Grönholm jó eséllyel tör második vb-címére |
A Michelin-abroncsokon futó Peugeot eddigi legszebb eredményét zsebelhette be hazai versenyén, Korzikán, amelyet ráadásul egy csodálatos svédországi kettős győzelem előzött meg, s így 16 pontos előnnyel megszilárdította helyét a konstruktőri tábla élén. Ami az egyéni versenyt illeti, a svédországi oroszlános győztes, a finn Marcus Grönholm vezet nyolc pontos előnnyel a második helyen álló francia márkatárs Gilles Panizzivel és a finn Tommi Mäkinennel (Subaru) szemben.
A Peugeot-nak kellemes emlékei vannak a tavalyi Katalán raliról, a tavalyi első igazi aszfaltos versenyről. Akkor a francia Didier Auriol és Gilles Panizzi kettős győzelmet hozott a csapatnak, s ez jó ómen lehet arra, hogy a gall konstruktőr idén még jobban bebetonozza helyét a ponttábla élén. "Optimisták, de óvatosak is vagyunk Spanyolország előtt. Tudjuk, hogy ellenfeleink is keményen dolgoztak, nagyon kemény és szoros verseny várható" - szögezte le Jean-Pierre Nicolas, a Peugeot Sport ralis szekciójának vezetője.
Panizziék újra bizonyíthatnak |
A spanyol Carlos Sainz a legtapasztaltabb pilótává lesz a hétvégén, hiszen 155. futamán vesz részt. Ezzel a finn Juha Kankkunent, a négyszeres világbajnokot előzi meg a sorban. A Ford másik sztárpilótája, a Korzikán balesetet szenvedő (bal kezének kisujját törő) skót Colin McRae számára még fájdalmas a vezetés, azonban ez sem fogja hátráltatni abban, hogy mindent beleadjon a gyors Katalán ralin. Szóba került: McCrash ha kell, az amputálástól sem riad vissza.
Sainz is bukott, már tesztelés közben. Kórházba szállították őket - Sainz nyaki sérüléseket szenvedett, navigátorának, Luis Moyának (akivel 15 éve dolgozik együtt) pedig eltört egy bordája és kitört egy foga. Bár mindkettőjüket kiengedték, nem valószínű, hogy Moya részt vehet a hétvégi versenyen. Sainz addig is Marc Marti szolgálatait veszi igénybe.
A Subaru két autóval, Tommi Mäkinennel és a svéd Petter Solberggel áll rajthoz a déli ralin. A mitsubishis, francia Francois Delecour navigátorával már nyolcszor is indult a versenyen, s 1993-ban győzelemmel távozott. Csapattársa, a skót Alister McRae még csak négyszer vett részt a ralin, kétszer műszaki hiba miatt kiállni kényszerült.
A Citroën három autót indít a finn Thomas Rädströmmel, a francia Sebastian Loebbel és az 1999-es katalán győztessel, a szintén francia Philippe Bugalskival.
Bár a Skoda az aszfaltnál sokkal keményebb útfelszínen ér el inkább sikereket, a csapat mégis optimista. A Hyundai épphogy lemaradt a konstruktőri pontokról Korzikán, az új autó nagy fejlődésen ment keresztül. A koreai konstruktőr a két verseny közötti teszteléseken próbálta még jobban bebiztosítani az aszfaltspecialistái által hozható sikereket Spanyolországban.
A Katalán rali korábbi győztesei:
2001: Auriol (Peugeot)
2000: C. McRae (Ford)
1999: Bugalski (Citroën)
1998: Auriol (Toyota)
1997: Mäkinen (Mitsubishi)
1996: C. McRae (Subaru)
1995: Sainz (Subaru)
1994: Bertone (Toyota)
1993: Delecour (Ford)
1992: Sainz (Toyota)
1991: Schwarz (Toyota)
Ajánlat:
Korábban:
Panizzi hozta a hazaitFórum: