Feltámadt a Red Bull Barcelonában
2015. február 20. 08:46
A második előszezoni teszthét második napjáról a Red Bull távozhat a legelégedettebben, miután Daniel Ricciardo megfutotta a barcelonai gyakorlás eddigi legjobb idejét, ráadásul mindenkinél több kört teljesített. A többi istállónak sem kell azonban elkeserednie, hiszen az ismét szép időben zajló tesztnapon nagyon szoros időeredmények születtek: Kimi Räikkönen mindössze 1 századdal kapott ki Ricciardótól, de Felipe Massa lemaradása sem volt jelentős.
Ricciardo még az ebédszünet előtt, a lágy abroncsokon futotta meg 1:24.574-es körét, amely fél másodperccel gyorsabb volt, mint Pastor Maldonado csütörtöki győztes ideje. Az ausztrál a nap második felében inkább hosszú etapokat teljesített, de a körideje elég volt ahhoz, hogy az élen maradjon. Ricciardo azonban nem ennek örült a legjobban, hanem annak, hogy 143 kört tett meg probléma nélkül, és egy versenyszimulációt is teljesített. Igaz, ezt csak két részletben tudta megtenni, mert a harmadik etapját megszakított a Carlos Sainz kicsúszása miatt lengetett piros zászló.
„Sokkal jobban sikerült ez a napunk, mint az eddigiek" – mondta Ricciardo. „Az volt a célunk, hogy sikerüljön legalább 100 kört teljesítenünk, és csodálatos érzés, hogy 140 is sikerült. Ez volt a legfontosabb, de gyakoroltuk a bokszkiállásokat is, és nagyjából egy versenyszimulációt is sikerült teljesítenem."
A második helyen Kimi Räikkönen végzett, aki szintén a nap első felében futotta meg a Ricciardóénál pontosan 1 századdal lassabb idejét. A finn délután inkább rövid etapokon tesztelte a különböző keverékeket, de így is sikerült 90 problémamentes kört teljesítenie. „Minden területen jó irányba haladunk, a csapat remek munkát végzett a tél során" – mondta a mostanában feltűnően sokat mosolygó Räikkönen, aki ugyanazzal a gumikeverékkel érte el a legjobb idejét, mint Ricciardo. „Az istálló főnökei a megfelelő embereket tették a megfelelő pozíciókba. Még korán van, de úgy tűnik, most mindenki jobban élvezi a munkát."
A Williams szokásához híven sokáig nem mutatta meg, mire lenne képes valójában: Felipe Massa az egyes szektorokban többször is megfutotta a legjobb részidőt, de egy ütőképes kört csak késő délután rakott össze, azzal viszont rögtön előreugrott a 3. helyre. A lágy gumikon 1:24.672-es időt futott, csak 98 ezreddel maradt el a Red Bulltól. „Nagyszerű lehetőségek rejlenek az autónkban – ebből valamit már most is megmutattunk, de még nagyon sok munka vár ránk" – mondta Massa. „Mindent megcsináltunk, amit mára terveztünk, és váratlan problémákkal sem szembesültünk."
Negyedik lett Sergio Pérez a Force Indiával, de az ő körideje a legkevésbé mérvadó, hiszen az istálló a tavalyi autóját hozta el Barcelonába. Jobb híján a gumikat tesztelték, és annak örülhettek, hogy Pérez majdnem 2 másodpercet javított a csütörtöki idején.
A Mercedes mindkét versenyzőjét bevetette pénteken, noha mindegyikük egészségügyi problémával bajlódott. Nico Rosberg a nyakfájdalmai ellenére autóba ült délelőtt, és 66 kört teljesített, délutánra viszont átadta az autót a csütörtökön magas lázzal küszködő Hamiltonnak. A Mercedes elővigyázatosságból döntött úgy, hogy pihentetik Rosberget, aki legközelebb vasárnap ül majd autóba. Hamilton gyengélkedve is hasznos napot zárt: délután 89 kört tett meg, köztük egy versenyszimulációt, és úgy végzett a tabella 5. helyén, hogy a közepes gumikon csak 3 tizeddel maradt el a lágyakat használó riválisaitól. A Mercedes riválisai aggódhatnak, ha figyelembe vesszük, hogy a lágy abroncsok a becslések szerint egy másodperccel gyorsabbak, mint a közepes keverékű gumik. Hamilton ráadásul azt állítja, egészségesen még gyorsabb lehetett volna.
„Voltam már jobban is" – nyilatkozta a nap végén. „A tegnapi magas lázam elmúlt, de még mindig gyengének éreztem magam. Jó érzés volt viszont, hogy ma sok kört tudtam megtenni. Nyilvánvaló, hogy bizonyos területeken még javulnunk kell, és időnként bosszantó hibákkal találkozunk, de a csapat ismét hihetetlen munkát végzett. Csak nekem nincs most elég energiám ahhoz, hogy mindent kihozzak az autómból."
A két Mercedest Fernando Alonso követte, aki 1,3 tizedes lemaradással végzett a 7. helyen. A lágy gumikon futott időeredménye nem ad okot az ünneplésre, az viszont igen, hogy az MGU-K-t érintő tömítési hiba ellenére 59 kört tett meg egy nap alatt – többet, mint amire a McLaren-Honda az eddigi tesztnapokon képes volt. Noha Eric Boullier úgy nyilatkozott, a tervezett munkának csak az 50 százalékát tudták elvégezni az eddigi gyakorlásokon, a második barcelonai napjukkal elégedett volt.
„Elkezdtük behozni a lemaradásunkat. A mai napra tervezett aerodinamikai teszteket teljes mértékben elvégeztük, és már a beállításokon is elkezdtünk dolgozni, hogy megvizsgáljuk az autónk reakcióit. Eddig tetszik, amit látunk" – mondta a McLaren versenyigazgatója, Alonso pedig még jobb kedvvel nyilatkozott. „Ez egy gyönyörű nap volt számomra, hiszen végre ízelítőt kaptam abból, hogy mire lesz képes az autónk" – mondta. „9-kor kihajtottunk a pályára, és 6 előtt fejeztük be a körözést, ez eddig nem sikerült. Végre tesztelhettük az autónk teljesítményét, és számos rendszer működését ellenőrizhettük. Minden körrel tanultunk valami újat, de tudjuk, hogy még mindig az út elején járunk, hiszen ma is mi tettük meg a legkevesebb kilométert."
A Lotust pénteken a tesztpilóta, a GP2-es bajnok Jolyon Palmer vezette, és Pastor Maldonado idejétől csütörtöki idejétől 1,1 másodperccel elmaradó brit a 8. helyen végzett, miután délután folyamatosan javulni tudott. Azt a két pilótát sikerült megelőznie, akik miatt piros zászlóval meg kellett szakítani a pénteki edzésnapot: a 9. helyen záró Marcus Ericsson Saubere a célegyenesben állt le az utolsó fél órában, Carlos Sainz pedig délután a 9-es kanyarnál csúszott ki, és ragadt a kavicságyban. Később folytatta a körözést, de az utolsó helyről nem tudott elmozdulni.
Jó reggelt! Az F1-es csapatok csütörtökön kezdtek tesztelni Barcelonában, ahol szép idő, és az évszakhoz képest viszonylagos meleg fogadta őket. Most is szép idő van, csak egy kicsit ködös. Vasárnapig maradnak, és a többségük reméli, hogy gördülékenyebben fog alakulni a felkészülésük, mint tegnap. Mi végig igyekszünk érdekes háttérinformációkkal és köridőkkel szolgálni.
Tegnap több incidens történt, mint máskor egy egész teszthéten. A Lotus többször lerobbant, a Mercedes mindkét versenyzője lebetegedett, a McLaren-Honda és a Red Bull-Renault továbbra is műszaki problémákkal nyűglődött, Susie Wolff és Felipe Nasr pedig összeütközött. A legjobb időt közben Pastor Maldonado érte el, de ő - akárcsak a 3. helyezett Daniel Ricciardo - a lágy gumikat használta hozzá, míg Kimi Räikkönen a közepeseken lett második, amivel a Ferrari ismét magára irányította a figyelmet. Ráadásul Lewis Hamilton pole-t érő idejét a tavalyi Spanyol Nagydíjról a hűvös ellenére már Maldonado és Räikkönen is megdöntötte.
Hamilton tegnap lebetegedett, Rosberg nyakában pedig begyulladt egy ideg, ezért a Mercedes Pascal Wehrleint állította csatasorba, aki délelőtt még a Force Indiában ült. Ma elvileg Rosberg vezetne, de még nem világos, hogy elég jól van-e hozzá.
Mercedes - Rosberg vagy Wehrlein
Red Bull - Ricciardo
Williams - Bottas
Ferrari - Räikkönen
McLaren - Alonso
Force India - Pérez
Toro Rosso - Sainz
Lotus - Palmer
Sauber - Ericsson
Sőt, a csapat már arra is kihasználta az időt, hogy a bokszkiállásokat gyakorolja. Miután tegnap megint döcögős napja volt, Ricciardo elismerte, hogy a Renault még mindig nem tart ott az új motorjával, ahol kellene, de azt állította, korai bosszankodni emiatt. Ő továbbra is bízik benne, hogy Melbourne-ig megoldják a problémáikat. A Toro Rossónak sikeresebb napja volt, mint a Red Bullnak.
Räikkönen és Massa azonnal kihajt a pályára - ezek szerint az eredeti tervekkel ellentétben mégsem Bottas ül a Williamsben. Palmer és Alonso is követi a példájukat. Hűvösebb van, mint tegnap: a levegő csak 2, az aszfalt 10 fokos, mert nem süt olyan intenzíven a Nap.
Neki és Viviannek kislánya lesz, augusztusra várják - az örömhírt pár perccel ezelőtt jelentette be a Twitteren. És úgy tűnik, a nyaka is rendbejött, mert ő ül a Mercedesben. A címvédő istállónak tegnap még az üzemanyagrendszerrel is meggyűlt a baja.
Ez hamar ment: ezúttal majdnem mindenki korán kijutott a pályára. Rosberg, Massa és Sainz pedig már két kört is lehúzott. A Ferrari hátuljára egy óriási szenzort szereltek.
Iletve a Red Bull is megpróbált kijutni a pályára, de megállt a bokszutca végén, úgyhogy a szerelőknek kellett odafutniuk, hogy visszatolják a garázshoz. Emiatt egy pillanatra pirosra váltott a lámpa, de rögtön vissza is váltott zöldre. A Red Bull napja megint nem kezdődik ideálisan.
Az első kerekek mögé szereltek egy-egy nagy áramlásmérő keretet. Tegnap egy filléres tömítés tönkretette az MGU-K-t, és mivel az alkatrészt csak szombatra tudják újratervezni, nem zárják ki, hogy a hiba ma, a motorcsere után is visszatér. Emiatt variálták át a beosztást: ma Button helyett Alonso ül autóba, hogy szombaton és vasárnap mindkettejüknek legyen egy tiszta napjuk. Azért ma is igyekezni fognak kihasználni az időt:
Jó kis tornagyakorlat reggelre... De valószínűleg nem volt komoly a gond, mert máris nekiindult újra, és ezúttal biztonságban el is jutott a pályáig. Vagyis már mindenki járt kint.
A McLaren ma vélhetően sok rövid, semmint kevés hosszú etapot fog teljesíteni. Így néznek ki az előbb említett mérőkeretek - de mi az a füstfelhő?!
Mégpedig a Sauber jóvoltából, amelynek volánjánál ma Ericsson ül. Na, azért az 1:38.337-es ideje még messze van a tegnapi 1:25-öktől, de kezdetnek elmegy. Az aszfalt hőmérséklete még mindig csak 12 fok - ráfeküdni nem lenne érdemes, már ha ez valakinek eszébe jutna egyáltalán.
De egy még lassabb, 2:23-as körrel. A Sauber azt közölte, hogy Ericsson - aki már visszagurult a bokszba - aerodinamikai méréseket végzett. Palmer is megtett egy ellenőrző kört, ám a Mercedes most egyedül van a pályán.
A videófelvételek alapján gyakorlatilag mindenki Nasrt tette felelőssé a tegnapi ütközés miatt, köztük Wolff is, aki azt állította, hogy az 5-ös kanyar előtt tartotta a szokásos ívet, amikor a Sauber versenyzője megelőzte, és túl korán vágott vissza elé. Nasr azonban nem ismerte el a hibáját, azt állítva: "A 4-es kanyarban értem őt utol, és láttam, hogy jobbra húzódik, ezért azt hittem, észrevett. Az 5-ösnél a belső íven kezdtem fékezni, de egyszercsak nagy csattanást hallottam a hátsó futómű felől. Megkérdeztem, hogy látott-e engem, és azt felelte, hogy nem."
1:32.005-ös kört futott a Force Indiával - ez még mindig nem komoly. Miután teljesítette az első aero-teszteket, Palmer visszatért a garázsba a Lotusszal, amelyet most átállítanak a következő etapja előtt.
A kislány ruhában biztos nem fog hiányt szenvedni: a Mercedes gratulációképpen azzal viccelődik, hogy vajon ki rendelte meg ebből a teljes készletet?
Most csak ő van a pályán. Pérez 1:30.238-ra javított, mielőtt visszamenekült a bokszba.
Persze még korán van, de ő már 8 körnél tart, és nemrég 1:35.653-ra faragta le az idejét. Ricciardo egyelőre ki-be jár a bokszból, és a kiállásokat gyakorolja a zebramintás Red Bull-lal. A csapat egy kamerát is felszerelt a boksza fölé, hogy utólag elemezhesse a műveletet.
Miután a tegnapi ütközésben az eredeti megsérült. A csapat szerelői alig 2 óra 45 perc alatt kijavították az autót, amely pedig igencsak nagy pofont kapott, letört a hátsó szárnya is.
Úgy tűnt, nekivág egy mért körnek, ehelyett azonban visszatért a garázsba. Most Rosberg és Ricciardo van kint. A csapatok láthatóan a statikusabb feladatokat végzik el, amíg a pálya állapota nem alkalmas a teljesítményt előtérbe helyező körözésre.
Ahogy Räikkönen megjelent a bokszban, a szerelők kirohantak, és a garázs előtti paravánokat felkapva takarásban tolták vissza az autót. Az egész kísértetiesen emlékeztet a Csapd le csacsi! című film egyik jelenetére, amikor a munkásőrt játszó Eperjes Károly egy teherautó platóján menti meg az épület tetejéről levert vörös csillagot. "Takarás, elvtársak!"
Már amennyiben nem túlzás így fogalmazni egy 1:40-es kör esetében. Ezzel továbbra is a 3. helyen áll - érdekes módon az első óra leteltével még csak három pilótának van mért köre, pedig tegnap ilyenkor már majdnem mindenkinek volt.
És ahogy ezt leírtuk, a még mindig csak 14 fokos pályán megszületett az első valamirevaló idő a Williamstől: 1:28.733. Másodszor 1:27.772-re javított.
Az első óra után ez a helyzet:
1. Massa (Williams FW37) 1:27.772 - 9 kör
2. Pérez (Force India VJM07) 1:30.238 - 6 kör
3. Ericsson (Sauber C34) 1:31.838 - 13 kör
4. Rosberg (Mercedes W06) 1:39.106 - 17 kör
5. Ricciardo (Red Bull RB11) - 15 kör
6. Räikkönen (Ferrari SF15-T) - 7 kör
7. Sainz (Toro Rosso STR10) - 7 kör
8. Palmer (Lotus E23) - 5 kör
9. Alonso (McLaren MP4-30) - 3 kör
Mármint a kerékcseréket. Ricciardo minden alkalommal megtesz egy teljes kört, közben a szerelők újra beállnak, és tényleg versenykörülményeket utánozva végzik el a műveletet. A Sky szerint új, erősebb légkulcsokat is készített a csapat.
Rosberg, Ricciardo, Räikkönen és Sainz. A Mercedes nagyon lassú köröket fut, Rosberg az imént javított 1:38.523-ra. Massa egyébként a közepes gumikon érte el a legjobb eredményét.
1:32.134-es idővel kezd, majd 1:30.536-ra javít, amivel a 3. helyen áll. Tegnap a Toro Rosso tette meg a legtöbb kört. Räikkönen ismét visszatért a bokszba anélkül, hogy befejezte volna a mért körét.
Alonso némi szünet után újra megjelent - eddig csak 4 kört teljesített, kevesebbet mindenki másnál. Vajon most lesz időeredménye is?
És igen: 1:28.265-ös idejével feljön Massa mögé, akitől Pérez az imént átvette a vezetést egy 1:27.424-es körrel a tavalyi Force India volánjánál. A McLarenen a Pirelli kifejezetten alacsony hőmérséklethez tervezett téligumijai vannak. Alonso a második körében 1:28.065-re faragta le az idejét.
Alonso sorozatban 6 kört tett meg, és 1:27.978-nál állította meg a stoppert. Pérez buzgón körözget tovább a közepes keverékű gumikon, az előbb újra megközelítette a legjobb idejét. Rajta kívül még Ericsson van a pályán a Sauberrel.
A Sky összehasonlító képén is látszik, hogy a csapat Jerez óta az ígéretéhez híven lecserélte a W06 hátsó vezetőszárnyát egy olyanra, amelyet csak egy középső pillér tart a korábbi kettő helyett.
Mai 24. körét 1:27.764 alatt teljesített, ezzel kemény 8 ezredet vert Massára - majd a következő alkalommal már 1:27.242-re javított, amivel Pérezt is megelőzte. Úgy tűnik, ő is a Pirelli téligumijait használja.
Úgy tűnik, Rosberget nem igazán zavarja a nyaka: már 30 kört ment ma délelőtt, amivel kényelmesen vezeti a listát Ericsson (22 kör) előtt. A többiek a garázsban töltik az idejüket közben.
Talán történik is valami végre? Hát, fogjuk rá: a Ferrari megtette mai első mért körét, az 1:28.684 az 5. helyre volt elég. Kezdetnek elmegy. Az aszfalt már 19 fokos - tegnap 29 fokra melegedett, ami már épphogy elviselhető a gumik számára. Kíváncsian várjuk, hogy megdőlnek-e ma a tegnapi köridők.
Hm, ez vajon normális? Egyszerű olajtúltöltésről lenne szó? A McLaren mindenestre nem aggódja túl: a bejegyzésük szerint a kép azt ábrázolja, hogy "Fernando tövig nyomja a pedált." Aha.
1:27.770-re javított, de egyre nagyobb ellenállással kell megküzdenie, mert most Pérez, Massa és Alonso is mejelent a pályán.
1:26.447-es idejével 0,795 mp-t ver az eddig vezető Rosbergre, de ne felejtsük el, hogy a tavalyi Force India már egy kiforrott konstrukció az új autókhoz képest! Räikkönen még tovább gyorsult, már a 3. helyen áll.
Palmer teljesítette a legkevesebb (5) kört eddig. A csapatnál azt írják, éppen leszerelnek az autóról "egy bonyolult áramlásmérő berendezést", és "egy másik varázscuccot" tesznek fel rá, ezért vesztegel a garázsban.
0,294 mp-re megközelíti Pérezt. 1:26.741-es ideje a csapat eddigi legjobbja Barcelonában, hiszen Button tegnap 1:28.182-vel zárt, mielőtt lerobbant az MP4-30.
A már említett Lotus mellett a Red Bullnak. Amúgy nagyon is lehetséges, hogy az RB11 gyors autó, de ez így nehezen fog kiderülni. Csak a Renault-ra fogni a problémákat gyanús, mert a Toro Rosso Jerezben és tegnap is sokkal több kört tudott megtenni ugyanazzal a motorral.
És igen, ahogy leírtuk, a Red Bull megijedt, és összekapta magát: Ricciardo 1:28.381 alatt lezavarta mai első mért körét, amely a 7. helyre volt elég. Már csak a Lotusnak nincs időeredménye.
Ricciardo javított, úgyhogy két óra után így állunk:
1. Pérez (Force India VJM07) 1:26.447 - 22 kör
2. Alonso (McLaren MP4-30) 1:26.741 - 15 kör
3. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:26.865 - 26 kör
4. Rosberg (Mercedes W06) 1:27.242 - 34 kör
5. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:27.424 - 19 kör
6. Massa (Williams FW37) 1:27.445 - 22 kör
7. Ericsson (Sauber C34) 1:27.933 - 30 kör
8. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:30.536 - 14 kör
9. Palmer (Lotus E23) - 5 kör
Vajon Palmer is megteszi mai első mért körét? Igen: 1:33.527. Ha minden igaz, a csapat továbbra is aerodinamikai méréseket végez, úgyhogy a GP2-bajnok a világot nem fogja megváltani még.
Itt a Mercedes első komoly ideje Barcelonából: 1:25.556 a közepes gumikon. Bár ez még 4 tizeddel elmarad Maldonado tegnapi idejétől, és 0,156 mp-vel attól is, amellyel Rosberg a tavalyi Spanyol Nagydíjra megszerezte a 2. rajtkockát.
Ő 1:27.204-es kört futott a kemény gumikon, ezzel megelőzte Räikkönent az 5. helyen. Palmer is gyorsult, már az utolsó előtti helyen áll a Lotusszal.
Rosberg pünkösdi királysága nem tartott sokáig: Pérez a tavalyi Force Indiával 1:24.927-re javított, 0,629 mp-vel megelőzve Rosberget. Ez 84 ezreddel jobb Maldonado tegnap beállított etalonjánál, és ugyanúgy a lágy keverékű Pirelliken született.
Kettőt pislogtunk, és máros hét autó lett a pályán. Alonso is lefaragott az idejéből 4 tizedet, de egyelőre maradt a 3. helyen, 8 tizeddel Rosberg mögött. A lágy (Pérez), a közepes (Rosberg/Alonso) és a téligumi (Palmer) is használatban van jelenleg.
Visszaelőzte Massát egy 1:27.068-as körrel, amit a közepes gumikon teljesített. Pérez közben befejezte az etapját.
1:25.922-es körével feltornázta a Red Bullt a 3. helyre, míg Räikköben már 1:26.804-re javított. Rosberg már alaposan benne jár egy hosszabb etapban.
Massán kívül mindenki visszatért a bokszba. A legtöbb körnél, konkrétan 46-nál, továbbra is Rosberg jár.
Nem túl nagy dráma, mert mindketten 1:29-es idővel szomorkodnak a tabella alján, de ismét a Toro Rosso van előrébb. Most csak Sainz körözget odakint, a már 23 fokos aszfalton. Amúgy továbbra sincs meleg, a levegő csak 8 fokos.
Emlékszünk rá, amikor a Hungaroringen elgázolta a sportbírók Tatrája, miközben a tűzoltókészülékkel igyekezett az autójához? Taki Inoue máig szívesen röhög magán, és most ráretusálta magát egy poroltóval az Alonso füstölő McLarenjét ábrázoló képre...
Sainz visszatért a garázsba, őt Pérez, Ericsson, majd Riccardo váltotta odakint. Kicsit megint élénkülni látszik a forgalom.
Mivel a Force India a régi autójával van itt, jobb híján az új Pirellik viselkedését próbálják feltérképezni, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy az olasz cég jórészt csak a gumik szerkezetén változtatott, és azon sem jelentősen. Kivétel a szuperlágy, amelynek a keveréke is más lett - lehet, hogy Pérez ma ezt is kipróbálja.
Na nem sokat, csak 13 ezredet, vagyis maradt a 3. helyen. A Lotus és a Toro Rosso párharca is folytatódott közben: Palmer megint visszaelőzte Sainzot a 8. helyen. Rajtuk kívül Ericsson körözget még a Sauberrel, a tabellát egyikük sem fogja lángra lobbantani.
Alonso napja egyelőre elfogadhatóan alakul: bár még csak 23 kört tett meg, az MP4-30 az MGU-K tömítésének hibája ellenére tűrhetően megy. Most tavalyi csapattársa, Räikkönen is kimerészkedett a garázsból.
Három, nem velőtrázóan izgalmas óra után így fest a tabella:
1. Pérez (Force India VJM07) 1:24.927 - 32 kör
2. Rosberg (Mercedes W06) 1:25.556 - 46 kör
3. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:25.909 - 41 kör
4. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:26.340 - 29 kör
5. Alonso (McLaren MP4-30) 1:26.387 - 26 kör
6. Massa (Williams FW37) 1:27.204 - 32 kör
7. Ericsson (Sauber C34) 1:27.396 - 44 kör
8. Palmer (Lotus E23) 1:28.128 - 30 kör
9. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:28.945 - 30 kör
A lágy gumikon 1:25.274-re javított, 0,347 mp-re megközelítve az élen álló Pérezt. Utána be is ment a bokszba, csak Ericsson Sauberjét hagyva a pályán.
Talán a McLarené volt a leglátványosabb, ők egy szabályos drótkerítéssel igyekeztek megvédeni az autójukat a betörőktől:
Ahogy a Red Bull írja, "a dombok életre kelnek": Ricciardo 1:24.574-es ideje 7 tizeddel jobb a tavalyi pole-nál. A lágy gumikkal érte el, de Pérez most a szuperlágyakkal próbálkozik...
Ennek már a fele sem tréfa: szintén a lágy gumikon csak kereken 1 századdal marad el Ricciardótól. Pérez is javított a szuperlágyakon, de csak 1:24.702-re, úgyhogy ő a 3. helyen áll. Érdemes megjegyezni, hogy az aszfalt most 25 fokos.
Ricciardo a tavalyi Spanyol Nagydíjra 1:26.285-ös idővel kaparintotta meg a 3. rajtkockát, erre máris rengeteget vert. A Ferrari még többet, 2,6 másodpercet fejlődött. Az Autosport megfigyelői szerint a Renault ugyanakkor még mindig halkabb a Mercedesnél és a Ferrarinál.
1:26.927-re tornázta le az idejét, de ezzel is maradt a 6. helyen. Éppúgy a Pirelli téligumijait használja, mint Ricciardo, amióta az előbb újra megjelent a pályán. Rosberg és Ericsson is odakint van.
Egyelőre a garázsból figyeli, ahogy Ricciardo, Rosberg és Ericsson körözget. Egy jó kép róla:
7 perc múlva kezdődik az ebédszünet (amely Barcelonában 1-től 2 óráig tart), úgyhogy páran még megpróbálnak lezavarni néhány kört. Ebben a tekintetben egyébként a Red Bull most kifejezetten jól áll - Ricciardo 58 kört tett meg, így csak Rosberg előzi meg.
Ricciardo, Rosberg és Ericsson, az utolsó fecskék még visszaszállingóznak a bokszba... A csapatok délután 2-kor folytatják a munkát a pályán.
Szép köridők születtek, az első négy óra után ez a részeredmény:
1. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:24.574 - 64 kör
2. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:24.584 - 46 kör
3. Pérez (Force India VJM07) 1:24.702 - 44 kör
4. Rosberg (Mercedes W06) 1:25.556 - 66 kör
5. Alonso (McLaren MP4-30) 1:26.387 - 28 kör
6. Massa (Williams FW37) 1:26.927 - 47 kör
7. Ericsson (Sauber C34) 1:27.334 - 58 kör
8. Palmer (Lotus E23) 1:28.128 - 31 kör
9. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:28.945 - 42 kör
A Red Bull-lal folytatott huzakodásuk legújabb fejleményeként most ezzel fenyegetőznek. Íme a teljes sztori.
A Sky riportere, Rachel Brooks azt írja, a Ferrari már megállapodott a feltámadóban lévő Manorral, hogy az idén ellátja őket 2014-es motorokkal, de hivatalos szerződést még nem kötöttek erről. A Marussia jogutódja ellen tegnap megszüntették a csődeljárást.
Egy érdekes összehasonlítás, amíg a csapatok ebédelnek. A tavalyi előszezonban nem volt teszt Barcelonában (inkább a melegebb, de drágább Bahreint választották), tavalyelőtt, a V8-as korszak utolsó évében viszont épp itt rendezték a második tesztet pont ugyanebben az időszakban, február 19. és 22. között. Akkor a második nap legjobb eredményét Pérez érte el a McLarennel, az ideje 1:21.848 volt. Ez végül az egész teszt leggyorsabb köre lett - Ricciardo mai, 1:24.574-es legjobbja még 2,7 mp-vel gyengébb.
Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy az autók tavalyhoz képest mindenképpen sokat fejlődtek. Májusban egy éve is rendeztek egy barcelonai tesztet, és akkor Maldonado 1:24.871-es ideje volt az etalon. Ezt Ricciardo, Räikkönen és Pérez ma máris túlszárnyalta, pedig az autók (a Force Indiát leszámítva) még sokkal kiforratlanabbak, mint akkor voltak.
Tegnap még beteg volt, de a jelek szerint meggyógyult, és/vagy Rosberg nyaka mégis fáj. Legalábbis a Mercedes tweetje arra utal, hogy most a címvédő ül autóba:
Újraindult a tesztelés Barcelonában, de egyelőre senki nem használta ki a lehetőséget. Egyébként az elmúlt egy órában még melegebb lett: a levegő 12, az aszfalt 28 fokos.
A pilóták a jelek szerint megmakacsolták magukat, és az ebéd utáni sziesztájukat töltik. Mondjuk nem csoda, elvégre Spanyolországról van szó... De a Lotus azt ígéri, Palmer mindjárt befejezi a pihenést:
Breaking! És nem a Lotus az, hanem a Force India - Pérez a lágy gumikon gurult ki a kellemes langyos katalán aszfaltra. A legjobbját délelőtt a szuperlágy Pirellikkel érte el.
Cserébe viszont Pérez visszatért a bokszba, úgyhogy megint egyetlen autó van a pályán.
A közepes gumikon tett meg pár kört, és 1:31.456-tal fel is iratkozott a tabellára - egyelőre az utolsó helyen. Ericssonhoz Palmer is csatlakozott odakint, ahogy a Lotus korábban ígérte.
Vajon megkísérel egy még gyorsabb kört? Itt lenne az ideje, mert az aszfalt hőmérséklete elkezdett lassan, de biztosan csökkenni. Egyelőre 1 századdal van az élen álló Ricciardo mögött, aki most szintén kihajtott a pályára. Hamilton kitartóan rója a köröket.
11 kört tett meg. Räikkönen az előbbi körét 1:26.464 alatt teljesítette, amivel az első helyet nem fenyegette, de ez még mindig a legjobb kör az ebédszünet vége óta. És csodák csodája, Alonso is felbukkant! Ez jó hír, hiszen a McLaren tegnap délután már nem láttuk.
4 kört tett meg a McLarennel a jelöletlen téligumikon, 1:28-as volt a leggyorsabb. Most Ricciardo, Pérez, Ericsson és Sainz körözget.
Legalábbis ezt sugallja a legutóbbi tweetje, amelyben azt írta, "ma egy kicsit jobban érzem magam." Megköszönte a szurkolói támogatását is. Az előbb egyébként a kemény gumikon megtett egy ki/be-kört, és most újra a pályán van.
A Sauber és a Force India is ilyeneket bonyolít le, az utóbbi elsősorban a gumikat tesztelendő. Räikkönen is megjelent a pályán a Ferrarival, amelyen a kemény keverékű gumik vannak.
...a körök számában is: a 78-adikban jár, ezzel megelőzte Ericssont. A csapatok között viszont még mindig a Mercedes vezet, mert Rosberg és Hamilton együtt 83 kört teljesített eddig.
Vajon meghajtja rendesen a McLarent? Igen! 1:25.961-re javít, amivel viszont marad az 5. helyen. Ricciardo pedig valószínűleg versenyszimulációt teljesít, mert zsinórban már vagy 17 kört tett meg.
Öt órányi tesztelés után ez a részeredmény:
1. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:24.574 - 85 kör
2. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:24.584 - 58 kör
3. Pérez (Force India VJM07) 1:24.702 - 66 kör
4. Rosberg (Mercedes W06) 1:25.556 - 66 kör
5. Alonso (McLaren MP4-30) 1:25.961 - 37 kör
6. Massa (Williams FW37) 1:26.927 - 47 kör
7. Ericsson (Sauber C34) 1:27.334 - 79 kör
8. Palmer (Lotus E23) 1:28.128 - 43 kör
9. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:28.945 - 57 kör
10. Hamilton (Mercedes W06) 1:29.391 - 25 kör
A Twitteren ezt írják - és kíváncsian várják, mit hoz a délután. Hát, például Sebastian Vettelt hozta, aki Ricciardót megszégyenítően széles mosollyal, a fotósok hadától kísérve érkezett meg Barcelonába az imént.
Délután azért Hamilton vezeti az autót, mert a csapat szeretné, ha Rosberg nyakfájdalmai teljesen elmúlnának, mielőtt vasárnap újra autóba ül. A brit ma elég jól érezte magát ahhoz, hogy átvegye az autót csapattársától.
Valószínűleg egy újabb szett közepes gumit kapott, de utána egyből visszatért a pályára, hiszen versenyszimulációt teljesít. Ez abból is látszik, hogy a Red Bull időnként táblát lógat ki neki a bokszutca faláról, amelyen a hátralévő körök számáról tájékoztatják. Ha minden jól megy, ő lesz az első versenyző, aki ma átlépi a 100 körös határt, már 94-nél jár.
Sainz kicsúszott, és a 9-es kanyarnál a kavicságyban kötött ki. A kora reggeli, pillanatokig tartó piros zászlót kivéve először állították le a mai gyakorlást, ennek valószínűleg a Red Bull és a Ricciardo örül a legkevésbé.
A német versenyző köszönte az összehasonlítást a Ferrari főnökének, Maurizio Arrivabenének, de nem kért belőle. Hogy miért? Hát ezért. És ilyen volt, amikor megérkezett Barcelonába nemrég. Eléggé fel van dobva, nem?
A Barcelona brazil sztárja is kilátogatott a tesztre, éppen a Williamsnél vendégeskedik. Massa egyébként pont ki akart hajtani a bokszból, amikor meglengették a piros zászlót. A Williams délután még egy kört sem tett meg.
Az Auto Motor und Sport szerint így alakultak a köridői a versenyszimuláció során: 1:31.0 - 1:30.8 - 1:30.6 - 1:30.0 - 1:30.6 - 1:31.0 - 1:30.8 - 1:30.8 - 1:31.2 - 1:31.1 - 1:31.3 - 1:31.5 - 1:31.7 - 1:31.8 - 1:31.6 - 1:31.8 - 1:32.2 - 1:31.5.
Sainz autóját elszállították, minden bizonnyal perceken belül folytatódhat a körözés. Massa már negyed órája vár arra, hogy kimehessen, ő biztosan az elsők között fog kihajtani a pályára.
Massa valóban elsőként fordult ki a garázsból, majd Pérez is követte őt. Egy perccel később Hamilton és Palmer is csatlakozott hozzájuk, a rövid megszakítás után gyorsan benépesül a pálya.
Nem akarják elbízni magukat - erre 38 kör megtétele után nem is lenne sok okuk -, de örülnek, hogy legalább a tegnapinál jobb napjuk van. Abban bíznak, hogy a hátralévő bő két órában sikerül további köröket teljesíteniük.
Már 40 körnél jár, a McLaren az eddigiekhez képest tényleg jól szerepel ma. A spanyol a lágy gumikon van kint, Hamilton pedig a keményeken köröz a Mercedesszel.
1:28.788-as kört futott a kemény gumikon, ezzel megelőzte Sainzot. A spanyol Toro Rossóját már vizsgálják a garázsban a kavicságyba tett látogatása után.
Hat mért kört tett meg a Pirelli téligumijain, és hasonló időket autózott, mint Hamilton a kemény abroncsokon. Ez persze csalóka lehet, hiszen a Mercedes hosszabb etapot fut, valószínűleg több benzinnel.
Most 1:28.774-es kört futott, de maradt a 9. helyen, és az előtte álló Palmer idejétől is több mint 6 tizeddel elmarad.
Az állás két órával a tesztnap vége előtt:
1. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:24.574 - 98 kör
2. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:24.584 - 70 kör
3. Pérez (Force India VJM07) 1:24.702 - 86 kör
4. Rosberg (Mercedes W06) 1:25.556 - 66 kör
5. Alonso (McLaren MP4-30) 1:25.961 - 44 kör
6. Massa (Williams FW37) 1:26.927 - 59 kör
7. Ericsson (Sauber C34) 1:27.334 - 86 kör
8. Palmer (Lotus E23) 1:28.115 - 49 kör
9. Hamilton (Mercedes W06) 1:28.774 - 51 kör
10. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:28.945 - 64 kör
Fél másodpercet faragott az eddigi idejéből, de 1:27.654-es körével maradt a 8. helyen. A lágy gumikon van kint, rajta kívül Räikkönen és Ericsson a közepes, Hamilton pedig a kemény gumikon tartózkodik a pályán.
Ezért nem láthattuk Pérezt egy ideje a pályán. A mexikói kihasználja az időt, és az előző etapjáról gyűjtött adatokat nézegeti a mérnökével.
A piros zászló miatt megszakított versenyszimulációja óta először hajtott ki a pályára, a közepes gumikat használja.
Kapott egy új szett kemény gumit, és rögtön megfutotta az eddigi legjobb körét, 1:26.732-es idővel előzte meg Palmert, Ericssont és Massát. Ricciardo mögött még mindig 2,1 másodperc a lemaradása.
A Toro Rosso csak egy ellenőrző kört tett meg a kicsúszása után, majd visszatért a bokszba. Közben Palmer a lágy gumikon visszaelőzte Hamiltont, és feljött a 6. helyre.
Köztük Hamilton és Ricciardo is. A Mercedes a kemény gumikon 1:28-as, a Red Bull a közepeseken 1:30-as időket fut. Azt persze nem tudhatjuk, mennyi benzint cipelnek.
15 kört teljesített, majd visszatért a garázsba. Ricciardo továbbra is a pályán van, már 19 kört tett meg egyhuzamban. Alonso rövid időre ismét feltűnt a pályán, de mért körig ezúttal nem jutott el.
A Williams a nap nagy részében a keményebb abroncsokat tesztelte, most viszont felrakták a lágyakat Massa autójára, aki rögtön javítani tudott. Az első szektorban megfutotta a nap legjobb részidejét, de végül 1:25.123-as idővel, fél másodperces lemaradással a 4. helyre fért be.
Egy rövid kerékcsere után folytatja a körözést, úgy tűnik, most folytatja a korábban megszakított versenyszimulációját. Összességében már 123 körnél jár.
Massa az előbb az első szektorban volt a leggyorsabb, most meg az utolsóban futotta meg az eddigi legjobb részidőt. Összeségében viszont 7 tizeddel lassabb kört futott, mint Ricciardo - a Williams valószínűleg továbbra sem törekszik arra, hogy a tabella első helyein végezzen.
A tabella első három helyezettje 1 tizeden belül van, miután a brazil 1:24.672-es kört futott a Williamsszel a lágy gumikon. Mindössze 98 ezred a lemaradása Ricciardóhoz képest.
Egy órával a gyakorlás vége előtt az állás:
1. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:24.574 - 132 kör
2. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:24.584 - 74 kör
3. Massa (Williams FW37) 1:24.672 - 81 kör
4. Pérez (Force India VJM07) 1:24.702 - 96 kör
5. Rosberg (Mercedes W06) 1:25.556 - 66 kör
6. Alonso (McLaren MP4-30) 1:25.961 - 53 kör
7. Palmer (Lotus E23) 1:26.280 - 62 kör
8. Hamilton (Mercedes W06) 1:26.732 - 77 kör
9. Ericsson (Sauber C34) 1:27.334 - 104 kör
10. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:28.945 - 91 kör
A 2. helyen álló finn délután nem sok kört tett meg, de az utolsó háromnegyed órát még kihasználhatja. A közepes gumikon van kint, tehát nem azért ment ki, hogy javítson az idején.
Bár a piros zászló megszakította a munkáját, utána folytatta a hosszú etapokat, és sikeresen teljesítette a nagydíjnak megfelelő 66 kört. Az Auto Motor und Sport feljegyzései szerint az utolsó etapja így alakult a lágy gumikon: 1:27.9 - 1:28.1 - 1:28.0 - 1:28.4 - 1:28.7 - 1:29.1 - 1:29.4 - 1:29.4 - 1:29.8 - 1:30.2 - 1:30.6.
Ha nem is érzi teljesen jól magát, ez nem látszik a teljesítményén: a közepes gumikon 1:24.923-as időt futott, és már a 82. körét teljesíti, mióta délután átvette Rosbergtől az autót.
Az egyik szerelőnek a tűzoltókészüléket is be kellett vetnie, miközben Sainz füstölő autóját visszatolták a garázsba, de úgy tűnik, nem lett nagyobb baj. A spanyol eddig kereken 100 kört teljesített ma, csapattársa, Max Verstappen pedig a bokszutca faláról figyelte az eseményeket.
Ericsson Saubere állt le a célegyenesben, egyelőre nem tudjuk, mi történt vele. Fél órával a kockás zászló előtt kell ismételten megszakítani az edzést.
Ez gyorsan ment, a Saubert a célegyenesről gyorsan visszatolták a garázsba. Massa, Hamilton és Pérez azonnal a pályára hajtott, bár a brazil a kör végére érve rögtön behajtott a bokszba. Hamilton nagyon lassan hajtott a célegyenesben, valószínűleg aero-adatokat gyűjtött.
Hamilton, Ricciardo, Räikkönen, Pérez és Palmer is a pályán van, az utolsó 20 percben is megpróbálnak érdemi munkát végezni. Hamilton három 1:40-es kör után visszatért a bokszba, Ricciardo az autóján megjelent zöld áramlásjelző festék alapján szintén az aerodinamikát teszteli.
Már 85 körnél jár délután, Rosberggel együtt pedig 152 kört tettek meg a Mercedesszel. Azért Ricciardónak sem kell szégyenkeznie, ő egyedül teljesített 137 kört. Hamilton megint egy lassú körrel nyitott, a második körére viszont némileg felgyorsult.
Ricciardo is elhagyta a garázsát az utolsó percekre. Őket a hétvégén nem láthatjuk már a pályán, a következő két napon Vettel és Kvjat ülhet a volán mögé.
Lengetik a kockás zászlót, mindenki visszatér a bokszba. A második barcelonai tesztnap rendkívül szoros eredményekkel zárult, az első három helyezett 1 tizeden belüli időket futott a lágy abroncsokon. A végeredmény:
1. Ricciardo (Red Bull RB11) 1:24.574 - 143 kör
2. Räikkönen (Ferrari SF15-T) 1:24.584 - 90 kör
3. Massa (Williams FW37) 1:24.672 - 88 kör
4. Pérez (Force India VJM07) 1:24.702 - 121 kör
5. Hamilton (Mercedes W06) 1:24.923 - 89 kör
6. Rosberg (Mercedes W06) 1:25.556 - 66 kör
7. Alonso (McLaren MP4-30) 1:25.961 - 59 kör
8. Palmer (Lotus E23) 1:26.280 - 77 kör
9. Ericsson (Sauber C34) 1:27.334 - 113 kör
10. Sainz (Toro Rosso STR10) 1:28.945 - 100 kör