Mivel a Bahreini Nagydíj időmérőjét és a futamot este, lényegesen eltérő feltételek mellett rendezik, a csapatok nem törték magukat, hogy sok időt töltsenek a pályán a délutáni utolsó szabadedzésen. Az élmezőnyből Daniel Ricciardónak, Kimi Räikkönennek, Lewis Hamiltonnak, Sebastian Vettelnek mért köre sem volt 45 percen keresztül, és a három élcsapat hat pilótája együtt csak 58 kört tett meg az egyórás tréningen.
Kezdetben főleg a Force India és a Toro Rosso versenyzői aktivizálták magukat, majd Max Verstappen is csak fél óra elteltével iratkozott fel a tabellára a lágy gumin.
Végül ő bizonyult a leggyorsabbnak is, 1:32.194-es idejével 110 ezredet vert Hamiltonra a szuperlágy keveréken.
A 3-5. helyeket elfoglaló Vettel, Valtteri Bottas és Räikkönen hátránya fél másodperc fölötti volt, de ez megtévesztő amiatt, hogy ők hárman percekkel korábban, nem annyira jó állapotú aszfalton futották meg a legjobb idejüket. Vettel egyébként az első próbálkozását elrontotta, lecsúszott a pályáról az egyik gyors kanyarnál, és másodikra állította meg a stoppert 1:32.7-nél.
Az edzés kétharmadánál Romain Grosjean okozott néhány perces kényszerszünetet, miután
a 4-es kanyarból vadul kigyorsítva irányíthatatlanná vált az autója,
a szemközti palánknak koccant, és leszakadt első szárnnyal rossz helyen állt meg. Végül azért vissza tudott gurulni a bokszutcába.
Felipe Massa és Nico Hülkenberg megtartotta jó formáját, péntekhez hasonlóan nem sokkal sertepertéltek az élboly mögött: előbbi ismét csupán 6, utóbbi 8 tizeddel kapott ki az élen végző Vetteltől. A Williams és a Renault gyorsabbik pilótáját nagyobb lemaradással a Toro Rosso párosa követte, de hozzájuk viszonylag közel férkőzött a középmezőny tagja. A 9. Sainzot és a 16. Ocont 4,5 tizedmásodperc választotta el.
Az edzésről élőben készült tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatják.
Köszöntjük kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a Bahreini GP harmadik szabadedzése. Ezt ismét természetes napfényben rendezik, az időmérőre és a futamra ellenben már bekapcsolják a reflektorokat.
Péntek este Vettel futotta meg a legjobb időt, de előnye 1 tized sem volt Bottas és Ricciardo előtt. Hamiltont akadályozták, amikor a legjobb állapotban voltak a szuperlágy gumijai, így csak 5. lett, a hosszú etapokon azonban ő tűnt legerősebbnek. A Ferrari versenyszimulációja közel ugyanolyan erős volt Räikkönennel, és Ricciardo hátránya is csak kb 3,5 tized volt körönként. Lehet, hogy a Red Bull bezavarhat a Ferrari és a Mercedes párharcába.
Mármint Bahreinben, hiszen itt este van a tétre menő program. "Szörnyű vezetni ilyenkor, nem élvezzük - mondta Hamilton a pénteki első tréningről, amelyet időpocsékolásnak tart. - Olyan, mintha egy tábla csokit tennénk az aszfaltra. Az elolvad, és ugyanez történik a gumikkal is. Nem tanulunk semmit."
Tegnap délután elromlott az MGU-H az autójában, és a motorcsere miatt elvesztegette a második edzés felét, mindössze 8 kört tehetett meg. Van mit bepótolnia.
39 fokos - tegnap ugyanilyen időtájt bőven 40 fölött járt a hőmérő higanyszála. A levegő 34 fokos 4 perccel az edzés kezdete előtt.
És az előrejelzés szerint holnapra még erősebb lesz. Ricciardo pénteken megjegyezte, hogy a szélirány úgy változott pénteken, hogy rontott a köridőkön.
Törülközővel a nyakán áll a garázs előtt, azt nem tudjuk, hogy a Renault-nál valamilyen műszaki hibát próbálnak-e megoldani. Mások már kijöttek a pályára, Vettel például a közepes keménységű gumin.
Eddig 11-en merészkedtek elő a garázsból, de jellemzően csak 1-1 ellenőrző körre.
A Motorsport.com elemzésre rámutatott, hogy az oldaldoboz előtti terelőszárnyat alaposan átdolgozták: több rést vágtak rá, és a hosszát is megnövelték. Hamarosan egy keskenyebb oldaldobozzal jelentkezhetnek, mert elővigyázatosságból, a hűtés miatt egy viszonylag széles megoldással indították a szezont. Bahreinre módosítottak az orrkúp alatti légterelő idomon is.
1:34.415-tel nyitott a lágy gumin, Sainz egyből a szuperlágy keverékkel érkezik.
Egy próbarajt után hajt velük pályára. Sainz 1:34.219-zel átvette a vezetést, és Pérez is feliratkozott a tabellára.
Amiért elengedte Alonsót az Indy 500-ra, ő a saját pilótáival ezt biztos nem tenné meg. Zak Brown sem volt rest, poénosan visszavágott a Red Bull csapatfőnökének, erről itt olvashatnak. Alonsót egyébként Button fogja helyettesíteni a Monacói Nagydíjon.
Miközben csak a két Force India köröz, említsük meg, hogy a Mercedes szerelőinek hosszú éjszakája volt, mert meg kellett erősíteniük a T-szárnyakat az autókon, miután Bottaséról egyszerűen lerepült az elem a második edzésen, kárt okozva Verstappen padlólemezén is. Az FIA szakemberei előtt bizonyítaniuk kell, hogy a motorborítás hátulján lévő idomot most már biztoságosan rögzítették.
A Williams újoncának lábát ugyanis valami nagyon égette a második tréningen, ezért menekült az autóból, amint lehetett.
7 autót jelez a monitor, de Räikkönen még mindig nem járt a pályán. Hülkenberg bejött a 3. helyre.
Eltelt 25 perc, de még csak tízen jegyeztek mért kört. A sorrend: Kvjat, Sainz, Vandoorne, Ocon, Stroll, Hülkenberg, Pérez, Ericsson, Palmer, Wehrlein.
De vele ellentétben a lágy gumit használja, így futott 1:34.5-öt. Vandoorne mintegy 3 tizeddel gyorsabb nála eddig.
A Mercedes pilótája a szuperlágyakon vág neki egy mért körnek. A három élcsapat többi tagja változatlanul a bokszban csücsül.
Eddig kevés hibát láthattunk, de a finn most elkövetett egyet: az utolsó kanyarnál lesodródott a pályáról. Talán a szél tréfálta meg.
1. helyet ért neki az 1:33.720. Ricciardo és Verstappen a lágy gumival hajtott pályára, Räikkönent pedig még mindig nem láttuk.
1:33.249 a hollandtól, így Massa hiába javított, a williamses visszacsúszott a 2. helyre.
A 4-es kanyarból agresszívan gyorsított ki, de a Haas hátulja ezt nem díjazta, és a poron megcsúszva megpördült. Az autóról letört az első légterelő a szemközti palánkon, és a rossz helyen leparkolt kocsi miatt előkerültek a piros zászlók.
Saját lábán, pardon, kerekein tud visszamenni a bokszutcába, így később még részt vehet az edzésen, amelyből 18 perc lesz hátra, amikor újra megnyitják a pályát.
Ahogy Ricciardónak és Räikkönennek sem, elég nagy volt a lazsálás háromnegyed órán át. Az utolsó percekben azért bizonyára az élmezőny tagjai is előkerülnek.
A szuperlágy gumin az időmérőt szimulálhatják, bár tudjuk, hogy a körülmények később jelentősen mások lesznek a sötétben. Vettel hibázott az egyik gyors kanyarnál, lecsúszott az aszfaltról, oda a köre.
1:32.785-et futott, miközben Vettel azért nem vette el a gázt a hibája után, és a 4. helyre férkőzött be, Massa mögé.
Borzasztó szoros megint a helyzet az élen: Bottas 31 ezreddel ment gyorsabb kört Räikkönennél. Hamilton most vágott neki a saját időmérő-szimulációjának.
Hoppá, csak 179 ezreddel volt lassabb Bottasnál. A Renault lesz a hétvége egyik kellemes meglepetése? Hülkenberg tegnap is meglepően közel maradt az élmezőnyhöz.
Nem erőlteti túl ő sem, mért kör nélkül egyelőre utolsó. Vettel közben javított, és 1:32.750-tel átvette az 1. helyet Bottastól - 4 ezredet vert rá.
Kvjat mögé, de Massánál még több mint 1 másodperccel lassabb.
Nem tudjuk, mi történt a körében, de csak 9. a tabellán. Az állás: Vettel, Bottas, Räikkönen, Massa, Hülkenberg, Verstappen, Kvjat, Stroll, Hamilton, Sainz.
3 perc van hátra, úgy tűnik, nekik ennyi volt az edzés. Verstappen érkezik viszont még a szuperlágy gumin (korábbi idejét a lágyon futotta)...
1:32.194, több mint fél másodpercet vert Vettelre. Ricciardo csak a 6. helyre jön be.
Javított, de csak 2., 110 ezreddel lassabb Verstappennél. Räikkönen amúgy mégis kijött a bokszból, meglátjuk, felér-e egy mért körre.
Köszönjük a figyelmet, az időmérő 17 órakor kezdődik. Az utolsó edzésen tehát Verstappen volt a leggyorsabb, Hamiltont, Vettelt, Bottast és Räikkönent megelőzve.