Tavaly, a Citroen első évében világbajnok lett a WTCC-ben. Meglepte ez az eredmény?
Egy kicsit mindenkit meglepett, még engem is, mert még új voltam, és ilyenkor az ember nem tudja, mit várhat.
Olyan csapattársakat vert meg, mint a négyszeres világbajnok Yvan Muller vagy a kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeb. Hogy fogadták a vereséget?
Nem volt ebből probléma, mert úgy vártak a csapatnál, mint a Citroen család egy újabb tagját. Valóban nagyon tehetségesek és híresek a csapattársaim, de megkaptam a lehetőséget, hogy versenyezzek velük, egyforma bánásmódban részesíti a csapat mind a négy pilótát. A lényeg, hogy mindannyian a legjobb eredményt hozzuk a csapatnak.
Mennyire ismerik Argentínában a WTCC-t?
Argentínában rendkívül népszerű az autóversenyzés, természetesen ismerik a WTCC-t, most még jobban is, mint korábban.
Afféle nemzeti hősnek számít, mint itthon Michelisz Norbert?
Nos, ismertek már akkor is, mikor még otthon versenyeztem, de mostanában valóban népszerűbb vagyok. Azért a hős kicsit túlzás.
Mennyire ismeri személyesen Micheliszt?
Nagyon jó srác, és nagyon jó pilóta is. Jóban vagyunk, mindig tisztelettel van irántam, ahogy én is tisztelem őt. Hogy világbajnok lenne-e Citroennel? Ezt nehéz megmondani. Most a Citroen a legjobb autó a rajtrácson, és mindig könnyebb a versenyzőnek, ha ilyen autója van. Egy bajnokságot azonban nem könnyű megnyerni, de az kétségtelen, hogy benne megvan a potenciál ehhez.
Megnyerte az olasz Formula Renault bajnokságot, a mezőnyben Robert Kubicával, de az F1-es karrier végül nem jött össze, miért?
Nehéz erről beszélni, mert nem csak egyetlen oka volt. Alapvetően menedzselési probléma volt, nem voltam a megfelelő időben és helyen, de közel jártam egy szerződéshez. Először az akkor világbajnok Renault szerződéséről maradtam le, majd nagyon közel kerültem az F1-hez a USF1 Teammel, amely végül mégsem indult el a sorozatban. Ennek ellenére nincs miért panaszkodnom.
Az elmúlt egy-két évtizedben számos brazil Forma-1-es pilótát láttunk, miközben argentinokat nem nagyon. Ennek mi az oka?
Nagyon nehéz egy argentin versenyzőnek eljutni a Forma-1-be, főként az ország gazdasági helyzete miatt. Az emberek ugyanúgy szeretik a motorsportot, mint Brazíliában, de a mai F1-ben nagyon fontos az erős gazdasági háttér, amivel egy pilóta be tud szállni.
A hétvégén viszont az autójuk lesz nehéz: a Citroen nagy fölénye miatt a Magyar Nagydíjtól 60 kiló pluszt kell vinniük. Nem túl nagy hátrány ez?
Nem, mert ezt tudtuk előre, benne volt az év eleji szabályban. Nehéz lesz nekünk, egyfajta büntetés, de meglátjuk, mire megyünk így.
Mit gondol a Hungaroringről, ami technikás pálya, nem könnyű rajta előzni?
Manapság a pályák gyorsabbak, szélesebbek, de a Hungaroring egy klasszikus Forma-1-es pálya, és mint ilyenre, mindig jó idejönni.
A városban jut idő körülnézni?
Sok a programunk, de egy kis idő azért jut. Többek közt éppen azért szeretek itt versenyezni, mert nagyon szép a város, kicsit lehet élvezni a nyüzsgést, az éttermeket.
A mostani Nagy Futam mintájára el tudna képzelni egyfajta olimpiát a technikai sportoknak, ahol minden nagyság szerepelne Sebastian Vetteltől Valentino Rossiig?
Nehéz, mert az olimpián minden az emberről szól. Természetesen a motorsportban ott vannak a gépek, nem száz százalékig rajtad múlik minden, hanem az egész csapaton, és a rengeteg háttérmunkán. Nagyon nehéz elképzelni egy ilyesmit. De ha mégis-mégis elképzeljük, az valami nagyszerű lenne. Manapság ott a Race of Champions, ami kicsit hasonlít ehhez, és elég klassz rendezvény.