A Skoda a többi gyártóval ellentétben csak két évvel később állt elő az R5-ös modellel, addig az S2000-est versenyeztette, a mérnökök azonban mostanra úgy látták, hogy megfelelően finomítottak minden beállítást, készen vannak a fejlesztések, így bevethető az új autó.
A csapat pilótája, Herczig Norbert nagy mérföldkőnek nevezte a váltást. "Kifejezetten boldog és persze izgatott vagyok, hogy vele versenyezhetek. A Székesfehérvár Rallye óta, a csütörtöki nagy tesztig visszaszámoltam a perceket. Azt már tudtam, hogy milyen érzés benne ülni, mert szervizcsapatunkkal, a BRR Team-mel két hete már volt szerencsénk részt venni egy közös teszten, de az a pillanat, amikor már csak a mienk az autó, amikor már csak értünk van itt az autó és a szervizcsapat, az azért mégis egészen más."
Herczig szerint a Skoda Fabia R5 egy végzős egyetemista értékeivel bír: lendületes, okos, kitartó, de egyben már rutinos is.
Az új Fabia R5 a Fabia S2000-eshez képest 400 cm3-rel kisebb motorral bír (2000 cm3 helyett 1600 cm3), a váltó pedig az eddigi hat helyett öt sebességes. A Skoda szerint "igaz, hogy az új motor csak 1600 cm3, de egy turbó segíti, és igaz, hogy csak öt sebességi fokozata van a váltónak, de hosszabbak az áttétételek, az autó súlyelosztása is lényegesen javult."
A Herczig, Bacigál páros az idei ob-n négy futamból hármat megnyert (Eger, Miskolc, Székesfehérvár), Szombathelyen pedig az abszolút második helyen végzett, így hatalmas előnnyel, 100 ponttal vezet a második ifj. Tóth János, Szőke Tamás páros előtt, és esélyesként várja a hétvégi, veszprémi versenyt is.