Vettel tovább javított, a McLaren csak 6 kört tett meg
2015. február 02. 08:53
A 2015-ös előszezon második tesztnapján is Sebastian Vettel volt a leggyorsabb Jerezben, az új csapatánál láthatóan rendkívül motivált német ráadásul 1,7 másodperccel jobb kört futott a Ferrarival, mint vasárnap. Hétfőre már a Lotus felszerelései is megérkeztek, így nyolc csapat vett részt a gyakorláson, de szokás szerint nem mindenki tudta kihasználni a rendelkezésére álló időt. A Red Bull egy korai incidens miatt egy mért kört sem tudott megtenni, a Mercedes napja korán véget ért, a McLaren-Honda pedig továbbra is a gyermekbetegségeivel bajlódik. A tesztnap érdemi része egy órával a kockás zászló meglengetése előtt véget ért, mert elkezdett zuhogni az eső, és ezután többen már ki sem hajtottak a pályára.
Az idényt rendkívül biztatóan kezdő Ferrari problémamentes napot tudhat maga mögött. Vettel már korán, a teszt második órájában megfutotta 1:20.984-es idejét, amellyel a nap végéig kényelmesen megőrizte az első helyét. A leggyorsabb körét ráadásul közepes gumikon érte el, míg a tabella második helyén záró Felipe Nasr a lágy gumikon érte el 8 tizeddel lassabb eredményét. Vettel azok közé tartozott, akik a nap végén a vizes pályára is kimerészkedtek, és az intermediate gumikon is ő bizonyult a leggyorsabbnak. Végül 89 kört teljesített, 28-cal többet, mint az első napon.
Vettel elmondta, nagyon fontos volt, hogy az első ferraris tesztet problémák nélkül teljesítse. „Sok változással kell megbirkóznom, számtalan újdonsághoz kell alkalmazkodnom" – mondta a német, aki kedden átadja Kimi Räikkönennek az SF15-T-t. „Ebből a szempontból fontos volt, hogy sokat vezessek. Ennek köszönhetően egyre többet megtudtunk az autónkról. Most az a lényeg, hogy megértsük az adatokat, és a következő tesztre is jól felkészítsük az autót."
A német elégedett az autójával az első két nap után, de szerinte még mindig „nagyon korai" megmondani, hogy a Ferrari hol áll az erősorrendben. „Néhányan nem mutatták meg, mire képesek valójában, és a Mercedesek hosszabb etapokat futottak. Az viszont biztos, hogy jó alapokra építhetünk" – mondta.
A Sauber újonca, Felipe Nasr annak ellenére is elégedett lehetett az eredményével, hogy a lágy gumikon is jelentősen elmaradt a Ferrari tempójától. Marcus Ericsson keddi eredményéhez hasonlóan ő is a 2. helyen zárta a napot, és különösebb problémák nélkül teljesítette a programját. Az utolsó órában őt is a pályára küldte a Sauber, hogy a vizes pályán is gyakorolhassa a körözést, és értékes tapasztalatra tegyen szert az intermediate abroncsokon.
A harmadik helyen Valtteri Bottas végzett a Williamsszel, ő 4 tizeddel maradt el Nasr mögött. A finn viszonylag lassú körökkel kezdett, de folyamatosan javítani tudott, délután szinte minden etapjában megjavította az addigi legjobbját. Nagyobb problémával ő sem szembesült, de némileg kevesebb kört futott, mint vasárnap, ezúttal 73 helyett csak 61-et. Cserébe viszont jóval gyorsabb volt, 1,6 másodperccel futott jobb kört, mint egy nappal korábban. „Megint jó napunk volt, sikerült elvégeznünk a feladatainkat" – mondta. „A köridők még nem számítanak, délután mi is hosszabb etapokat futottunk."
Vasárnap a Mercedes mindenkit megdöbbentett azzal, hogy rögtön az első tesztnapon 157 kört tudtak megtenni, de hétfőn őket sem kerülte el a műszaki hiba. Igaz, Lewis Hamilton így is a legszorgalmasabb pilótának bizonyult: 91 kört tett meg, mielőtt délután 2 óra körül vízszivárgás miatt a garázsba kellett hajtania. Már nem is tudott visszatérni a pályára, ezért 1:22.490-es idejével a 4. helyre csúszott vissza, de Rosberg vasárnapi idejét több mint 6 tizeddel megjavította. „Nagyjából olyannak érzem az autómat, mint tavaly, de nagyobb a leszorítóerő" – nyilatkozta. „Biztosan előreléptünk, de nehéz megmondani, hogy mennyivel. Ma nem azért voltunk a pályán, hogy minél gyorsabb köröket fussunk."
Hamilton mögött Max Verstappen végzett, aki 73 körrel eredményes napot tudhat maga mögött, ráadásul 1,2 másodperccel gyorsabb volt csapattársa, Carlos Sainz Jr. vasárnapi idejénél. A Toro Rosso napja azonban nem volt tökéletes, Verstappen délután több órát is a bokszban töltött egy műszaki hiba miatt, de a gyakorlás végén a vizes pályán is kipróbálhatta a körözést. Mögötte Pastor Maldonado végzett, aki először vitte pályára a Lotus E23-ast, miután az alkatrészek vasárnapra még nem érkeztek meg a pályára. Az autót sikerült gyorsabb összerakniuk, így Maldonado már délelőtt 10 óra után a pályára hajtott. Összesen 41 kört sikerült megtennie, mielőtt a hajtáslánc hibája miatt idő előtt be kellett fejeznie a tesztelést. A Lotus leállása okozta egyébként a nap egyetlen, mindössze néhány percig tartó piros zászlós időszakát.
A McLaren küszködései tovább folytatódtak az új Honda-motorral, Fernando Alonsóhoz hasonlóan hétfőn Jenson Button is csak 6 kört tudott megtenni. Ebből 5-öt még a nap első felében teljesített, ekkor futotta meg egyetlen mért körét is, amely azonban 33 másodperccel elmaradt Vettel idejétől. Ezután hosszasan szerelték a hajtásláncot, és csak az utolsó órában, a vizes pályán tudtak egy újabb körre kihajtani. Button a nap végén hangsúlyozta, a McLaren még egy hosszú út elején jár, és igyekezett a pozitívumokat kiemelni. „Nem mondhatjuk, hogy ideális az idénykezdetünk, de a csapattól már az is nagy eredmény volt, hogy sikerült elhoznunk az autót az első tesztre" – mondta. „A ma jelentkezett problémát sikerült délutánra megoldanunk. Reméljük, hogy a következő két napon sokkal eredményesebbek leszünk, és erre van is esélyünk."
Danyill Kvjat első napja a Red Bullnál kínosan alakult, és ezért saját magát okolhatja. A fiatal orosz az első ellenőrző körében lecsúszott a pályáról, és letörte az RB11-es első szárnyát. Mivel a Red Bullnak nem volt több első szárnya tartalékban, Kvjat azzal töltötte a nap hátralévő részét, hogy szárny nélküli autóval időnként kihajtott egy-egy körre, majd rögtön vissza is tért a bokszba, és főleg a rajtokat gyakorolta. „Néha megtörténik az ilyesmi, és most pont rosszkor történt" – nyilatkozta a nap végén. „Nagyobbat is hibáztam már ennél. Sok tényező hozzájárult a kicsúszásomhoz, például a hideg abroncsok. Nagyon lassan vezettem, de sajnos ez sem segített. Az incidens kicsit visszavetett minket, de megpróbáltunk első szárny nélkül is hasznos munkát végezni."
Kvjat így köridő nélkül zárta a tabella alján az idei első tesztnapját, legközelebb pedig csak szerdán próbálkozhat, hiszen holnap ismét Daniel Ricciardo vezeti majd a Red Bullt.
Köszöntjük kedves olvasóinkat a 2015-ös előszezon második tesztnapjáról élőben készülő tudósításunkban! Akárcsak tavaly a mezőny tegnap ezúttal is Jerezben kezdte meg a felkészülést az éles bevetésre. A pályát nem tartja mindenki ideálisnak a tesztelés szempontjából, mert a vonalvezetés nem tipikus, az aszfalt pedig rendkívül érdes. Ráadásul ilyenkor még hideg is van.
Vasárnap reggel még gyorsan leleplezték az új Mercedest, Williamst és Red Bullt, majd belevágtak a lecsóba. Némi meglepetésre végül a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak Sebastian Vettellel a volánnál - igaz, ez nem feltétlenül jelent bármit is, mert tavaly Kimi Räikkönen kezdte az élen az előszezont. A legmeggyőzőbb teljesítményt nem meglepő módon a címvédő Mercedes nyújtotta: Nico Rosberg az alig 75 perccel a tesztelés kezdete után elért idejével sokáig tartotta a vezetést, és kapásból több mint két versenytávot tett meg. A napról készült részletes összefoglalónk sok nyilatkozattal itt olvasható.
Úgy tűnik, tegnap félrevonult a Mercedes főnökeivel Jerezben, és évi ötmillió eurós fizetésemelést kért. Erről bővebben itt, az F+1 Blogon írtunk.
A Ferrarin kívül gyakorlatilag az összes csapat mást ültet az autójába, mint tegnap:
Mercedes – Lewis Hamilton
Ferrari – Sebastian Vettel
Red Bull – Danyiil Kvjat
Williams – Valtteri Bottas
McLaren – Jenson Button
Toro Rosso – Max Verstappen
Sauber – Felipe Nasr
Lotus – Romain Grosjean
Verstappen már készülődik:
Megkezdődött a második tesztnap: Vettel, Hamilton és Nasr azonnal ki is hajtott a pályára. Amely egyébként még jéghideg.
Egy fel- és egy levezetőt, majd visszatért a bokszba. A többiek csak egy kört teljesítettek, köztük az imént a Red Bull új versenyzője, a Vettelt váltó Kvjat is.
Az autójuk tegnap este ért Jerezbe, ezért elismerték, hogy az érdemi munkát valószínűleg csak kedden tudják majd megkezdeni vele, mert még össze kell szerelni. De a Mercedes motor hangja itt már meghallgatható:
Fernando Alonso tegnap csak hat körig jutott, de Jenson Button már a mai teszt kezdete után nem sokkal pályára vitte a Honda erőforrással szerelt McLaren MP4-30-at. Egy installációs kör után visszatért a bokszba, a helyszíni beszámolók szerint a motor egyelőre nem jár tisztán.
A gyári Mercedes eljárásához hasonlóan a Williams-Mercedes is kint maradt egy második körre, de Valtteri Bottas egyelőre nem diktál komoly tempót. Az viszont pozitívum, hogy a grovei csapat tegnappal ellentétben nem csak délután lép először pályára.
Marcus Ericsson tegnap meglepetésre a második lett egy lágy gumival futott köridővel, ma Felipe Nasr következik, aki a Williams tesztpilótai állását cserélte a Sauber versenyzői ülésére.
A brazil Nasr 1:41.577-tel kezdett, de Hamilton gyorsan átvette a vezetést 1:26.566-tal, majd megpördült a 3-as kanyarban, de gond nélkül folytatni tudta a körözést. A Sauber versenyzőjének aktuális ideje 1:28.357.
Lewis Hamilton ott folytatja a Mercedesszel, ahol Nico Rosberg tegnap abbahagyta. A világbajnoki címvédő és Felipe Nasr az egyedüli két pilóta a pályán, Hamilton már 1:24.803-nál jár. Közben Max Verstappen is tett egy ismerkedő kört az STR10-zel, de visszatért a bokszba.
Ma reggelre egy "dudor" jelent meg a McLaren orrán, ami egy szenzort rejt magában. Tegnap még nem volt látható.
A tegnapi leggyorsabb Sebastian Vettel 1:23.029-cel az élre állt közepes gumikkal. A következő körében javítani tudott az utolsó szektorban, de összességében elmaradt a mai legjobbjától. Közel van már a tegnapi tempója.
Jenson Button ismét a pályára hajtott a McLaren MP4-30-cal, de a helyszíni beszámolók szerint az autó Honda motorjának hangja továbbra sem tűnik egészségesnek. A csapat ráadásul óvatos is, amikor a brit pilóta visszatér a bokszba, egy szerelő porral oltóval készül az autó hátsó traktusánál, és csak akkor tolják be az épületbe, ha biztosan nem gyullad ki.
Egyedül Max Verstappen köröz jelenleg Jerezben, a holland tinédzser egyelőre nem túl gyors időket fut, de szép lassan farag azért az eredményeken. Egyelőre 1:28.953-nál tart, ez 5,8 másodperccel lassabb Vettel mai legjobbjánál.
Egy nézői klip tegnapról. Amúgy több tízezren látogattak ki Jerezbe - főként spanyolok, hogy láthassák Alonsót a McLarenben.
Felhők lepték el az eget a jerezi pálya fölött, így a korábban emelkedő pályahőmérséklet most 7,8 Celsius fokon stabilizálódott. A levegő mindössze 5,9 Celsius fokos. Ennyire hideg még Spában sem szokott lenni.
Nem tudni, hogy milyen keverékű gumikon, de javított köridején Felipe Nasr, és 1:24.338-cal továbbra is a második helyen van Vettel mögött.
Korábbi sisakjain megfigyelhető elemeket tartalmaz, de újszerű Jenson Button sisakja, amiben pályára lépett a McLaren-Honda volánjánál. Tavaly elhunyt édesapja tiszteletére továbbra is látható rajta Törpapa, valamint japán karakterek, és a brit zászló motívumai is.
A Lotus tegnap késő délután megérkezett Jerezbe, de továbbra is dolgoznak az E23 Hybrid összeszerelésén, nem tudni, hogy már ma vagy csak holnap tudnak először pályára lépni. Az enstone-i gárda a McLarenhez hasonlóan erőforrás-beszállítót váltott, az idei évtől már Mercedes motorokat használnak. Azzal, hogy az első tesztnapot kihagyták, már csaknem 700 kilométer hátrányba kerültek a gyári csapathoz képest.
Már 1:22 alatt jár a Ferrarival Sebastian Vettel. A német pilóta újabb gyors köreivel 1:21.926-ra, majd 1:21.884-re javított. Később visszalassult 1:22 elejére, de továbbra is versenyképes időket fut, közepes keverékű abroncsokon.
Bő egy óra után így állunk:
1. Vettel (Ferrari SF15-T) 1:21.884 - 17 kör
2. Hamilton (Mercedes W06) 1:22.490 - 12 kör
3. Nasr (Sauber C34) 1:24.338 - 16 kör
4. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:28.893 - 9 kör
5. Bottas (Williams FW37) - 7 kör
6. Kvjat (Red Bull RB11) - 2 kör
7. Button (McLaren MP4-30) - 2 kör
Zsinórban öt körön keresztül jobb időket autózott, mint az általa elért tegnapi legjobb eredmény, majd a hatodik körben kicsit elmaradt ettől, a nyolcadik kör végén pedig visszahajtott a bokszba. Közben Lewis Hamilton is javított, a brit pilóta jelenleg a második a Mercedesszel, köszönhetően 1:22.490-es körének, ez most 6 tizeddel lassabb Vettelénél.
Felipe Nasrhoz hasonlóan Lewis Hamilton autójának abroncsain sem látszik, hogy milyen keverékkel készültek. A brit pilóta 1:22 végi köröket fut jelenlegi etapja során.
Bő egynapos késéssel, de a Lotus is csatlakozott a mezőnyhöz a jerezi teszt során. Kicsivel 10 óra 20 perc után Pastor Maldonado elhagyta a bokszot a Mercedes motorral szerelt E23 Hybrid volánja mögött, de természetesen a kör végén vissza is tért a szerelőkhöz.
Több, mint 10 kört tett meg egyhuzamban Lewis Hamilton a Mercedesszel, tempója viszont egy másodperccel visszaesett a jelöletlen gumikon. Mielőtt visszatért volna a bokszba, Felipe Nasr is visszatért a pályára.
1:26.068-cal a 4. helyen kezdett Valtteri Bottas a hétfői tesztnapon, majd 1:24.923-ra javított, és visszatért a bokszba. Közben az Autosport fényképén úgy látszik, hogy a Mercedes ma is áramlásjelző festékkel figyeli a W06 Hybrid aerodinamikai jellemzőit.
A Sky Sports arról számolt be, hogy nem csupán az időjárás romlott el a mai napra, a közönség is eltűnt Jerezből. Míg a vasárnapi napsütésben 20 000-nél is több néző látogatott ki a pályára, a lelátók ma konganak az ürességtől. A magyarázat egyszerű, Spanyolországban is munkanap a hétfő.
Nem indul könnyen a jerezi teszt sem a McLaren-Honda számára, de Ron Dennis, a McLaren csoport elnöke szerint ez normális jelenség.
"Az általunk bemutatott, hajtáslánccal kapcsolatos technológiák között vannak olyanok, amelyek korábban nem léteztek" - idézte Dennist az Autosport. "Nyilvánvaló, hogy ez némi kockázattal jár, de úgy gondoljuk, hogy ezt ellenőrzés alatt tartjuk. Az eddig tapasztalt problémák a motor kiélezett elrendezéséből fakadnak, de a tesztelés erről szól."
Dennis elismerően nyilatkozott a Peter Prodromou vezetésével megtervezett autóról, ami szerinte mind a fejlesztés, mind a gyártás szempontjából olyan szintet képvisel, ami páratlan a McLaren eddig épített autói között.
Láthatóan különböző programokat teljesítenek a csapatok, mert Sebastian Vettel már 1:20.984-es kört is tudott futni. Hamilton továbbra is 1:22.490-nel második, a többiek 24-eket futottak eddig.
Egy kört ment Maldonado az új Lotusszal, majd visszatért a bokszba. Nem sokkal később Button is újra pályára lépett a McLarennel.
Vettel továbbra is az élen, próbálgatja szárnyait a Lotus és a McLaren, várat magára a Red Bull.
1. Vettel (Ferrari SF15-T) 1:20.984 - 31 kör
2. Hamilton (Mercedes W06) 1:22.490 - 30 kör
3. Nasr (Sauber C34) 1:24.338 - 22 kör
4. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:24.751 - 20 kör
5. Bottas (Williams FW37) 1:24.923 - 7 kör
6. Kvjat (Red Bull RB11) - 2 kör
7. Button (McLaren MP4-30) - 2 kör
8. Maldonado (Lotus E23) - 1 kör
Újabb bizonyíték arra, hogy a teszteken bármi megtörténhet: a Red Bull első szárny nélkül engedte ki Danyiil Kvjatot a pályára.
Balesetek után gyakran látni F1-es autókat első szárny nélkül a bokszba visszatérni, de mégis furcsa látvány, hogy az egyébként is álcázott Red Bullról egy kör erejéig hiányzott a jól megszokott légterelő. Az eredmények terén egyelőre nem villognak, de a rivaldafényt ismét megszerezte a feltűnést kedvelő osztrák-angol csapat.
Lehetséges, hogy egy korábbi etap során megsérült a szárny, ezért elővigyázatosságból szerelték le az RB11-ről. Egy frissen összerakott autónál bőven elképzelhető alkatrészhiány a tesztek második napján. Kvjat középső szektorideje 16 másodperccel gyengébb Sebastian Vettel legjobbjánál.
A pálya fölötti felhők miatt csak lassan és keveset emelkedik a hőmérséklet Jerezben. A levegő 8,6 Celsius fokos, a pálya pedig 12,8 Celsius fok hőmérsékletű.
Fernando Alonso szerint ma már nem olyan a hangulat a McLarennél, mint amikor 2007-ben viharos körülmények között távozott Wokingból. "Szerintem, másmilyen, manapság sokkal nyitottabb" - mondta Adam Cooper szakújságírónak. "Én is megváltoztam, 25 éves voltam, amikor először csatlakoztam a McLarenhez, úgyhogy én is más vagyok már. Most eljött a tökéletes idő, hogy visszatérjek, mert ugyanazok a céljaink, és úgy vélem, hogy Eric (Boullier) érkezésével a csapat is sokkal nyitottabb, nemzetközibb lett."
A kétszeres spanyol világbajnok a Honda érkezését is üdvözölte, mert úgy véli, hogy a hozzáállásuk elvezet majd a közös sikerhez. "Nagy rajongója vagyok a japán kultúrának, és ők ezt az életben és a munkájukban is megvalósítják. Rajonganak a motorsportokért. Biztos vagyok abban, hogy előbb vagy utóbb elérjük, amit akarunk. Nagyon úgy érzem, hogy ha a japánok akarnak valamit, azt el is fogják érni."
Egymás után két mért kört is futott Maldonado a Lotusszal, a jobb eredménye jelenleg még alaposan elmarad a jelenlegi szinttől, de valahol el kell kezdeni. A venezuelai 1:35.613-mal jelenleg a 6. helyen áll, három gyors kör után vissza is tért a bokszba.
Nem indul jól Danyiil Kvjat pályafutása a Red Bullnál: az Autosport technikai szakértője, Craig Scarborough azt írja a Twitteren, hogy egy korábbi sérülés miatt szerelhette le a Red Bull az első szárnyat az RB11-ről, de jelenleg nem rendelkeznek pótalkatrésszel, így Angliából, repülővel kell küldeni egy újat a csapatnak. A Red Bullt természetesen ez jelentősen visszaveti a munkában.
Christian Horner megerősítette a Jerezben tartózkodó újságíróknak, hogy Danyiil Kvjat az első körében nekiment egy gumibálának, miután a 2-es kanyarban kicsúszott. Kvjat a kijelzőt figyelte, ezért hagyta el a pályát. A pótalkatrész megérkezéséig a Red Bull csak nagyon alapvető feladatokat tud elvégezni, arra vonatkozóan nem tudtak biztosat mondani, hogy mikor érhet Jerezbe az új szárny.
Az elmúlt egy óra során nem voltak túlságosan aktívak a csapatok, mindössze a Lotus első körei és a szárnyatlan Red Bull próbálkozásai keltettek feltűnést Jerezben. Az állás délben:
1. Vettel (Ferrari SF15-T) 1:20.984 - 31 kör
2. Hamilton (Mercedes W06) 1:22.490 - 53 kör
3. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:24.167 - 38 kör
4. Nasr (Sauber C34) 1:24.338 - 38 kör
5. Bottas (Williams FW37) 1:24.923 - 20 kör
7. Maldonado (Lotus E23) 1:35.613 - 6 kör
8. Button (McLaren MP4-30) 1:54.655 - 5 kör
9. Kvjat (Red Bull RB11) - 7 kör
A csapattársa által tegnap teljesített 157 kör még távol van, de délre Lewis Hamilton is fordult már 50-et a jerezi pályán. Néhány perccel ezelőtt elfékezte magát az 1-es kanyarban, és kiszélesítette a pályát, de tudta folytatni a körözést.
Kicsivel dél után Jenson Button is teljesített egy mért kört, ami az első az újkori McLaren-Honda számára. A statisztikai tény mellett túl sok praktikus jelentősége viszont nincs, mert a helyszíni beszámolók szerint az autó csúcssebessége egyelőre még elmarad az F1-es léptékektől, amit az 1:54.655-ös idő is sugall. Legfrissebb tweetjük szerint a McLaren egy visszatérő problémával küszködik.
Bár ők maguk korábban cáfolták, hogy az összeomlás szélére kerültek, tartja magát a pletyka, hogy súlyos anyagi gondjaik vannak. Ralf Bach, a Sport Bild riportere szerint valójában azért hagyták ki a jerezi tesztet, mert az új autójukhoz nem készült el a váz: a beszállítójuktól, az EOM-től a tartozásaik miatt nem kapták meg, és összesen állítólag 50 millió euró elmaradásuk van többek között a Mercedes és a Pirelli felé. Bach idézi a csapat egyik tagját is, aki ezek után "lehetetlennek" tartrja, hogy a Force India részt vegyen a melbourne-i idénynyitón.
"Azt kellene mondanom önöknek, hogy olyan sok leszorítóerőnk van az autó elején, hogy nincs szükségünk első szárnyra, és csupán próbáljuk kiegyensúlyozni az autót" - idézte Adam Cooper a viccelődő Christian Hornert. A Red Bull csapatfőnöke megerősítette, hogy Danyiil Kvjat a kormányt babrálta, amikor a hideg aszfalton megcsúszott a 2-es és a 3-as kanyar között, majd kissé nekiütközött a gumibáláknak.
A brit menedzser kitért a Red Bull formabontó megjelenésére is. "A külső még ütősebb lesz, nagyszerű valami másmilyet csinálni. Csak várják ki a végét!"
Már 70 kör felett jár a világbajnoki címvédő, de nem fut különösebben látványos köridőket. Így tett Valtteri Bottas is, aki még csak 24 fordulónál jár, elmondása szerint az eredmények még nem fontosak.
"Úgy gondolom, ezekben a napokban az autó megismerése, és a kilométerek gyűjtése a feladatunk, hogy lássuk a megbízhatóságunkat. Kicsit később, Barcelonában lesznek új fejlesztéseink is. Még nem jött el az ideje annak, hogy elkezdjünk tisztán a teljesítménnyel foglalkozni. Először még az alapvető dolgok jönnek" - mondta az Autosportnak.
Nico Rosberg és Lewis Hamilton már több, mint 227 kört megtett Jerezben az első másfél nap során, ami több, mint három komplett versenytáv. Igaz, csak tegnap elvégeztek 17 bokszkiállás-gyakorlatot is, de a brit sajtó máris "golyóállónak" nevezi a Mercedes W06 Hybridet. Az Ezüstnyilak szereplése az ellenfeleket sem hagyja hidegen: "Megérkezni, és 150 kört megtenni... A Mercedes jól felszívta magát" - idézte Christian Hornert a BBC-s Tom Clarkson a Twitteren.
Nem volt túl nagy forgalom mostanában Jerezben, mindössze Max Verstappen és Pastor Maldonado tett meg néhány kört, de jelenleg senki sincs éppen kint. A holland pilóta 42 körével már csak 4-gyel marad el Carlos Sainz tegnapi távjától, a Toro Rosso láthatóan jobban szerepel ma, mint tegnap. A Lotus közben nyilvánosságra hozta, hogy holnap is Maldonado vezetheti az E23 Hybridet, így a jelenleg a partvonalról figyelő Romain Grosjean mindössze egy napot tölthet autóban a jerezi teszt során.
Megtesz néhány kört Danyiil Kvjat az első szárny nélküli Red Bull RB11-gyel, de a csapat korábban elismerte, hogy ezek csak nagyon alapvető feladatok elvégzésére alkalmasak. A fiatal orosz reggeli hibája gyakorlatilag az egész napot használhatatlanná teszi a Red Bull számára, miközben a cserealkatrész érkezésére várnak.
1:23.601 volt Lewis Hamilton legutóbbi köre, aminél ma eddig csak Sebastian Vettel tudott jobbat futni. A brit pilóta következő körei során 23 végi és 24-es eredményt ért el, továbbra is a második helyen áll Vettel mögött, aki órák óta a bokszban várakozik. Kvjat továbbra is 1-1 köröket megy.
A Williams színeiben dolgozó Valtteri Bottas feljött az időtáblázat harmadik helyére, 1:24.131-gyel, eközben Hamilton a helyszíni újságírók szerint rövideket váltott fel, amikor elhaladt a célegyenesben, majd lassan kezdte meg az 1-es szektort is. A brit ezzel le is zárt egy tízkörös etapot, amely során 1:23 eleji időkkel kezdett, majd egészen 1:25-ig lassult.
Egyelőre nem tudni, hogy milyen okból, de Hamilton megállt a jerezi bokszutcában.
Hamilton autóját visszatolták a garázsba, a Mercedes szerelői jelenleg vizsgálják, hogy mi történt. Vettel közben visszatért a pályára, és három egymást követő körben is 1:22-es időket ért el.
Vettel már az ötödik mért körét teljesítette a közepes keverékű gumikkal szerelt Ferrarival. A tempója most visszalassult az 1:23-as tartományba, de a mai nap során rajta kívül ezt csak Lewis Hamilton érte el.
A Mercedes a Twitteren közölte, hogy a hűtővíz-rendszer rakoncátlankodott, ezért állt meg az előbb a bokszutcában. Reményeik szerint hamar ki tudják javítani a hibát, és a brit rövidesen folytathatja a körözést.
Úgy érzik, sikerült megoldaniuk a legutóbbi problémájukat, Button talán visszatérhet a pályára a nap vége előtt. Jelenleg mindenki a bokszban várakozik az újabb etapjára, legutóbb Nasr hajtott be a bokszba három megtett kör után.
Néhány esőcsepp állítólag már hullott a pályára, és egyre sötétebb felhők gyülekeznek az égen. Továbbra sincs senki a pályán, és ha tényleg elkezd esni, akkor ez egy ideig így maradhat.
A venezuelai már 25 kört megtett a ma debütáló Lotusszal, és egyelőre boldogan nyilatkozott az újságíróknak. Elmondta, a tavalyi Lotusnál nehezebb lett volna rosszabb autót építeni, de az első benyomásai egyébként is jók az E23-ról.
Azért a pályát még nem áztatta el az eső, Vettel ki is hajtott rá. Nem sokáig maradt azonban, a kör végén rögtön visszatért a bokszba.
Talán hamarosan újra kimerészkednek a versenyzők a pályára, az elmúlt percekben semmi sem történt a szemerkélő eső miatt, mindenki a bokszban várakozik.
Állítólag megint elkezdett szemerkélni az eső. A Honda legalább annak örül, hogy sikerült azonosítaniuk a legutóbbi hibájukat, de még nem tudni, hogy Button mikor hajthat ki újra.
Örülhet a lelátókon helyet foglaló, ezúttal meglehetősen kis létszámú közönség, a brazil hosszú szünet után megtörte a csendet a Sauberrel. A száraz pályára való, közepes keverékű gumikon hajtott ki a pályára.
Rögtön javítani tudott, 1:23.762-es idővel jött fel Vettel és Hamilton mögé, két helyet ugrott előre. A pálya állapota a korábbi eső ellenére is jó, már Vettel is elhagyta a bokszutcát.
Most nem az a célja, hogy megfussa az eddigi leggyorsabb körét, Nasr utol is érte az első kanyarban. A Sauber újonca most 1:24-es köröket fut, miközben Bottas is kihajtott a pályára.
Az elmúlt egy óra nem volt túl eseménydús, ezért az állás sem változott sokat, csak Nasr tudott javítani.
1. Vettel (Ferrari SF15-T) 1:20.984 - 50 kör
2. Hamilton (Mercedes W06) 1:22.490 - 91 kör
3. Nasr (Sauber C34) 1:23.762 - 60 kör
4. Bottas (Williams Fw37) 1:24.131 - 44 kör
5. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:24.167 - 49 kör
6. Maldonado (Lotus E23) 1:26.069 - 25 kör
7. Button (McLaren MP4-30) 1:54.655 - 5 kör
8. Kvjat (Red Bull RB11) - 15 kör
Visszavette a 3. helyet Nasrtól, 1:23.049-es kört futott. Kvjat megint kihajtott a pályára, de most is csak egy lassú kört teljesített a szárny nélküli Red Bulljával.
Elkezdett egy újabb etapot, az első köre 1:21.8 volt, a második 1:22.2. Maldonado is csatlakozik hozzá a pályán, a Lotus a 26. körét kezdi meg.
Két tizedet javított az idején, most 1:25.802-es idővel áll a 6. helyen. A Lotuson kívül Vettel, Bottas és Kvjat is a pályán van.
Bement 1:23 alá, bár nem sokkal, 1:22.983 az új ideje. Vetteltől így is jócskán, 2 másodperccel elmarad. A német most a rajtot gyakorolja a Ferrarival, ahogy Kvjat is. Az orosznak ez sem jön össze problémák nélkül, az első kísérleténél elég nehezen tudta beindítani a Red Bullt.
Szerintük az új motoron érezhető az előrelépés, és Ericsson szerint a C34-es is sokkal stabilabb, mint a tavalyi Sauber, amelyet az abu-dzabi teszten vezethetett.
Ma először kellett leállítani a gyakorlást, miután Maldonado Lotusa megállt az utolsó szektorban. A többiek gyorsan visszatértek a bokszba.
Nincs szükség munkagépre, a Lotus a bokszbejárattól nem messze állt meg, ezért a szerelők vissza tudják tolni a garázsba. Hamarosan újra megnyithatják a pályát.
Újra szabad a pálya, Vettel azonnal ki is hajtott a bokszból. Az első szektorban megfutotta az eddigi leggyorsabb részidőt, de a kör végére 8 tizeddel elmaradt saját korábbi legjobbjától.
Még nem adták fel, továbbra is szeretnék a következő bő egy órában pályára küldeni Buttont. Az autó elejét állítólag már összerakták, de a hátulján még dolgoznak a szerelők. Eddig 5 kört tettek meg, ez eggyel kevesebb, mint amire tegnap képesek voltak.
A Sauber tesztje továbbra is remekül alakul, most Nasr 1:21.867-es idővel jött fel Vettel mögé, 7 tizeddel gyorsabb volt Hamiltonnál is. A Mercedest Bottas is megelőzte, aki fél másodpercet faragott le az eddigi legjobbjából, és 1:22.319-es idővel jött fel a 3. helyre.
A Mercedes a Twitteren közölte, hogy ma már nem fognak kihajtani a pályára, miután egy hibás alkatrész vízszivárgást okozott az autójában. Hamilton így nem tudja megismételni Rosberg tegnapi teljesítményét, de azért nem kell elkeserednie, hiszen 91 kört neki is sikerült megtennie. Holnap ismét Rosberg vezetheti a Mercedest.
Már csak egy óra van hátra a mai tesztnapból, jelenleg így áll a mezőny:
1. Vettel (Ferrari SF15-T) 1:20.984 - 77 kör
2. Nasr (Sauber C34) 1:21.867 - 74 kör
3. Bottas (Williams Fw37) 1:22.319 - 61 kör
4. Hamilton (Mercedes W06) 1:22.490 - 91 kör
5. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:24.167 - 58 kör
6. Maldonado (Lotus E23) 1:25.802 - 41 kör
7. Button (McLaren MP4-30) 1:54.655 - 5 kör
8. Kvjat (Red Bull RB11) - 18 kör
Hirtelen elkezdett zuhogni, mindenki bemenekült a bokszba. Még egy óráig körözhetnének a csapatok, de ha nem csillapodik az eső, elképzelhető, hogy ennyi volt mára.
Egy hosszabb szünet után épp akkor készültek kihajtani a pályára, amikor rázendített az eső. Továbbra is esik az eső, a pálya pedig üres, egyelőre senki nem próbálta ki a Pirelli intermediate gumijait.
Ezt időnként megteszik, de a pályára még mindig nem hajtottak ki, erre száraz aszfalton ma már nem is lesz lehetőségük. Még senki nem merészkedett ki a pályára, mióta elkezdett esni. A legtöbb versenyző ki is szállt az autójából.
A McLaren talán kiküldi Buttont a vizes pályára, hogy ellenőrizzék, sikerült-e kijavítaniuk a problémát. Többször is beindították a motort, de továbbra sem hajtottal ki a 6. körükre.
Verstappen volt az első, aki a vizes pályán kimerészkedett a bokszból, majd Nasr is követte őt. Az újoncok kihasználják, hogy ezúttal vizes pályán, esőgumikon is gyakorolhatnak. Nasr 74, Verstappen pedig 59 kört tett meg eddig, de a holland autóját a délután nagy részében a bokszban szerelték.
Ez 18 másodperccel lassabb, mint a száraz pályás ideje, de a McLaren mai egyetlen próbálkozásánál így is 12 másodperccel gyorsabb. A holland rövid időre behajtott a bokszba, majd folytatta a körözést, ezúttal már intermediate gumikon.
Az eső miatt korábban befejezték a második napot, valószínűleg ezzel nincsenek egyedül. Felipe Massa már izgatottan várja a holnapi napot, amikor ő is kipróbálhatja az új Williamst.
18 perccel az edzésnap vége előtt Button elhagyta a bokszutcát, a délután során először. A McLaren-Honda nagyon lassan teljesíti a kört az intermediate gumikon, majd rögtön vissza is tér a bokszba. Verstappen közben 1:40-es köröket fut.
Ezért kellett meglengetni a piros zászlót bő egy órával ezelőtt. Nem veszítettek sok időt, hiszen az esős pályán valószínűleg úgysem végeztek volna érdemi munkát, így legalább fel tudnak készülni a következő napra.
Rajta kívül továbbra is a két újonc, Nasr és Verstappen gyakorol az esőben. A négyszeres világbajnok eddig 79 kört tett meg a Ferrarival, ami szép teljesítmény, de a 91 körös Hamiltont már nem fogja utolérni. Nasr is szorgalmas volt ma, a 80. körét kezdte meg.
Lassan kezd felszáradni a pálya: Vettel már 1:36-os kört futott, Verstappen két másodperccel marad el tőle az intermediate gumikon. Úgy tűnik, a McLaren ma is csak 6 kört fog megtenni, Button az előző próbálkozása óta a bokszban üldögél.
Most 1:35-ös időket fut, és már 83 kört teljesített különösebb gond nélkül. Most csak két Ferrari-motoros autó köröz, a sauberes Nasr három másodperccel lassabb Vettelnél.
Az utolsó percekre Verstappen is csatlakozott Vettelhez és Nasrhoz, hárman köröznek az intermediate gumikon. Most Vettel is visszavett egy kicsit a tempóból.
Vettel maradt az élen, a német a második tesztnapon is a leggyorsabb volt a Ferrarival. A legtöbb kört ezúttal is a Mercedes tette meg, de a tabellán csak a 4. helyen végeztek.
A végső sorrend:
1. Vettel (Ferrari SF15-T) 1:20.984 - 89 kör
2. Nasr (Sauber C34) 1:21.867 - 88 kör
3. Bottas (Williams Fw37) 1:22.319 - 61 kör
4. Hamilton (Mercedes W06) 1:22.490 - 91 kör
5. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:24.167 - 73 kör
6. Maldonado (Lotus E23) 1:25.802 - 41 kör
7. Button (McLaren MP4-30) 1:54.655 - 6 kör
8. Kvjat (Red Bull RB11) - 18 kör