Egy Sauber volt a leggyorsabb, a McLaren megint elromlott
2015. február 03. 08:37
Napok óta fut látványos köridőket a Sauber a Pirelli szerint akár másfél másodperc differenciát okozó lágy abroncsokon, de Sebastian Vettel távozása kellett ahhoz, hogy végre megszerezzék az első helyet a napi eredménylistán.
„Hosszú távot megtettem ma, és jobban megértettük az autót. Emellett különböző gumikat is ki tudtunk próbálni változó körülmények között, így a beállításokkal is trükközhettünk egy kicsit. Végül hosszabb etapokat teljesítettem, hogy legyen tapasztalatom arról, hogyan viselkedik az autó nagyobb üzemanyag mennyiséggel, versenykörülmények között" – foglalta össze a napját Felipe Nasr, aki az ebéd után megfutott 1:21.545-tel a leggyorsabb volt kedden.
A brazil újonc 2 tizedmásodperccel bizonyult jobbnak az apukaként először autóba ülő Kimi Räikkönennél, aki két nap után váltotta Vettelt, és egyelőre a közepes keverékkel érte el a legjobb eredményét.
„Az ember általában megérzi, hogy egy autó jó-e vagy sem, és az nyilvánvaló, hogy az idei év egy teljesen más történet, mint a tavalyi volt" – mondta Räikkönen, aki új csapattársával ellentétben vezette az előző Ferrarit is.
A két Ferrari motoros autó összesen pont 200 kört tett meg hiba nélkül, ami újabb okot ad az optimizmusra Maranellóban. A mai maratonista ugyanakkor ezúttal is Nico Rosberg volt, aki csaknem beállította a vasárnap megtett távját, és egy piros zászlót okozó műszaki hiba ellenére is 151 körrel zárta a napot a 3. helyen, még 1:22 alatt. Mai utolsó levezető körében a rádión megköszönte csapatának a kiváló munkát, amivel az évet kezdték.
„Az általános benyomásunk, hogy csapatként elég messzire jutottunk, erősek vagyunk" – mondta Rosberg. „Szemmel tartjuk az ellenfeleket. Különösen a Ferrari nyitotta fel a szemünket az elmúlt pár napban."
Eseménytelen, de hatékony napot zárt a Williams és a Toro Rosso is. Felipe Massa 71 kör megtétele után a 4. helyen végzett, az újonc Carlos Sainz pedig 137-szer fordult meg Jerez pályáján, ami kárpótolhatja az első napi nehézségekért, és a Renault számára is megnyugvást hozhat.
„Az FW37 továbblépést jelent az FW36-hoz képest, ami ígéretes. Magabiztos vagyok az autó beállításaival kapcsolatban is. Már az első alkalommal is jó benyomást tett, ráadásul kiegyensúlyozott is" – jelentette ki Felipe Massa a Williamsről.
„Élveztem ezt a napot, amit az első igazi Forma-1-es tesztnapomnak tartok. Elég nagy eredmény teljesíteni a kitűzött, 137 körös távot" – mondta Sainz, aki köszönetet mondott a csapatának, és kiemelte, hogy a saját fizikai felkészültségét is fel tudta mérni a körök során.
Jerezben nem jön ki a lépés a Red Bullnak. Tavaly – a McLaren idei teljesítményéhez hasonlóan – katasztrofálisan szerepeltek az itteni teszteken, de egyelőre most sem nekik áll a zászló. Miután tegnap Danyiil Kvjat szinte egész nap első szárny nélkül autózott, ma Dietrich Mateschitz szeme láttára kellett motort cserélni az RB11-ben, így Daniel Ricciardo szinte az egész napot a bokszban töltötte. Mégis optimistán közelített a helyzethez.
„Noha korlátozottan tudtunk csak körözni, összeraktunk néhány hosszabb etapot, ami örömteli" – mondta. „A 10-15 körös távokon lehet jobban megismerni az autót. Gyakorlatilag semmit nem tudunk a tempónkról, mert fogalmunk sincs, a többiek milyen programot futnak, de úgy vélem, ma kiegyensúlyozottak voltunk, összehoztunk pár kört, és akadt néhány pozitívum, amit el tudunk raktározni."
A megtett körök tekintetében az álcázott Red Bull csupán a McLarent tudta megelőzni, mivel a wokingi csapat napja ma is véget ért 14 óra körül, amikor a Honda motorból szivárogni kezdett a hűtővíz. Fernando Alonso viszont jelentős előrelépésként értékelte a keddi napot, annak ellenére, hogy mindössze 32 kört tett meg, és azokat is a délelőtt még csak felszáradó pályán.
„Fernando visszajelzései pozitívak voltak, azt mondta, az autó nagyon stabilnak tűnt, és jól reagál a változásokra. Operatív szempontból már elvégeztünk mindent, ami a programunkban szerepelt, és még ennél is jobb hír, hogy néhány hosszabb etapot meg tudtunk tenni. Ezek megmutatták nekünk, hogy az autó koncepciójának és kivitelezésének nincsenek eredendő problémái" – mondta Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke.
A telemetria hibája miatt késve indult a Lotus napja, majd egy piros zászlót is okozott az autójuk Pastor Maldonadóval a volánnál. A két incidens között az E23 Hybrid jól működött, az E23 második tesztnapján futott 96 körrel elégedettek lehetnek.
„Jó napunk volt, sokat megtudtunk az E23-ról. Már most is erősnek tűnik, és még többet várunk tőle" – ecsetelte Maldonado. „Továbbra is ellenőrizzük a rendszereket, és tanuljuk, miként működnek a dolgok, de örülök az elmúlt két nap során elért fejlődésnek. Ma különböző gumikeverékeket is próbálgattunk, ami jó alap ahhoz, hogy eldöntsük, a beállítások terén milyen irányba induljunk."
A jerezi teszt szerdán ér véget.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Jó reggelt! Szokás szerint reggel 9-től délután 5 óráig tesztelnek a csapatok a spanyolországi Jerezben, ahol vasárnap kezdték meg a felkészülést a március 15-én kezdődő 2015-ös idényre. Egész nap igyekezni fogunk képekkel, érdekességekkel és köridőkkel jelentkezni.
Némi meglepetésre a két első napot a Ferrari nyerte: mindkétszer Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, aki a szemtanúk egybehangzó állítása szerint sokkal motiváltabbnak és energikusabbnak tűnik, mint tavaly. Tegnap - ráadásul nem is a lágy, hanem a közepes gumikon - már 1:20.984-es kört futott, pedig a Ferrari tavalyi legjobbja Jerezben csak 1:24.812 volt, és akkor 1:23.276-nál senki nem jutott lejjebb. Itt a vasárnapi és a hétfői tesztnapról a részletes tudósításunk.
Mercedes - Nico Rosberg
Ferrari - Kimi Räikkönen
Red Bull - Daniel Ricciardo
Williams - Felipe Massa
McLaren - Fernando Alonso
Lotus - Pastor Maldonado
Sauber - Felipe Nasr
Toro Rosso - Carlos Sainz
Rosberg vasárnap rögtön 157 km-t tett meg a vadiúj autóval, és annak ellenére hétfőn is Hamilton teljesítette a legtöbbet, hogy a vízszivárgás már kora délután a garázsba kényszerítette. Számításaink szerint egyelőre így állnak a kilométerekkel a csapatok:
1. Mercedes 1098
2. Sauber 713
3. Ferrari 660
4. Williams 593
5. Toro Rosso 527
6. Red Bull 235
7. Lotus 182
8. McLaren 53
Ehhez hozzátartozik, hogy a Lotus csak tegnap kezdte meg a munkát, a Red Bull pedig hétfőn első szárny nélkül tesztelt, mert Kvjat egy ártalmatlan kicsúszás során összetörte az egyetlen elkészült példányt.
5 perc múlva zöldre vált a jelzőlámpa a bokszkijáratnál. Kicsit melegebb van, mint tegnap ilyenkor: a levegő 9, az aszfalt már 11 fokos, de az idő felhős.
Tegnap és tegnapelőtt is csak 6 kört tudtak megtenni, de Button hétfőn este azt állította, végre rájöttek, mi a baj, és ma tisztább napjuk lesz. Vasárnap egy szenzorral, hétfőn pedig a hajtáslánccal akadt gondjuk. "Ez nem volt a legsimább szezonkezdet, ugyanakkor tudtuk, hogy a motor nagyon bonyolult" - állította Button. "Ki fogunk igazodni rajta. Ami a mai problémákat illeti, az esőben megtettünk egy utolsó kört, hogy rájöjjünk az okára, ezért bízunk benne, hogy a harmadik és negyedik napunk már sokkal eredményesebb lesz." Ámen!
Közben megnyitották a még nedves pályát, és ki ment ki először rá? Naná, hogy Rosberg. De Sainz, Räikkönen, Ricciardo, Nasr, sőt - csodák csodája! - Alonso is azonnal követte a példáját. Viszont egyedül Rosberg maradt kint egy második körre.
Naná, hogy Rosbergtől: az esőgumikon 1:49.721-gyel nyit. Utána vissza is megy a bokszba, úgyhogy a pályára ismét csend borul.
Legalábbis ezt állította Maldonado tegnap este. „Ez egy teljesen más autó. Nem a tavalyi folytatása” – jelentette ki. „Talán más filozófia szerint is készült, és ez nemcsak a vezetési élményre, hanem remélhetőleg a teljesítményre is kihat majd.” Bár elismerte, hogy még korai részletesen ítélkezni a Mercedes-motoros E23 fölött, hozzátette: „Egyelőre nem foglalkoztunk a köridőkkel. Sok benzinnel köröztünk, a beállításokhoz nem nyúltunk hozzá, de az autó így is kiszámíthatóan viselkedett, mindenre jól reagált, a benyomásaim érzésre kedvezőek voltak. Jó első nap volt.” Merthogy a Lotus a többiekkel ellentétben csak hétfőn kezdett tesztelni, és Maldonado 41 kört tett meg.
Most éppen Nasr és Ricciardo van kint, a Red Bull végre visszakapta az első szárnyát, amit Angliából reptettek Jerezbe az éjszaka folyamán. A McLarennél bizakodóak Alonso bemelegítő köre után:
Az intermediate gumikon 1:35.289-es, majd 1:34.776-os időt ért el, míg Nasr - ugyanezzel a keverékkel - 1:39.602-eset. Rosberg még rendes esőgumikon teljesítette a körét.
Ez tényleg biztató kezdet a McLaren-Hondától: az első 20 percben 4 kört tettek meg, pedig tegnap egész nap csak 6-ot! Alonso az esőgumikon 1:42.304-es idővel kezdett, majd visszatért a bokszba. Már csak a Lotus nem járt a pályán ma.
Micsoda meglepetés! Mai 5. körét 1:33.059 alatt teljesíti, ezzel átveszi a vezetést, 1,717 másodperccel az éppen a bokszban csücsülő Ricciardo előtt. Mindketten az intermediate gumikon érték el az eredményüket. Közben Sainz jött fel a 3. helyre a Toro Rossóval.
A Pirelli jelöletlen "téligumiján" tett meg egy ellenőrző kört (ma a harmadikat). A Ferrari oldaldoboza előtt ott díszeleg a szép, nagy áramlásmérő keret. Már ismét Rosberg vezeti a kilométerlistát, 9 kört teljesített eddig.
Az Auto Motor und Sport úgy tudja, a legutóbbi körében lecsúszott a pályáról az utolsó kanyarnál. Kvjat tegnap szintén a nap elején, hideg gumikon hibázva törte le a Red Bull első szárnyát. Az aszfalt még mindig vizes, de van rá esély, hogy hamarosan felszárad. Vettel tegnapi, 1:20-as ideje azért még nincs látótávolságban. Közben úgy tűnik, a Mercedes aerodinamikai méréseket végzett, mert Rosberg direkt lassan teljesítette a legutóbbi köreit. Most visszatért a bokszba, senki nincs odakint.
A Toro Rossót meg a McLarent bekenték a neonzöld áramlásjelző festékkel, a Ferrarira pedig ezt a mérőkeretet szerelték fel a legutóbbi etapjához:
Megtett egy kört, aztán bement a bokszba, de csak azért, hogy a kijáratnál végrehajtson egy próbarajtot. Rajta kívül most csak Nasr van a pályán a Sauberrel.
Tegnap este nem köntörfalazott azzal kapcsolatban, hogy mennyire élvezte a körözgetést Jerezben. „Ez nem volt túl izgalmas nap. A tesztelés soha nem az” – mondta. „Egyetlen autóversenyző sem tartja izgalmasnak a tesztelést. Én is versenyezni szeretek, de természetesen ilyenkor kell letenni az alapokat hozzá.”
És ebből a szempontból a Mercedes a jelek szerint ismét a legjobb úton halad. A kérdésre, hogy milyennek érezte az autót, Hamilton azt felelte: „Ugyanolyannak, mint a tavalyit. Kicsit nagyobb a leszoríterő, de különben pontosan ugyanúgy viselkedik, mint az elődje. Még a tavalyi ülésemet is használom benne, és ugyanolyan a kormány meg a pilótafülke is. Csak nagyobb a leszorítóerő. Az autó minden tulajdonsága hasonlít a tavalyira.” Azért ez nem lehet rossz jel.
Eddig ő is ott állt a McLaren garázsában, és figyelte a munkát, de az Autosport szerint amíg Alonso kiszállt, és az autót elkezdték szerelni, lelépett. Alonso most visszaült a pilótafülkébe, úgyhogy valószínűleg hamarosan visszatér a pályára - sőt már ki is ment! Közben Rosberg és Nasr körözget, ők már 13 illetve 14 körnél járnak. A német még az intereket használja, de Nasr most lágy slickeken hajtott ki.
Hehe, Sainz úgy hajtott ki a pályára a legutóbb, hogy a garázsban használt szemeteszsák valahogy ráragadt az autója aljára, azt húzta maga után... Amúgy be volt kenve a zöld áramlásjelző festékkel is. Alonso közben elérte a mai 6. körét - alig egy óra alatt! Nasr egyelőre nem gyorsabb a slickeken, mint az intereken volt.
Az első óra után így állunk:
1. Rosberg (Mercedes W06) 1:33.059 - 18 kör
2. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:34.776 - 5 kör
3. Nasr (Sauber C34) 1:35.127 - 18 kör
4. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:36.868 - 7 kör
5. Alonso (McLaren MP4-30) 1:37.407 - 8 kör
6. Massa (Williams FW37) 1:45.928 - 6 kör
7. Räikkönen (Ferrari SF15-T) - 5 kör
Ne felejtsük el, hogy még vizes a pálya!
Alonso már zsinórban az 7. körét teljesítette az intereken, mielőtt visszatért a bokszba. Nem ment túl gyorsan: 1:39-1:40-es tempót diktált, de most a kiloméreken volt a hangsúly. Már ez is biztató az előző két nap után.
Az Autosport szerint még ezért nem tudtak pályára lépni. Közben Rosberg is slick gumikat kap:
Az Autosport egy reménykedő olvasói kérdésére válaszolva Andy Cowell, a Mercedes motorfőnöke elismerte, hogy ez a cégen belül is téma volt, de mérésekkel nem tudja alátámasztani. "Vajon nem csak arról van szó, hogy miután két-három hónapja nem hallottuk ezeket az autókat, most örülünk a hangjuknak, és mindannyian úgy érezzük, nagyszerűen szólnak?" - merengett.
Alonso kiszállt, a kerekeket levették. A Red Bull garázsából zene szűrődik ki, úgy tűnik, Ricciardo nem tér vissza egyhamar a pályára. Nasr már 21 körnél jár, Sainz a rajtolást gyakorolta nemrég.
A nap folyamán először. Nasr megpördült a 9-es kanyarnál, a kavicságyból szedi össze a daruskocsi. Ez rosszkor jött Alonsónak, aki épp egy újabb 5 körös etapot kezdett volna a McLarennel.
A Sauber mentése még mindig nem fejeződött be, és a Mercedes szerint Rosberg türelmetlenül érdeklődik a rádión, hogy "mire várunk még?!" Úgy tűnik, vezethetnékje van...
A Saubert visszaszállították a bokszba, Alonso azonnal ki is hajtott a pályára. Az előbb egy 5 körös etapnak vágott volna neki, de már most 12 körnél jár - annyinál, mint amennyit az MP4-30 az első két napon összesen teljesített.
Button tegnap lelkendezett a Sky-nak, hogy a Honda-motor Ron Dennis által „nullaméretűnek” nevezett integrációja nem okozott problémát. „Ez a hajtáslánc rendkívül bonyolult, de hihetetlenül szorosan építették be, mégsem tapasztaltunk túlmelegedést. Ami óriási fegyvertény, köszönet érte a Hondának” – mondta. A csatorna technikai szakértője, Ted Kravitz azonban lehűtötte a lelkesedését, mert szerinte a McLarennél még nem tudhatják, problémás-e szűk beépítés, hiszen nem is tettek meg hosszabb etapokat. „Ki tudja? Majd ha megoldják az elektronikai hibákat, és a szenzorok is rendesen kommunikálnak egymással, ezért sikerül több kört menniük, talán rájönnek, hogy az autó hátulját tényleg túl szűkre építették, és túlmelegszik.” Hát, ha így folytatják, még ma kiderülhet, hogy így van-e.
A Twitteren legalábbis ezt állítják, hozzátéve, hogy még mindig a telemetriával kapcsolatos zűröket próbálják elhárítani. A Sauber arról számolt be, hogy az autója nem sérült meg komolyabban Nasr kicsúszása során. Most Alonso, Rosberg és Sainz körözget odakint.
Na nem nagyon, csak 3 tizedet, 1:37.108-ra. A legutóbbi körei többségét 1:38 fölött teljesítette. Közben ismét Rosberg vette át a vezetést a kilométerlistán, 24 kört tett meg ma.
1:37.432-vel iratkozott fel a tabellára, majd 1:37.092-re javított. Ezzel az 5. helyen áll, megelőzve Alonsót, aki az imént fejezte be az etapját.
Az első két óra után így állunk:
1. Rosberg (Mercedes W06) 1:33.059 - 30 kör
2. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:34.776 - 5 kör
3. Nasr (Sauber C34) 1:35.127 - 22 kör
4. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:36.403 - 13 kör
5. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:36.868 - 17 kör
6. Alonso (McLaren MP4-30) 1:37.108 - 19 kör
7. Massa (Williams FW37) 1:45.928 - 6 kör
A Twitteren ökörködnek. A lavinát a Lotus tweetje indította el Cliff Richardról, legutóbb már viccesen azt írták a Mercedesnek, hogy "a vízszivárgásotok elöntötte a garázsunkat". Amire a Mercedes úgy reagált, hogy "amikor tavaly először találkoztunk Ausztráliában, azonnal beleszerettünk abba a két agyarba a homlokotokon..." Te jó ég, mi lesz még ebből? :-)
Akárcsak Sainz, ő is kitart az intermediate gumik mellett. Miután Nasr a slickeken kicsúszott, egyelőre ez a biztonságos választás. Räikkönen az elmúlt percekben további tizedeket faragott le az idejéből, de 1:35.274-gyel továbbra is a 4. helyen áll.
1:35.553 alatt tette meg a legutóbbi körét - ezzel megelőzte Sainzot, és már az 5. helyen van. Úgy tűnik, az előző 7-7 körös etapok után most 9 kört fog egyuzamban a pályán tölteni. Nem is rossz! Rajta kívül Rosberg köröz, Räikkönen és Sainz visszatért a garázsba.
Az Autosport megfigyelője szerint legalábbis. Viszont nég mindenki az intereket használja, úgyhogy máshol vélhetően még nedves az aszfalt. Az előbb megtörtént az első előzés a Mercedes és a McLaren között: Rosberg elment Alonso mellett, aki az utolsó kanyar vizes rázókövén lesodródott kissé. Hihetetlen, de a McLaren 28 körével már 2. a kilométerlistán a 42 körös Mercedes mögött.
Csaknem két és fél órával a tesztelés kezdete után Maldonado megtette az első ellenőrző körét. Az E23-mal eddig telemetriai gondok voltak.
Nocsak, ismét a Ferrari az élen: a finn a közepes keverékű slick gumikon 1:29.228-ra javított, 4 másodpercet verve Rosberg eddigi legjobbjára. A pálya tehát tényleg elkezdett felszáradni, de Rosberg és Alonso az imént még intereken voltak kint. Talán most elkezdhetnek javulni a köridők.
Ő a kemény slickeken futott 1:28.728-as kört, de ezzel csak 2., mert Räikkönen közben már 1:28.137-re javított a közepeseken, majd visszatért a garázsba. Rosberg egyedül köröz tovább... És 82 ezredre megközelíti Räikkönent.
Az 50. körében 1:27.575-re, majd 1:27.400-ra faragja le az idejét, 0,737 mp-t verve Räikkönenre, aki az eggyel lágyabb (a közepes) slickeken érte el az eredményét. Nasr és Sainz is megjelent a pályán, a Red Bullt és a Williamst viszont már reggel óta nem láttuk.
A közepes gumikon 1:27.875-ös kört fut, de az előbb Rosberg is tovább javított, már 1:27.073-ra.
Az Autosport szerint igen: miután az előző etapját intereken teljesítette, most a kemény slickek kerültek sorra. Ha ez igaz, a Mercedes már a harmadik napon eljutott egy versenyszimulációig. Nem gyenge.
Miután megoldották a telemetriai problémát, Maldonado megtett egy ellenőrző kört, de azóta megint nem láttuk. Az Auto Motor und Sport úgy tudja, a csapat pótalkatrészek híján nem akarja megkockáztatni, hogy megrongálódjon az autó, ezért kivárják, amíg kedvezőbbek lesznek a pályaviszonyok. Az aszfalt rohamosan szárad, Rosberg az imént már 1:26.786-os időt ért el.
Több mint két órája nem láttuk a pályán a Williamst, de most végre felbukkant. Egyelőre azonban nem javított 1:45.928-as idején. Rosberg viszont tovább gyorsult: már 1:26.457-nél jár.
1:27.093-mal visszaelőzte Sainzot, így most ismét 2. Rosberg mögött. Újra a közepes gumikat használta. Massa 4 lassú kör után visszagurult a garázsba, Alonso megtett egy ellenőrző kört.
Mai 29. körét 1:26.235 alatt teljesítette, ez a nap eddigi legjobbja. Rosberg közben folytatja a versenyszimulációnak tűnő etapját a kemény Pirelliken. Rajtuk kívül még Sainz tartózkodik a pályán.
Az első három óra után így fest a tabella:
1. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:26.235 - 32 kör
2. Rosberg (Mercedes W06) 1:26.279 - 71 kör
3. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:27.875 - 30 kör
4. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:34.776 - 5 kör
5. Nasr (Sauber C34) 1:35.127 - 31 kör
6. Alonso (McLaren MP4-30) 1:35.553 - 32 kör
7. Massa (Williams FW37) 1:45.928 - 10 kör
8. Maldonado (Lotus E23) - 1 kör
Nem bírnak magukkal: 1:26.064-gyel új napi csúcsot állított fel, sőt, közben Sainz is csak 3 ezreddel futott gyengébb kört nála, így ő ugyancsak megelőzte az eddig vezető Räikkönent. Végre a Lotus is kihajtott a pályára.
Az első mért körével rögtön az élmezőnybe repíti az E23-at: 1:27.122.
Nincs jelentősége, de jópofa volt, ahogy ráragadt a diffúzorra. Jól látszik az áramlásjelző festék az autó hátulján:
Közben Maldonado már 1:26.824-re javított. Massa is a pályán van, de lassan körözget a Williamsszel.
A kerékcserével együtt kb. 50 kört teljesített az Auto Motor und Sport szerint, minden probléma nélkül: az első etapját intereken, a másodikat kemény slickeken. Összesen 76 körön van túl a Mercedes. Most csak Maldonado és Sainz körözget odakint.
A Sauber elment ebédelni (Jerezben nincs hivatalos ebédszünet), a grove-iak viszont azt ígérik, egy "gyors adatelemzés" után visszaküldik a pályára Massát, aki eddig csak 14 kört tett meg:
Közben Rosberg is folytatta a körözést, és mindjárt 1:25.824-re javított.
Az előbbi, kemény Pirelliken teljesített etapja után a közepes gumikra váltott, és mai 80. körét 1:24.770 alatt teljesítette. Csakhogy Räikkönen e pillanatban 0,266 mp-re felzárkózott hozzá, visszaszerezve a 2. helyet.
1:24.357-es körével 4 tizedet ver Rosbergre. Most négy autó van a pályán: rajtuk kívül Sainz és Maldonado körözget, illetve ő épp e pillanatban tért vissza a garázsba a Lotusszal.
A Twitteren arról számolnak be, hogy ebédszünetet tartanak. Alonso közben "biztató délelőttről" tesz jelentést, mondván, "folyamatosan tanulunk az autóról!"
1:25.352-es kört futott a közepes Pirelliken. Egyébként Räikkönen a keményeken állította be a nap eddigi legjobb idejét az előbb.
A Williams grove-i bázisának környéke most így fest:
Piros zászló, mégpedig nem más, mint Rosberg miatt, akinek az autója a sikán előtt állt meg. Pedig éppen most lépte túl Hamilton tegnapi, 91-es körszámát... Pech a Williamsnek, Massa ugyanis épp most hajtott ki a pályára.
Ricciardo reggel megtett 5 kört, aztán annyi. A Sky szerint a késlekedés oka, hogy az RB11-ben ki kell cserélni a motort, a csapat éppen ezt a műveletet végzi. A Red Bull előszezonja megint pocsékul kezdődik: tegnap Kvjat letörte az első szárnyat, úgyhogy a három nap alatt eddig 58 kört tettek meg.
A Mercedest visszaszállították a bokszba - persze lehet, hogy csak szándékosan kifogyatták belőle a benzint az ebédszünet előtt. A pályát megnyitották, Räikkönen és Nasr rögtön ki is robogott rá.
Amíg átnézik az autóját, valószínűleg megebédel:
Az elmúlt percekben Räikkönen, Nasr és Massa is javított, így most ez az állás:
1. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:24.074 - 44 kör
2. Rosberg (Mercedes W06) 1:24.770 - 93 kör
3. Nasr (Sauber C34) 1:25.291 - 35 kör
4. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:25.352 - 56 kör
5. Massa (Williams FW37) 1:25.365 - 20 kör
6. Maldonado (Lotus E23) 1:25.561 - 22 kör
7. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:34.776 - 5 kör
8. Alonso (McLaren MP4-30) 1:35.553 - 32 kör
"Mindig tesztelünk, mindig tanulunk. Lássuk, mit hoz a délután!" Ámen!
Massa a kemény, Maldonado a közepes gumikon. Nasr, aki az imént tért vissza a bokszba, szintén az utóbbin volt.
Gutiérrez, aki a Ferrari tartalékja lett, Rosberget figyelte a pálya széléről. A versenyzők sokkal többet le tudnak szűrni az autók mozgásából, mint egy mezei civil.
A Mercedes a Twitteren azt írja, a motor leállása kényszerítette a pálya szélére a német versenyzőt. "A szerelők most vizsgálják az ügyet" - teszik hozzá.
Felipe Nasr a közepes gumikon 22 ezredet ver Räikkönenre. A nap új legjobbja: 1:24.052. Sainz és Massa is a pályán van, a Red Bullnak továbbra sincs nyoma.
1:24.896-ra javít, másfél tizeden belül megközelítve Rosberget a Williamsszel.
És egy kép a jelenlegi éllovasról:
Craig Scarborough, az Autosport technikai szakírója megválaszolta: egy kamerát rejtett, amely az első szárny menet közbeni, aerodinamikai terhelés hatására történő elhajlását hivatott rögzíteni. Tegnap a Williams is használt egy hasonlót.
Lemegy 1:24 alá: már 1:23.754-gyel áll az élen. A pályaviszonyok reggel óta folyamatosan javulnak, de Vettel tegnapi 1:20-as idejétől még mindig messze vagyunk. Ha minden igaz, közben Rosberg is visszatért a pályára, tehát az a motorleállás nem lehetett komoly.
Jól kezdődött, de nem végződött túl jól: a McLaren a Twitteren azt írja, "a hűtővíz nyomásának csökkenése miatt az alapos vizsgálat érdekében kiszereltük a motort. Ez hosszú folyamat, úgyhogy a mai körözésnek vége." Alonso 32 kört teljesített délelőtt, és nagyon bizakodó volt - akárcsak a Honda. Ez így három nap alatt 44 kör összesen.
Ez nem tartott sokáig: 1:22.810-es körével 9 tizedet vert az eddig az élen álló Nasrra. A Red Bull befejezte a motorcserét, Ricciardo hamarosan visszatérhet a pályára. Reggel óta nem láttuk.
Öt órányi tesztelés után így állunk:
1. Rosberg (Mercedes W06) 1:22.810 - 100 kör
2. Nasr (Sauber C34) 1:23.754 - 58 kör
3. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:24.074 - 44 kör
4. Massa (Williams FW37) 1:24.896 - 39 kör
5. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:25.101 - 74 kör
6. Maldonado (Lotus E23) 1:25.561 - 35 kör
7. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:34.776 - 5 kör
8. Alonso (McLaren MP4-30) 1:35.553 - 32 kör
A tényt a Mercedes is megörökítette egy újabb fotóval a Twitter csatornájukon.
Ezért kellett mára felfüggeszteni a munkát a McLarennél. A csapat Twitter csatornája szerint a problémát Alonso vette észre a kivezető körén, így könnyen a nyomára bukkantak. Holnapra kicserélik az alkatrészeket, és ismét pályára lépnek.
Elnézést kérünk, de egy technikai hiba miatt most egy ideig nem tudjuk frissíteni az élő közvetítésünket. Addig a Twitteren (a jobb oldali fekete dobozban) jelentkezünk a fontosabb fejleményekkel. Legkésőbb az eredményekkel és az összefoglalóval bővítjük ezt a cikket is!
Elnézést a kiesésért, a probléma egyelőre elhárult. Mindjárt írjuk a sorrendet...
Jelenleg így állunk:
1. Nasr (Sauber C34) 1:21.545 - 93 kör
2. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:21.750 - 82 kör
3. Rosberg (Mercedes W06) 1:21.982 - 143 kör
4. Massa (Williams FW37) 1:22.276 - 66 kör
5. Maldonado (Lotus E23) 1:22.713 - 87 kör
6. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:23.187 - 123 kör
7. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:23.920 - 35 kör
8. Alonso (McLaren MP4-30) 1:35.553 - 32 kör
A Sauber legalábbis erről számol be - továbbra is ő áll az élen. Jelenleg Massa diktálja a legjobb tempót, ő 1:24-es köröket fut, illetve most beállt a bokszba. Rosberg, Sainz és Ricciardo is a pályán van.
Nasr, Räikkönen, Rosberg, Maldonado, Sainz és Ricciardo is a pályán van. A Red Bullnak van mit ledolgoznia, miután a nap jó részét elvesztegették a motorcserével.
Massa is kihajtott rá. Már hárman lépték át a 100 körös határt: Rosberg (147), Sainz (132) és Nasr (102). Ha minden igaz, Maldonado is meg fogja közelíteni a Lotusszal.
Holnap ugyanis már Grosjean vezet helyette, akinek a csapat késlekedése miatt csak egy tesztnap jutott itt.
És mivel már csak 2 perc van hátra, úgy tűnik, 6 körrel el fog maradni vasárnapi futásteljesítményétől. Lassan a többiek is beszállingóznak a garázsba.
Hát ezért: Maldonado Lotusa megállt az 5-ös és 6-os kanyar között. Már csak pár másodperc volt hátra. Vajon kifogyatták belőle a benzint? Lehet.
Így zsinórban harmadszor is egy Ferrari-motoros autó, ezúttal egy Sauber volt a leggyorsabb, ami akkor is meglepetés, ha tudjuk, hogy Jerez nem igazán reprezentatív pálya.
Köszönjük a figyelmet, és elnézést a kétórás technikai szünetért! Holnap visszatérünk, de előbb még frissítjük a cikket az eredménylistával és a részletes, nyilatkozatokkal teli összefoglalóval is. Szép estét!