Ricciardo átvette az irányítást a szenvedő Mercedestől
2018. április 27. 14:47
Egyelőre Daniel Ricciardo érzi legjobban a cseles bakui utcai pályát, aki szinte az egész délutáni edzésen a kezében tartotta az 1. helyet, és sokakkal ellentétben alig követett el hibákat. A két nagyágyú, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton utóbbi csoportba tartozott, a német többször megjárta a bukótereket és az időmérő-szimulációját is elrontotta az ultralágy gumin, így csak a 11. helyen végzett a tabellán.
Hamilton sem villogott, csapattársa, Valtteri Bottas mögött 4. lett,
vagyis egyik Mercedes sem fért be az első három közé.
Ricciardóhöz bő 1 tizeden belül került Kimi Räikkönen és Max Verstappen, akik a délelőtti problémák szervizelése miatt kicsit később kezdték meg az edzést, és szintén nem úszták meg a bukóterek meglátogatását. A holland különösen szenvedett: a rádión a nagyon izgága autóra panaszkodott a kanyarok bejáratánál, majd
a tréning legvégén ismét elszenvedett valamilyen műszaki problémát,
lassan tudott csak visszagurulni a boxba.
Nem volt ennyire szerencsés Marcus Ericsson, akinek a Sauberje korábban döglött be, ezért sokkal több gyakorlási időt vesztett.
A középmezőnyt Fernando Alonso és Esteban Ocon vezette, de mögöttük elég sűrű volt a boly, vagyis itt sem tűnik úgy, hogy valamelyik csapat meglépett volna a többitől a különleges pályán. Az viszont meglepő, hogy Alonso 1 tizeden belül végzett Hamilton Mercedeséhez képest.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat, alig negyedóra múlva folytatódik a gyakorlás Baku utcáin. Az első edzésen nem körvonalazódtak az erőviszonyok: Bottas volt a leggyorsabb Ricciardót, Pérezt és Hamiltont megelőzve, míg Vettel 10. lett, vélhetően letekert motorral.
Egyikük sem tanulhatott a pályáról és a beállításokról, amennyit szeretett volna: a Ferrarit valamilyen műszaki hiba sújtotta, míg Verstappen egy fura megpördüléssel a palánkban kötött ki.
Elkészült a galériánk délelőtti képekkel, de érdemes később is újra rápillantani, mert estig bővíteni fogjuk.
A délelőtti edzés közvetítésében néhány fedélzeti kamerás felvételnél a glória által kitakart részen jelenítették meg az autó sebesség- és egyéb adatait. Íme:
A kellemes késő áprilisi edzésnapon 19 fokos levegő- és 31 fokos aszfalthőmérséklet várja a pilótákat, utóbbi 10 fokkal elmarad a délelőtti értéktől. Nem csoda, hiszen Bakuban már délután 5 óra lesz. 5 perc múlva kezdődik a tréning.
A paddockból sétált be egy épületbe, úgy néz ki, egy darabig még nem fog pályára hajtani, a szerelők javítják a megsérült autót.
A Renault-k idő előtt a garázsba kényszerültek délelőtt, mert a pilóták elfékezték a gumikat. Sainz az első, aki a második edzésen megjelent a pályán. Ricciardo sem siet, még ő sem húzta fel az overallját.
Räikkönen autója sincs még menetkész állapotban, de talán már nem kell sokat várnia a finnek. Sainz 1:48.433-cal adja meg az alaphangot.
A garázsban, és várják, hogy a szerelők összeerakják az autót. Verstappen sokat hibázott az előző versenyeken, és most sincs tiszta hétvégéje.
Hartley vette át a vezetést (1:46.358), mögötte Leclerc és Gasly áll. A Sky riportere, Ted Kravitz szerint nagyon erősen fúj a szél.
Úgy döntött az egyik derékszögű kanyarnál, hogy nem fordul el, inkább kiereszti a Ferrarit a betonos bukótérbe. Közben Alonso ugrott az élre.
A Toro Rosso pilótáját a célegyenesben előzte az egyik Haas, ami valamiért nem tetszett neki – lehet úgy érezte, ellenfele leszorítja. Újabb kicsúszás, ezúttal Strolltól.
A szuperlágy gumin csak Magnussen, Grosjean, Hartley, Leclerc és Alonso mögé sorolt be. Hamilton viszont még egyáltalán nem járt a pályán.
Bármi is volt a hiba a Ferrarival (kezdetben motor- vagy váltóhibára tippeltek a tudósítók), megoldották, Räikkönen kijött a pályára.
1:43.947 az ideje, Hartley pedig elrontotta a 15-ös kanyar féktávját és a bukótérbe menekült.
Nem győzik berakni a közvetítésbe a visszajátszásokat, különböző pontokon Räikkönen, Stroll, Pérez és Bottas is elhagyta a pályát. A szél és az egyenesben visszahűlő gumik és fékek egyaránt okozhatják a sok kicsszást.
Végre előbukkant, 45.105-tel Grosjean és Ocon között foglalta el a 3. helyet. Vettel 5.
És most feljött a 10. helyre. A Red Bull mindjárt pályára küldi Verstappent.
Szintén a lágy gumin köröz, 249 ezred hátránnyal a második pozícióba ugrik Ricciardo mögé. Verstappen a szuperlágyakon nyit.
Elfékezte magát, de a bukótér most megmentette, mázlija volt, hogy ezúttal nem forgott meg. Räikkönen az előbb javított, már 4.
Megkapta az ultralágy abroncsot, 43.512-re javított. Bottas több mint fél másodperccel lassabb ugyanezen a keveréken.
Hülkenberg autójával valami komolyabb baj lehet, mert javában babrálnak rajta a szerelők. A csapat szénája nem áll jól, egyik pilóta sem áll a 14. helynél előrébb.
Az élen álló Ricciardónál közel fél másodperccel lassabb, bár a 3. Bottast így is megelőzte.
Hamiltont megelőzve csak a 4. helyet foglalja el jelentős hátránnyal, a Red Bull valamire nagyon ráérzett. Räikkönen 7. perpillanat.
És visszatért a 2. helyre, a hátránya Ricciardótól 58 ezredre csökkent. Sainz a 3. helyre hozta be a Renault-t, ez meglepő.
A brit most a 4., de a nagyok egyelőre nem villognak, Vettel is csak 6.
1:43.012, megint fél másodperc fölötti az előnye. Hamilton előrébb lépett egy pozíciót, Sainz megelőzésével 3.
Néhány perccel ezelőtt elromlott az autója, és miután visszavánszorgott a depóba, a Sauber úgy ítélte meg, hogy a hibát már nem lehet kijavítani ezen az edzésen.
Lehet nem derül ki, mire képes az időmérő szimuláción Vettel, mert elrontotta a 15-ös kanyar féktávját és kicsúszott a bukótérbe.
Továbbra is Ricciardóé az etalon 1:42.816-tal, de Räikkönen 48 ezredre megközelítette.
A 7-es számú jobbosnál fékezett füstölősen, nem tud javítani egyelőre. Most járunk az edzés felénél.
"Vezethetetlen az autó. A kanyarok bejáratánál nagyon izgága" - panaszkodott. Mérnöke azt javasolja, hogy a differenciálmű kanyarbejárati állásához a 9-es, a kanyarközepihez az 5-ös opciót válassza.
Méghozzá Hülkenbergén. Az előző bizonyára elkopott vagy megsérült a túl alacsony hasmagasság miatt.
Nagyon szenved: a 7-es kanyar kijáratánál a bal hátsó kerekével érintette a falat. Amúgy gyors, feljött a 3. helyre, a lemaradása 116 ezred a csapattársától.
Lassan mindenki végzett az időmérő szimulációkkal, az élen Ricciardo áll 1:42.795-tel, őt Räikkönen, Verstappen, Bottas, Hamilton, Alonso, Ocon, Sainz, Magnussen, Hülkenberg követi. Vettel 11., de ő belehibázott a legjobbnak ígérkező körébe.
A csapatok átállítják az autókat a versenyszimulációkra. Bottas talán el is kezdi, az imént egy rajtgyakorlattal elhagyta a boxutcát.
Ricciardo a legpuhább keveréken kezdi meg a versenyszimulációját. Érkezik Hamilton is, Vettel már a pályán van.
A Renault versenyzője nem elégedett a fékek működésével. A 10. helyen áll a tabellán, csapattársa mögött két pozícióval.
A műszaki hibája után szusszant egyet a Sauber egyik egységében, de azóta visszament a garázsba, ahol a szerelők dolgoznak az autón.
A német Ricciardóhoz hasonlóan az ultralágy keveréken kezdte meg az első hosszú etapját. Az előző percek nyugodtan teltek, csökkent a vezetői hibák száma.
A korábbi F1-es góré, Bernie Ecclestone szerint alábbhagyott benne a tűz. Cikkünket itt olvashatják.
A szuperlágy típuson folytatja a versenyszimulációt, és az imént Ricciardo is megjárta a boxutcát. 16 perc van hátra az edzésből.
A Force India a hétvégén elérhető legkeményebb gumikeveréket vizsgálja ezekben a percekben.
Miközben Vettel a szuperlágy keveréket kapta meg a kerékcsere után, Räikkönen a lágyon halad tovább. Hamilton is ezen folytatja.
Nem tudott rendesen megállni az egyik kanyarnál, blokkoltak a kerekei és a bukótérbe csúszott.
Jelenleg mindkét pilótájuk a piros oldalfalú Pirellin köröz, 5 perc van hátra az edzésből.
A 3-as kanyar felé menet úgy érezte, nem tudja bevenni a kanyart, ezért kieresztette a Force Indiát. Egyébként a 12. helyen áll, miközben Ocon 7.
Na, ez a zárás pont illik a mai napjához. Nem látni, hogy mi lehet a gond a Red Bull-lal, de a hangja csúnya.
Az élen tehát Ricciardo végzett, akitől sokakkal ellentétben nem láttunk hibát. Räikkönen és Verstappen végzett mögötte, a Mercedesek csak utánuk következtek, míg Vettel hibázott az időmérő szimulációján és csak 11. lett. Köszönjük a figyelmet! Nemsokára bővítjük a cikket az összefoglalóval, este pedig jelentkezünk a versenyszimulációk elemzésével.