Németh Ottó, az Opel Dakar Team csapatfőnöke a pénteki sajtótájékoztatón elmondta, hogy Szalayék a következő idényt december végén az Afrika Race-en kezdik, majd márciusban az Egyesült Arab Emírségekben, az Abu-Dzabi Desert Challenge-en versenyeznek, később rajthoz állnak a Moszkva-Peking Selyemút Ralin, s ősszel még Marokkóban is szeretnének ott lenni a mezőnyben.
Szalay Balázs emlékezetett arra, hogy húsz évvel ezelőtt kezdett versenyezni, s a jubileumot a klasszikus Dakarok útvonalán haladó - Marokkót, Mauritániát és Szenegált átszelő - Africa Race-en kívánja ünnepelni.
"Ugyanazokat a városokat fogjuk érinteni, mint akkor, s úgy indulunk neki, hogy szeretnénk megnyerni a versenyt" - fogalmazott a pilóta, aki elmondása szerint nagyon motiváltan várja a megmérettetést. Szalay ezúttal is az Opel Mokkát vezeti a szaharai Afrika Race-en, amely december 27-én a behajózással Monacóból indul, majd közel 6000 km megtétele után január 10-én, a Rózsaszín-tónál végződik.
"Afrikáról legelőször a sivatag jut eszembe. Az, amikor az első Dakar-ralin megláttam azt a rengeteg dűnét, és nem hittem, hogy ott egyetlen autó is át tud menni. Aztán valahogy mi is átjutottunk" - mondta Szalay.
A társa ezúttal is Bunkoczi László, aki a tavalyi versenyen olyan súlyos sérülést szenvedett, hogy a gerincét kétszer is meg kellett műteni. A rehabilitációnak és a versenyző fegyelmezettségének köszönhetően azonban már jól van, és az orvosoktól egy hónapja zöld utat kapott a versenyzéshez.
A navigátor a közelmúltban azért tett egy próbát, mielőtt eldöntötte, hogy ismét részt vesz az Afrika Race-en. Mivel a veszprémi lőtéren megtett 230 km-es szakasz során semmilyen extra fájdalmat nem érzett, ezért vállalja az indulást a szaharai ralin, ahol szerinte az az első 10-14 km lesz a legnehezebb, ahol a tavalyi balesetet elszenvedték.
"Amikor a teszten először elugrottunk az autóval, vártam, hogy fájjon - nem fájt. Még úgy sem, hogy az egész testem megfeszült, megmerevedett. Aztán rámentünk egy nagy kőre, ami egy kicsit fájt, de ez egyébként is fájt volna. Azután ahogy telt az idő, egyre kevésbé kapaszkodtam, egyre kevésbé feszítettem a testemet, amit biztató eredményként értékeltem. Megfogadtam, hogy én elvégzem azt a munkát, amelyet az orvosaim előírnak számomra, s ezt meg is tettem. És azt mondtam magamnak, ha úgy gondolják a doktorok, hogy a visszatérés nem jár extrém kockázattal, akkor belevágok. És a legutóbbi vizsgálat után azt írták a papíromra: visszatérhet az eredeti életmódjához" - mondta Bunkoczi.
Az Africa Race 2016 útvonala:
1. szakasz (december 29.): Nador–Jorf el Hamam (össztáv: 613 km, ebből szelektív szakasz: 101 km)
2. szakasz (december 30.): Jorf el Hamam–Tagunit (össztáv: 476 km, ebből szelektív szakasz: 330 km)
3. szakasz (december 31.): Tagunit–Assza (össztáv: 559 km, ebből szelektív szakasz 451 km)
4. szakasz (január 1.): Assza–Remz el Quebir (össztáv: 409 km, ebből szelektív szakasz 409 km)
5. szakasz (január 2.): Remz el Quebir–Dahla (össztáv: 695 km, ebből szelektív szakasz: 453 km)
Pihenőnap (január 3.): Dahla
6. szakasz (január 4.): Dahla–Sami (össztáv: 617 km, ebből szelektív szakasz: 174 km)
7. szakasz (január 5.): Sami–Amodjar (össztáv: 444 km, ebből szelektív szakasz: 414 km)
8. szakasz (január 6.): Amodjar–Amodjar (össztáv: 498 km, ebből szelektív szakasz: 377 km)
9. szakasz (január 7.): Amodjar–Akzsuzst (össztáv: 493 km, ebből szelektív szakasz: 445 km)
10. szakasz (január 8.): Akzsuzst–Akzsuzst (össztáv: 403 km, ebből szelektív szakasz: 327 km)
11. szakasz (január 9.): Akzsuzst–Saint-Louis (össztáv: 548 km, ebből szelektív szakasz: 208 km)
12. szakasz (január 10.): Saint-Louis–Dakar, Rózsaszín-tó (szelektív szakasz: 25 km)