Räikkönen autója elromlott, Verstappen bukott a bakui nyitányon
2018. április 27. 10:50
A tavalyi első szabadedzés legjobb körénél gyorsabb körrel Valtteri Bottas végzett az élen a 2018-as Azeri Nagydíj első tréningjén. A Mercedes pilótája a hétvégére szállított legpuhább, ultralágy abroncsokat használta, ezzel majdnem egy másodpercet vert négyszeres világbajnok csapattársára, viszont alig tudta megelőzni a Kínai Nagydíj győztesét, Daniel Ricciardót.
Az ausztrál pilóta mindössze 0,035 másodperccel bizonyult lassabbnak az Ezüstnyílnál, ráadásul ő a Mercedesszel ellentétben az egy fokkal keményebb, szuperlágy gumikra szavazott. Ricciardo ismét remek formában vezetett, az sem zavarta meg, hogy csapattársához, Max Verstappenhez hasonlóan az autójával elkezdte felmarni a pálya széli fehér csík festékrétegét.
Nem ez volt az egyetlen probléma, amivel Verstappennek szembe kellett néznie. A bakui szabadedzésen is folytatódott az ifjú holland vesszőfutása, mivel még a tréning elején elfékezte magát és autójával a gumifalnak csúszott. A Red Bull nem tört össze vészesen, de saját lábán nem tudott tovább menni, így Verstappen rengeteg időt vesztett, hiszen
kimaradt az edzésről, ráadásul az autót is csak a leintés után tudták visszaszállítani a csapathoz.
Nem indult jól a Ferrari hétvégéje sem: Az ellenfeleikkel ellentétben ők rögtön az ultralágy gumikkal kezdtek kísérletezni, de meglepően lassúnak bizonyultak, még akkor is, ha valószínűleg letekert erőforrással haladtak, hiszen a végeredményben a 10. helyezett Sebastian Vettel volt az első, aki az olaszok motorját használta.
Vettel és Kimi Räikkönen egy pillanatig sem volt versenyben a legjobb helyezésekért, panaszkodtak a gyenge tapadásra és az abroncsokra, ráadásul Räikkönen az utolsó fél órára kénytelen volt kiszállni az autóból valamilyen műszaki hiba miatt. A Sky Sports riportere szerint váltóhiba merülhetett fel, de ezt a csapat nem erősítette meg.
Tavalyi teljesítményükre emlékeztetett a Force India formája,
hiszen Sergio Pérez az utolsó pillanatban beugrott Lewis Hamilton elé a 3. helyre, Esteban Ocon pedig közvetlenül a gyári Mercedes mögött az 5. helyen zárt. Küszködött viszont a Renault, Carlos Sainz alaposan elfékezte a jobb első gumiját és Nico Hülkenberghez hasonlóan erős vibrációval küzdött.
A Bakuban megszokottak szerint igen sok kisebb-nagyobb vezetői hiba történt az edzésen, de Verstappen balesetétől eltekintve egyik sem járt komolyabb következményekkel. Sokan kiengedték az autóikat a bukótérbe az 1-es és a 8-as kanyarban és az utolsó percekben a forgalom is erősödni kezdett, ezért a pilótáknak egyre nehezebb dolguk volt, ha tiszta pályát kerestek maguknak.
Noha az időjárás nyárias volt, a hőmérsékletek jóval alacsonyabbak voltak a korábbiaknál,
hiszen az első két bakui futamot nyári forróságban rendezték meg. Ez a gumik felmelegítése és menedzselése terén is kihívásokat támaszt, nem véletlen, hogy az edzés elején látott aerodinamikai mérések után a legtöbb csapat a különböző keverékekkel kezdett kísérletezni. A munkát magyar idő szerint 15 órától folytathatják a verseny szempontjából érdekes hosszabb etapokkal.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Olvasóinkat a 2018-as Azeri Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! Percek múlva kezdődik a tréning, addig ajánljuk a futamelőzetesünket!
Csütörtöki galériánkban a Red Bull pilótáinak kalandjáról is láthatók képek.
---- separator ----gallery-content-type:e7687d80-342f-4f78-b298-b96baa60b2dd---- separator ----Nem a tulajdonosok reményei szerint indult a szezon, ez valószínűleg újabb vezéráldozatot hoz magával, közben új fejlesztésekkel is próbálkoznak Bakuban.
Az újságírók szinte csak tőle kérdeztek az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján, szegény Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg szinte csak az idejét vesztegette. Daniel Ricciardo meg is jegyezte, hogy meghívja a srácokat egy italra.
Tavaly az első szabadedzésen Max Verstappen zárt az élen 1:44.410-zel. A nem hivatalos körrekord Lewis Hamilton tavalyi pole pozíciós eredménye 1:40.593-mal, a futamon Sebastian Vettel volt a leggyorsabb 1:43.441-gyel.
Az éles balosban gyakran összetörik az autójukat a pilóták. Az idei versenyre állandósították a 2017-es versenyhétvége során kialakított ideiglenes kerékvetőket.
A Kínai Nagydíj után tűnt fel, hogy az ő kormányán megjelent egy extra fül, de a sajtóban senki sem tudja, hogy mire való. A Sky Sports megkérdezte a német pilótát, ő azt állította, hogy észre sem vette és megkérdezi majd a csapatát.
Ericsson, Vettel, Magnussen, Alonso, Grosjean is követi őt a pályára, kezdődnek az installációs körök!
Rövidnadrágos idő van Bakuban (bár a helyiek nem szeretik, ha az ember nem csak sportoláshoz visel ilyet), pedig a tavaly nyári időpont után idén tavasszal rendezik a versenyt.
Ezt a próbálkozást azonban a boxutcában fejezte be. A Ferrarikon és Daniel Ricciardo Red Bullján is mérőeszközök bukkantak fel, a csapatok egyik feladata az lesz, hogy a gyors egyenesre optimalizált aerodinamikai csomagjuk működését is leteszteljék.
"Valami erő izé volt a boxkijáratnál" - mondta a rádión. Mérnök legyen a talpán, aki ebből rájön, hogy mi nem tetszett a pilótának.
A két Mercedes-pilóta teljesítette az első mért köröket, Valtteri Bottas 1:49.762 alatt ért körbe, Hamiltonnak ehhez elsőre 1:52.006 kellett, de utána abszolút legjobb első szektorral kezdett. Mindketten szuperlágyakkal mennek.
A 2009-es világbajnok korábbi csapattársához, Fernando Alonsóhoz hasonlóan részt vesz a 2018-as Le Mans-i 24 órás versenyen az orosz SMP Racing színeiben. Jenson Button a korábbi F1-es pilóta, Vitalij Petrov és a szintén orosz Mihail Alesin váltótársa lesz az LMP1-es Dallara-AER volánja mögött.
Még mindig csak a két Mercedesnek van mért köre, Hamilton 1:47.563-ra gyorsult, Bottas 1:47.636-nál tart. Magnussen egyelőre sisak nélkül figyeli az eseményeket, Hartley pedig kénytelen volt visszatolatni a pályára.
Egymással fogócskáznak a Mercedesek, Hamilton a nagyon gyenge tapadásra panaszkodik, mérnöke szólt neki, hogy a pálya hőmérséklete sem magas. A brit pilóta így is vezet 1:46.965-tel, Bottas 1:46.539-cel követi, mögöttük Pérez, Hartley és Stroll is teljesített mért köröket.
Úgy tűnik, szépen feltakarították a pályát a szabadedzés előtt, de a festés nem igazán sikerült, mert az egyik jobbos előtt Verstappen autója felmarta a pálya szélét határoló csíkot és az arra járó autók most felszívják a törmeléket.
A Mercedesek szuperlágy, a Red Bullok lágy, a Ferrarik ultralágy gumikkal kezdenek a pályán. Verstappen közben 1:46.399-cel átvette a vezetést Hamilton, Bottas, Ricciardo, Grosjean, Ocon, Stroll, Pérez, Magnussen és Hartley előtt.
1:46.267-tel Verstappen tovább javított az eredményén, ez kellett is, mert egyébként már Ricciardo állna az élen 1:46.336-tal. Bő egy órájuk maradt a tavalyi 1:44-es kör elérésére.
A helyszínen tartózkodó édesapja nem tűnik boldognak. Féktávon megcsúszott az autója hátulja. Megpróbált tovább menni, de az autója 1-es fokozatban ragadt. Zajlik a műszaki mentés.
Räikkönen és Vettel is panaszkodott a rádión a gumikra és a tapadásra, egyelőre csak a 16-17. helyen tartanak. Az élmezőnyben eddig csak ők próbálkoztak ultralágy abroncsokkal.
Verstappen és Ricciardo először a festéket kezdték felszedni...
...a holland pilóta később a gumifalat is tesztelte.
Tesztpilótájuk, Robert Kubica a Sky Sportsnak elmondta, az autóval kapcsolatos gondjaik megértése érdekében adatgyűjtéssel foglalkoznak az első szabadedzésen. A tavalyi dobogós Lance Stroll egyelőre a 8. helyezett, az újonc Szirotkin a 16. helyen áll.
A finn pilóta feljött az 5. helyre, de a hátránya még mindig majdnem másfél másodperc, Vettel az utolsó előtti helyre csúszott vissza, értékelhető eredmény híján.
Vandoorne nemrég arra panaszkodott, hogy a McLaren váltója üresbe kapcsolt, Sainz kockásra fékezte a jobb első kerekét, Hartley az 1-es kanyarban csúszott ki, Hamilton pedig kénytelen volt tolatni a 8-asnál.
A Red Bull csapatfőnöke azt mondta a Channel 4-nak, hogy a balesete előtt a holland pilóta nem fékezett sokkal később a korábbiaknál. Remélte, hogy az autó nem sérült súlyosan, de kellemetlennek nevezte, hogy csak a leintés után kezdhetik meg a javítást.
Már nem Ricciardo áll az élen, a Mercedes pilótája 1:45.200-ra javított, de már a Red Bull versenyzője is újra a pályán van, ezúttal szuperlágyakkal.
Sainz is folytatta a körözést az elfékezett gumival, de az autó jobb oldala annyira vibrált, hogy az látható kilengéseket okozott még a tükörnél is.
Verstappen tavaly 1:44.4-et ért el, most Bottas már 1:44.242-nél jár ultralágy gumikkal. Grosjean és Hülkenberg a bukótérből jött vissza, kezdenek sokasodni a hibák.
A Sky Sports felvételein látható, hogy leszerelték a padlólemezt a Ferrariról, ezért a finn pilóta várhatóan már nem tér vissza a fennmaradó 24 perc során.
A Red Bull egyetlen állva maradt pilótája 1:44.277-tel siet az ultralágy gumis Bottas után, még mindig szuperlággyal. A hátránya mindössze 0,035 másodperc.
Megjelent Vettel is a pályán, de a tempója még mindig nem versenyképes.
Sorfalat állnak a Ferrarinál, így a Sky Sports kamerái sem igazán látják, hogy mi történik Kimi Räikkönen autóján, de Ted Kravitz szerint valamelyik energia-visszanyerő rendszerrel lehet probléma. Gondok vannak a Renault-nál is, mindkét autón vibrációval küzdenek, Max Verstappen pedig a gumifalnak csúszott korábban. Valami leszakadt Marcus Ericsson autójáról is.
A televíziós közvetítésben megpróbálják hasznossá tenni azt a nagy felületet, amit a glória kitakar a fedélzeti kamera képéből.
Szinte ahány csapat, annyi megközelítés a gumihasználat terén. A sárga a lágy, a piros a szuperlágy, a lila az ultralágy gumi jelzése.
Legutóbb Szirotkin és Alonso hagyta el a pályát, Pérez pedig az erősödő forgalomra panaszkodott a rádión. Vettel közben még mindig több, mint 2 másodperces hátrányban van az éllovas Bottashoz képest.
A gyors pályán nem jönnek ki annyira a Force India idei gyengeségei, ez is segíthet Esteban Oconnak abban, hogy az ideiglenes 4. helyen haladjon Bottas, Ricciardo és Hamilton mögött. A Ferrari motorral szerelt autók egyelőre nem villognak, Vettel a leggyorsabb köztük a 8. helyen.
Karun Chandhok, a Channel 4 szakértője szerint "világos", hogy fékhiba merülhetett fel a Ferrarinál, szerinte erre utal az is, hogy leszerelik a sebességváltót az autóról. Lehetséges, hogy a brake-by-wire rendszernél találtak valami rendellenességet. 2 perccel a leintés előtt Sebastian Vettel újabb körre indult.
Magányosan üldögél a járda szélén, pedig már rég visszavihették volna a csapathoz. Lehet, hogy valamiért az autójával együtt akar visszajutni a boxba.
A Mercedes pilótája ultralágyakkal, a Red Bull versenyzője szuperlágyakkal érte el a legjobb körét. A 3. helyezett meglepetésre Sergio Pérez lett. A Ferrarinak nem alakult jól az első szabadedzés.
Hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval, addig megköszönjük a figyelmet!