek kedvező időjárása eddig lehetővé tette ennek a rétegnek az elkészítését is" - tájékoztatta az Origót a főváros kommunikációs igazgatósága.
Kedvező időjárási viszonyok esetén az 5.3 kilométeres pálya teljes hosszában történő megépítése, átadása 2015 május végére várható.