Kép: Amber PR |
A Peugeot a tervezőasztalon |
A tervezőiroda, a teszt- és a fejlesztőrészleg folyamatosan keresik az újításokat, itt próbálnak lefaragni néhány grammot, hogy amott lágyabbá tehessék a teljesítmény-leadást, máshol pedig a hozzáférhetőséget javítják vagy növelik a tartósságot. Egy versenyautó tehát folyamatosan fejlődik. Csakhogy a lényeges részegységek esetében homologizálni kell, ám ezt évente csak egyszer lehet megtenni.
Az előre megadott időpontban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ellenőreinek be kell mutatni húsz egyforma darabot minden egyes új alkatrészből. Logikus: nemcsak egy autó van és pótalkatrészekre is szükség lesz. A Peugeot Sport május 18-án mutatta be a 206 WRC 2001-et homologizációra. Az autó június 1-jén kapott zöld utat a FIA-tól.
A fejlesztések három fő területet érintenek:
Fotó: Amber PR |
Rali-cockpit |
2. A motorháztető alatti változtatásoknál meg van kötve Julien Loissy a Peugeot Sport fejlesztőiroda vezetőjének a keze, mivel a szabályok korlátozzák a maximális teljesítményt. A nyomatékon és teljesítménygörbe menetén dolgoztak a motorfejlesztők, annak reményében, hogy az autó könnyebben vezethető, progresszívebb, spontánabb legyen a versenyzők számára bármilyen fordulatszámon. Új többek között a turbó, a szívó- és a kipufogórendszer.
3. A motorteret át kellett rendezni annak érdekében, hogy a javítás során megkönnyítsék a hozzáférést az egyes elemekhez, illetve megrövidítsék a szervizelések időtartamát. Új a hidraulikus szivattyú és magasabbra is került, ugyanakkor könnyebbek és jobban elérhetők a vezetékek.
A legjelentősebb előrelépés a 2001-es fejlesztések között az autó tömegeloszlásán történt változtatás. Bár a globális fejlődés kevésbé látványos, ám annál jelentősebb: még a jármű felépítését, számos elem elhelyezkedését is érinti. Mondhatni, az autó fele új. A szimulációk azt mutatták, hogy a tömegeloszlás optimalizálása messze a legfontosabb. Az elöl, nevezetesen a hűtő- és hidraulikus köröknél, illetve a motornál elért tömegcsökkentés lehetővé teszi, hogy még inkább megközelítsük az ideális tengelyenkénti 50/50 tömegeloszlási arányt. A 206 orra könnyebb a jobb első/hátsó tömegeloszlás révén (az autó össztömege változatlanul 1230 kg, mivel az a szabályok által előírt minimum). A tömegcsökkentést a tartóknál, a merevítéseknél és a vezetékeknél érték el.
A kívülről látható leglátványosabb változtatás az első lökhárítón történt annak érdekében, hogy a friss levegőt hatékonyabban vezesse a hűtők és a turbó levegő-levegő hőcserélője felé. A motorházfedelet szintén áttervezték, a forró levegő könnyebb távozása érdekében.
A szokásos hatfokozatú erőátviteli berendezés mellett egy ötfokozatú váltót is homologizáltak: a nagyobb fogaskerekeknek köszönhetően ez megbízhatóbb és lehetővé teszi a váltások számának csökkentését, ami a tartósságra és a teljesítményre is jó hatással van. A (hosszanti beépítésű) váltó és a (keresztben beépített) motor közötti szöghajtást megerősítették.
A hűtőrendszer valamennyi eleme új: a hűtő, a hőcserélő, a vezetékek, stb. A forró ralikra (Ciprus, Akropolisz, Kenya, Ausztrália) a légkondicionálást is tervbe vették, de végül lemondtak róla. A fékek és futóművek egész egységét (különösen a lengőkarokat) megerősítették, hogy rossz terepen növeljék a megbízhatóságot. Az autó utasterében a műszerfalat módosították, illetve a különböző kezelőszervek ergonómiája változott.
Korábban: