"Sokszor mondják, hogy a futás magányos sport, de ha az ember körbenéz, láthatja, hogy lehet közösségi élmény is. Tavaly 26 ezren voltak, idén már 30 ezren, ezzel a legnépesebb szabadtéri rendezvény Magyarországon.
Ez a kétnapos verseny olyan közösségi élményt teremt a futás örömével, amely javítja az emberek lelkiállapotát"
– mondta az Origónak a hétvégi budapesti Vivicittá városvédő futáson a Magyar Telekom kommunikációs vezetője, Bánhegyi Zsófia.
A futóverseny főtámogatója alapította a legnagyobb magyarországi médiacsoportokkal közösen a Fenntarthatósági Médiaklubot (FMK), mely saját sátorral volt jelen a Margit-szigeti eseményen.
De mit akarnak fenntarthatóvá tenni?
Nem csak környezetvédelemről van szó.
"A három fókuszpont a klímavédelem, a fogyatékkel élők és a digitális oktatás. Az elmúlt években, például, 60 ezer gyereket oktattunk arra, hogy hogyan kell biztonságosan használni az internetet.
Idén a fogyatékkal élők vannak középpontban, most is az autistáékért futunk.
Két évre szerződtünk a Mosolyotthon Alapítvánnyal, melynek 14 intézményében autista fiatalok és felnőttek élnek. A mindennapi működésükhöz adunk támogatást. Az FMK számos közös programot szervez az alapítvánnyal, közel 5 millió forintot gyűjtöttünk már neki, és egy kutatást is csináltunk arról, hogy mennyire ismert itthon az autizmus" – mondta Bánhegyi Zsófia.
"Az egyesület olyan témák mellé áll oda, amelyekben a résztvevői hisznek, és a kommunikációs erejükkel képesek felhívni rájuk a társadalom figyelmét, hosszú távon változásokat is elérve."
Az FMK-nak az Origo Zrt. is tagja.