Japan's Kamui Kobayashi drives his Toyota TS050 Hybrid N°7 (R) ahead Britain's Nick Tandy on his Porsche 919 Hybrid N°1 during the second qualifying practice session of the Le Mans 24 hours endurance race, on June 15, 2017 in Le Mans, northwestern France.
Kobayashi clocked the best laps time in 3'14.791, as sixty cars with 180 drivers will participate on June 17 and 18 June in the 85th "Le Mans 24-hours" endurance race. / AFP PHOTO / JEAN-FRANCOIS MONIER
Vágólapra másolva!
Az egykori F1-es versenyző, Kobajasi Kamui 251,882 km/ó-s átlagsebességgel szerezte meg a pole-pozíciót a legendás 24 órás versenyre. A Toyota kisajátította az első rajtsort, a Porschék tempója a 3-4. rajthelyre volt elég.
Szombat éjfélkor a Toyota sikerével ért véget a Le Mans-i 24 órás verseny utolsó időmérője. A 7-es rajtszámú TS050 HYBRID-en Mike Conwayjel és Anthony Davidsonnal osztozó Kobajasi Kamui még a kora esti második szakaszban állította be 3:14.791-es eredményét, amellyel 2,337 másodpercet vert a 8-as rajtszámú, Anthony Davidson / Sébastien Buemi / Nakadzsima Kazuki által vezetett testvérautóra.
Bár a híres maratoni futamnak otthont adó Circuit de la Sarthe vonalvezetése az évtizedek során sokat változott, ezért a köridők közvetlen összehasonlítása nehézségekbe ütközik,
Kobajasi 251,882 km/ó-s átlagsebessége mindenképpen a legnagyobb a Le Mans-i 24 órás 85 éves története során.
Az előző rekordot még Hans-Joachim Stuck állította fel 251,815 km/ó-s átlaggal egy Porsche 962C volánjánál.
Az egy évvel ezelőtti időmérőn 3:19.733-mal a Porsche futotta a legjobb kört, ennél Kobajasi most annak ellenére is 5 másodperccel gyorsabb volt, hogy az LMP1-es autók aerodinamikáját megpróbálták lebutítani kissé. A jelenlegi, 13 629 méteres vonalvezetésen eddig Neel Jani 2015-ben beállított, 3:16.887-es ideje számított a rekordnak.
Nakadzsima annak ellenére tornázta fel a 2. helyre a 8-as számú Toyotát, hogy abban, szombat kora este motort kellett cserélni, mert Buemi alatt olajellátási problémák miatt elromlott. A két Porsche a második rajtsorba szorult: a tavalyi győztes autó továbbfejlesztéséből született 919 Hybrid egy mért körben nem tudta tartani a lépést japán vetélytársával, ahogy arra már a tesztek alapján számítani lehetett.
Az LMP2-es autók közül a G-Drive 26-os rajtszámú autója bizonyult a leggyorsabbnak, mindössze 10,5 másodperccel maradva el az élen végző Toyotától, de a 7-15. helyeket mind ORECÁ-k szerezték meg.
A GTE Pro-ban zajló fordulatos, éjfélig elhúzódó küzdelem az Aston Martin sikerét hozta, a Darren Turner / Jonny Adam / Daniel Serra 30. helyen végző triója az utolsó pillanatban előzte meg a leggyorsabb Ferrarit. Az első Ford, a 34., az első Corvette pedig a 35. rajtkockába került.
A 85. Le Mans-i 24 órás verseny szombaton, szokás szerint délután 3-kor startol.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!